Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre yrker som kan være aktuelle: miljøterapeut i bolig for psykisk utviklingshemmede, i barnevernsinstitusjoner, flyktningmottak eller i psykiatrien. Saksbehandler hos NAV eller saksbehandler innen skole/barnehage i kommunen. Lykke til, lurt å gi seg før man brenner seg helt ut ❤️

Anonymkode: a732d...56f

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å bytte skoleslag? Det er eksepsjonelt krevende å jobbe i ungdomsskolen og det passer slett ikke for alle. Tror kanskje du vil finne at videregående skole kanskje ikke krever fullt så mye av deg rent bortsett fra det faglige.

Anonymkode: 05c97...63e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å bytte skoleslag? Det er eksepsjonelt krevende å jobbe i ungdomsskolen og det passer slett ikke for alle. Tror kanskje du vil finne at videregående skole kanskje ikke krever fullt så mye av deg rent bortsett fra det faglige.

Anonymkode: 05c97...63e

Jeg har jobbet på videregående ett år. Startet akkurat i ungdomsskolen.

Jeg vil rett og slett bare bort fra yrket. Jeg ønsker en jobb som ikke krever like mye tid av meg. Hadde jeg vært enslig uten barn, hadde jeg nok fortsatt.

Akkurat nå føles det ut som jeg ikke kan komme meg fort nok bort fra jobben. Må bare holde ut i håp om at jeg snart finner en annen jobb. 

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på videregående ett år. Startet akkurat i ungdomsskolen.

Jeg vil rett og slett bare bort fra yrket. Jeg ønsker en jobb som ikke krever like mye tid av meg. Hadde jeg vært enslig uten barn, hadde jeg nok fortsatt.

Akkurat nå føles det ut som jeg ikke kan komme meg fort nok bort fra jobben. Må bare holde ut i håp om at jeg snart finner en annen jobb. 

Anonymkode: 4366c...67c

Synes du ikke at det var lettere på vgs da? Færre møter, mindre foreldrekontakt, ingen inspeksjon i friminuttene, mindre undervisning. Jeg får gjort unna mye retting og forberedelser i hulltimene. Ser at du må tjene minst 450 000 i året. Da kan du vel redusere stillingen ned til 70% kanskje?

Anonymkode: 6c4f7...95c

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk fra åtte år som lektor til å jobbe på bibliotek. Angrer ikke en dag. :=)  Lykke til.

Anonymkode: b7d36...228

Har du stillingstittel som bibliotekar? Måtte du ta etterutdanning? Hva får du i lønn? Lurer på om dette er rette vei for meg også..

Anonymkode: 842b1...abb

Skrevet

Kan en vanlig lærer få jobb som bibliotekar? Og hvor mye tjener man der? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du ikke at det var lettere på vgs da? Færre møter, mindre foreldrekontakt, ingen inspeksjon i friminuttene, mindre undervisning. Jeg får gjort unna mye retting og forberedelser i hulltimene. Ser at du må tjene minst 450 000 i året. Da kan du vel redusere stillingen ned til 70% kanskje?

Anonymkode: 6c4f7...95c

Jo, synes det er tyngre og mer jobb nå. Men jeg var overarbeidet det året jeg jobbet på videregående også. Jeg har rett og slett fått skikkelig avsmak for jobben... Elsker elevene og det å stå i klasserommet. Men jeg takler ikke dette presset lenger.

70% jobb ville jo gitt meg langt mindre enn 450 000. Jeg har kun 2 års ansiennitet. Tjener rett under 530 000 nå. 

Jeg har tatt avgjørelsen, og føler meg litt lettet bare pga. det. Det jeg lurer på nå, er om det er noen lærere som kan fortelle hva de eventuelt har begynt å jobbe som etter de bestemte seg for å bytte beite. Og gjerne om det var vanskelig å få seg ny jobb.

Men jeg setter pris på innspillet ditt, og forstår at du forsøker å hjelpe :) 

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norsk og samfunnsfag. Jobber på ungdomsskolen.

 

Anonymkode: 4366c...67c

Jeg vet du vil ha tips om andre jobber, men jeg synes det er trist med ferske kollegaer gir opp. Så jeg prøver meg på et lite innlegg, iom at vi har lignende fagkombinasjon og jobber på samme trinn. 

Det er ikke meningen at du skal jobbe så mye som du gjør nå, hver uke. Jeg jobbet meg også i hjel de første par åra, og lista for hva jeg forventet av meg selv lå skyhøyt. Siden den gang har jeg måttet innse at bra nok faktisk er nettopp det, bra nok. Og jobbe med å finne måter å jobbe på, som lettet arbeidsbyrden, uten å føle at kvaliteten ble dårlig eller det gikk utover elevene. Og det har jeg klart. Rutinene er på plass, jeg er faktisk mer fornøyd med egen praksis og jeg jobber meg ikke ihjel. 

Arbeidstiden vår, slik den er ment å være, er 43,5 timer på uke. Men i praksis fungerer det slik at arbeidspresset varierer, og dermed blir det noen uker med mer og noen uker med mindre. Når du jobber så mye hver uke, så oppnår du hovedsakelig to ting. 

- Du sliter deg ut, og elevene mister en lærer som bryr seg om dem. 

- Du «gjemmer» hva det er mulig å få til innenfor de rammene du har, med å jobbe gratis dugnad. 

Jeg skal ikke lesse på med tips og råd, om du virkelig har bestemt deg. Men det er mulig å få læreryrket til å fungere, selv med norsk, uten å jobbe seg i hjel. Jeg kommer gjerne med tips på hva som funker for meg, om du ønsker det. :) 

Skrevet
33 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg vet du vil ha tips om andre jobber, men jeg synes det er trist med ferske kollegaer gir opp. Så jeg prøver meg på et lite innlegg, iom at vi har lignende fagkombinasjon og jobber på samme trinn. 

Det er ikke meningen at du skal jobbe så mye som du gjør nå, hver uke. Jeg jobbet meg også i hjel de første par åra, og lista for hva jeg forventet av meg selv lå skyhøyt. Siden den gang har jeg måttet innse at bra nok faktisk er nettopp det, bra nok. Og jobbe med å finne måter å jobbe på, som lettet arbeidsbyrden, uten å føle at kvaliteten ble dårlig eller det gikk utover elevene. Og det har jeg klart. Rutinene er på plass, jeg er faktisk mer fornøyd med egen praksis og jeg jobber meg ikke ihjel. 

Arbeidstiden vår, slik den er ment å være, er 43,5 timer på uke. Men i praksis fungerer det slik at arbeidspresset varierer, og dermed blir det noen uker med mer og noen uker med mindre. Når du jobber så mye hver uke, så oppnår du hovedsakelig to ting. 

- Du sliter deg ut, og elevene mister en lærer som bryr seg om dem. 

- Du «gjemmer» hva det er mulig å få til innenfor de rammene du har, med å jobbe gratis dugnad. 

Jeg skal ikke lesse på med tips og råd, om du virkelig har bestemt deg. Men det er mulig å få læreryrket til å fungere, selv med norsk, uten å jobbe seg i hjel. Jeg kommer gjerne med tips på hva som funker for meg, om du ønsker det. :) 

Tusen takk for svar. Jeg setter pris på det. Og tusen takk for at du tilbyr støtte.

Men jeg har som sagt bestemt meg. Det føles veldig lettende at jeg forhåpentligvis ikke trenger å stå i dette mye lenger.

Jeg gruer meg allerede til morgendagen. Og jeg har egentlig mer jobb jeg skulle ha gjort i dag, men jeg er så sliten at jeg har brukt mesteparten av dagen på å gråte fordi jeg er så sliten (mannen tok med seg barna ut så jeg kunne få litt egentid. Det var vel egentlig meningen at jeg skulle jobbe). 

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg setter pris på det. Og tusen takk for at du tilbyr støtte.

Men jeg har som sagt bestemt meg. Det føles veldig lettende at jeg forhåpentligvis ikke trenger å stå i dette mye lenger.

Jeg gruer meg allerede til morgendagen. Og jeg har egentlig mer jobb jeg skulle ha gjort i dag, men jeg er så sliten at jeg har brukt mesteparten av dagen på å gråte fordi jeg er så sliten (mannen tok med seg barna ut så jeg kunne få litt egentid. Det var vel egentlig meningen at jeg skulle jobbe). 

Anonymkode: 4366c...67c

:klem:

Men hva er det egentlig du må gjøre? Siden du mener at du må jobbe når du er så sliten? 

Jeg skulle ta halve rettebunken min i helga. Det ble det ikke noe av, for å si det slik. Jeg fikk tatt litt, men ligger langt bak planen. Jeg endte opp med å rydde, prate med ei venninne, glo på YouTube og sove lenge isteden. Sånn ble det i dag. Og jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. :) 

Skrevet
2 minutter siden, Vampen skrev:

:klem:

Men hva er det egentlig du må gjøre? Siden du mener at du må jobbe når du er så sliten? 

Jeg skulle ta halve rettebunken min i helga. Det ble det ikke noe av, for å si det slik. Jeg fikk tatt litt, men ligger langt bak planen. Jeg endte opp med å rydde, prate med ei venninne, glo på YouTube og sove lenge isteden. Sånn ble det i dag. Og jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. :) 

Jeg skulle rettet ferdig en bunke. Gjorde halve i går, men i dag hadde jeg ikke energi. 

Og så har jeg litt planlegging til i morgen. Det skal jeg gjøre nå når barna har lagt seg. Jeg orker bare ikke følelsen av å alltid være på etterskudd. Aldri gjøre nok. At jeg alltid burde gjort mer. Og jeg burde virkelig vært litt i forkant nå, for nå begynner utviklingssamtaler med foreldre. 

Jeg virkelig bare gruer meg til dagene og ukene som kommer. Yrket er bare ikke for meg. Dessverre.

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle rettet ferdig en bunke. Gjorde halve i går, men i dag hadde jeg ikke energi. 

Og så har jeg litt planlegging til i morgen. Det skal jeg gjøre nå når barna har lagt seg. Jeg orker bare ikke følelsen av å alltid være på etterskudd. Aldri gjøre nok. At jeg alltid burde gjort mer. Og jeg burde virkelig vært litt i forkant nå, for nå begynner utviklingssamtaler med foreldre. 

Jeg virkelig bare gruer meg til dagene og ukene som kommer. Yrket er bare ikke for meg. Dessverre.

Anonymkode: 4366c...67c

Jeg respekterer den avgjørelsen, dette yrket er ikke for alle. Men du skal fortsatt overleve til du finner deg noe annet. Og første bud for å klare det, er å skru av den dårlige samvittigheten. Du er utslitt. Du har lov til å slappe av. Du har med all sannsynlighet gjort for mye, for lenge. Ikke «ikke gjort nok». 

Vi har ikke holdt lenge ennå, så den rettebunken kan ikke ha ligget spesielt lenge. Det er ingen krise at du ikke er ferdig i dag. Er det samfunnsfag eller norsk? Tekst eller prøve? 

Planleggingen ordner seg også. Vi har alle opplevd at noe har oppstått, slik at man ikke får planlagt ordentlig. Det finnes det også løsninger på. 

Jeg vet jeg høres lat og ubekymret ut nå, som preker slapp av og ta det med ro. Men jeg er ganske «flinkis», tro det eller ei. ;) Men jeg har også lært på den harde måten at man må lære seg å kutte den dårlige samvittigheten, ta hensynsfull helsa og finne enkle løsninger når det røyner på. Å

  • Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Har selv hatt perioder der jeg har googlet rundt etter alternative yrker. Og jeg har alltid sagt at jeg neppe kommer til å være lærer resten av mitt liv. Jeg skal fortsette så lenge det gir meg noe mer enn bare dårlig samvittighet, så lenge jeg føler jeg gjør en god jobb eller inntil noe annet med tilsvarende lønn skulle dukke opp. Dette er mitt tredje år i yrket (fjerde om du regner med et år i permisjon), men det første skoleåret med barn hjemme. Og selv om jeg allerede kjenner på stress og dårlig samvittighet ovenfor de hjemme (jeg har definitivt prioritert jobben nå i oppstarten), så føler jeg at jeg flyter litt bedre nå enn før. Jeg har et håp om at jeg kanskje er i ferd med å få til denne jobben. Jeg jobber forresten litt redusert stilling nå i starten, for å ikke slite meg helt ut, og det kjenner jeg er helt nødvendig. Kanskje du kan prøve det, samtidig som du søker andre jobber?

Anonymkode: 8ee31...87c

Skrevet
10 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg respekterer den avgjørelsen, dette yrket er ikke for alle. Men du skal fortsatt overleve til du finner deg noe annet. Og første bud for å klare det, er å skru av den dårlige samvittigheten. Du er utslitt. Du har lov til å slappe av. Du har med all sannsynlighet gjort for mye, for lenge. Ikke «ikke gjort nok». 

Vi har ikke holdt lenge ennå, så den rettebunken kan ikke ha ligget spesielt lenge. Det er ingen krise at du ikke er ferdig i dag. Er det samfunnsfag eller norsk? Tekst eller prøve? 

Planleggingen ordner seg også. Vi har alle opplevd at noe har oppstått, slik at man ikke får planlagt ordentlig. Det finnes det også løsninger på. 

Jeg vet jeg høres lat og ubekymret ut nå, som preker slapp av og ta det med ro. Men jeg er ganske «flinkis», tro det eller ei. ;) Men jeg har også lært på den harde måten at man må lære seg å kutte den dårlige samvittigheten, ta hensynsfull helsa og finne enkle løsninger når det røyner på. Å

Ja, jeg må prøve å legge lista litt lavt nå for å overleve til jeg finner noe annet. Det sitter bare langt inne, for jeg føler at jeg ikke gjør jobben min da. 

Bunken er en tekst i norsk. Ville gi de noen tilbake- og framovermeldinger før de fortsetter å skrive på den. Men i dag kjente jeg at jeg ikke maktet mer.

Jeg vet virkelig ikke hvor mye lenger jeg klarer å holde ut. Dersom jeg må vente mange måneder på ny jobb, er jeg redd jeg blir ordentlig utmattet og deprimert i løpet av den tiden.

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg må prøve å legge lista litt lavt nå for å overleve til jeg finner noe annet. Det sitter bare langt inne, for jeg føler at jeg ikke gjør jobben min da. 

Bunken er en tekst i norsk. Ville gi de noen tilbake- og framovermeldinger før de fortsetter å skrive på den. Men i dag kjente jeg at jeg ikke maktet mer.

Jeg vet virkelig ikke hvor mye lenger jeg klarer å holde ut. Dersom jeg må vente mange måneder på ny jobb, er jeg redd jeg blir ordentlig utmattet og deprimert i løpet av den tiden.

Anonymkode: 4366c...67c

 Blir det så ille, så får du sykemelding, heltid eller deltid. Har du en mentor forresten? Norsk skole har en lei tendens til å ta kverken på ferske lærere, ved å gi dem kombinasjoner som den du har. Du kunne feks godt ha fått sluppet kontaktlærer-biten de første åra. Det er det også lov å be om. 

De skriver i prosess? Skriver dere i program med mulighet for samskriving? Altså at du kan lese i dokumentet mens de skriver? Jeg har gjort det en del. Da gjør jeg enten slik du gjør nå, skriver kommentarer hjemme, men da skal det være kort. Helst ikke mer enn 5-10 min pr tekst. Enkelt og greit, en konkret kommentar på noe få linjer, dette er bra, dette skal du jobbe videre med nå. Eller så tar jeg det i timen. Enten ved å ta en samtale muntlig med hver elev, eller ved å lese og kommentere i dokumentet mens de skriver. Jeg har tilgang på alle dokumentene, og klikker meg bare inn. Fordelen med de to siste er at du gjør det i timen, så du sitter ikke hjemme og sliter deg ut. Det har heller ikke dårligere effekt, snarere tvert i mot. Da er det ferskvare de får, mens de jobber. Jeg har jobbet mye med både muntlige og skriftlige tilbakemeldinger, og spør elevene mye om hva de foretrekker. Mange liker en muntlig gjennomgang bedre, fordi det føles mer personlig og de kan spørre. Hos meg liker både elever og foreldre veldig godt de tre måtene å jobbe på. For din del kan det å løfte feedbacken over til timen ta av litt av presset. 

Jdg kjenner meg veldig igjen i alt du skriver, fra mine to første år. Jeg tror vi «flinke piker» og samvittighetsfulle lærer overkompliserer hva elevene faktisk trenger og ønsker. Du gjør jobben din når elevene dine lærer og har det bra. Det skal ofte ikke så mye til som man kanskje skulle tro. :) 

Skrevet
8 minutter siden, Vampen skrev:

 Blir det så ille, så får du sykemelding, heltid eller deltid. Har du en mentor forresten? Norsk skole har en lei tendens til å ta kverken på ferske lærere, ved å gi dem kombinasjoner som den du har. Du kunne feks godt ha fått sluppet kontaktlærer-biten de første åra. Det er det også lov å be om. 

De skriver i prosess? Skriver dere i program med mulighet for samskriving? Altså at du kan lese i dokumentet mens de skriver? Jeg har gjort det en del. Da gjør jeg enten slik du gjør nå, skriver kommentarer hjemme, men da skal det være kort. Helst ikke mer enn 5-10 min pr tekst. Enkelt og greit, en konkret kommentar på noe få linjer, dette er bra, dette skal du jobbe videre med nå. Eller så tar jeg det i timen. Enten ved å ta en samtale muntlig med hver elev, eller ved å lese og kommentere i dokumentet mens de skriver. Jeg har tilgang på alle dokumentene, og klikker meg bare inn. Fordelen med de to siste er at du gjør det i timen, så du sitter ikke hjemme og sliter deg ut. Det har heller ikke dårligere effekt, snarere tvert i mot. Da er det ferskvare de får, mens de jobber. Jeg har jobbet mye med både muntlige og skriftlige tilbakemeldinger, og spør elevene mye om hva de foretrekker. Mange liker en muntlig gjennomgang bedre, fordi det føles mer personlig og de kan spørre. Hos meg liker både elever og foreldre veldig godt de tre måtene å jobbe på. For din del kan det å løfte feedbacken over til timen ta av litt av presset. 

Jdg kjenner meg veldig igjen i alt du skriver, fra mine to første år. Jeg tror vi «flinke piker» og samvittighetsfulle lærer overkompliserer hva elevene faktisk trenger og ønsker. Du gjør jobben din når elevene dine lærer og har det bra. Det skal ofte ikke så mye til som man kanskje skulle tro. :) 

Ja, de skriver i prosess. Jeg kan lese mens de skriver. Synes det går rimelig greit. Er liksom ikke én faktor som gjør at jeg er lei. Er den totale mengden.

Har ingen mentor. Og jeg synes jeg har fått ganske mange undervisningstimer i forhold til at jeg underviser i norsk. Men jeg regner med at det er slik det skal være.

Nå skal jeg som sagt bare holde ut til jeg finner noe nytt. Hvis jeg skal klare å unngå sykemelding, må jeg nok legge lista ganske lavt, selv om jeg allerede synes jeg gjør det. 

Jeg er nok en «flink pike», ja. Og for meg føles det uholdbart å ha en jobb jeg konstant føler jeg gjør halvveis. For min egen del er jeg nødt til å ha en jobb jeg føler jeg mestrer godt, samtidig som jeg har  overskudd til familien.

Tusen takk for støttende ord. Det hjelper veldig. Føler meg bare så utrolig mislykket nå. Skammer meg over å ha holdt ut så kort tid i yrket. Men all ære til dere som står i det!

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet

Hvis du fortsatt vil jobbe med barn kan du jo vurdere bhg.lærer? Jeg tjener ca 500 000 i året. Fordelen er familievennlig jobb: fine arbeidstider som gjør at barna aldri må ha fulle dager i bhg. På tidligvakt kan man hente de tidlig og på seinvakt så kan man nyte en rolig frokost hjemme før levering uten stress. I tillegg at man slipper ta med jobben hjem. Veldig mye fritid! 

Minuset: kravstore foreldre og lite vikarbruk, men det er du kanskje vant med fra før. Men jobben med barna og mye fritid for meg veier opp for minuset! 

Anonymkode: a1e7c...c23

  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du fortsatt vil jobbe med barn kan du jo vurdere bhg.lærer? Jeg tjener ca 500 000 i året. Fordelen er familievennlig jobb: fine arbeidstider som gjør at barna aldri må ha fulle dager i bhg. På tidligvakt kan man hente de tidlig og på seinvakt så kan man nyte en rolig frokost hjemme før levering uten stress. I tillegg at man slipper ta med jobben hjem. Veldig mye fritid! 

Minuset: kravstore foreldre og lite vikarbruk, men det er du kanskje vant med fra før. Men jobben med barna og mye fritid for meg veier opp for minuset! 

Anonymkode: a1e7c...c23

Jeg har jobbet i barnehage tidligere, men det var før jeg tok utdanning. Trivdes veldig godt. 

Men jeg er vel ikke kvalifisert som barnehagelærer? Jeg har for det meste studiepoeng i fagene mine, pluss fagdidaktikk. Har ikke så mange studiepoeng i ren pedagogikk. Må man ikke ha det for å være barnehagelærer? 

Jeg hadde gladelig jobbet i barnehage igjen, framfor å fortsette som lærer. Men hvis jeg kun får stilling som assistent, vil lønna være for lav.

Anonymkode: 4366c...67c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de skriver i prosess. Jeg kan lese mens de skriver. Synes det går rimelig greit. Er liksom ikke én faktor som gjør at jeg er lei. Er den totale mengden.

Har ingen mentor. Og jeg synes jeg har fått ganske mange undervisningstimer i forhold til at jeg underviser i norsk. Men jeg regner med at det er slik det skal være.

Nå skal jeg som sagt bare holde ut til jeg finner noe nytt. Hvis jeg skal klare å unngå sykemelding, må jeg nok legge lista ganske lavt, selv om jeg allerede synes jeg gjør det. 

Jeg er nok en «flink pike», ja. Og for meg føles det uholdbart å ha en jobb jeg konstant føler jeg gjør halvveis. For min egen del er jeg nødt til å ha en jobb jeg føler jeg mestrer godt, samtidig som jeg har  overskudd til familien.

Tusen takk for støttende ord. Det hjelper veldig. Føler meg bare så utrolig mislykket nå. Skammer meg over å ha holdt ut så kort tid i yrket. Men all ære til dere som står i det!

Anonymkode: 4366c...67c

Bare hyggelig, jeg har som sagt vært der selv. :) Som nyutdannet skal/bør man få både mentor og en time nedsatt undervisningsplikt. Helst bør man også slippe kontaktlærer, slik at man får tid til å fokusere på faget sitt. Men det er ikke alle skoler som er gode på dette. Norsk har høyere leseplikt, så lurer du på timeplanen din har fagforeningene kalkulatorer som regner ut timer i prosent stilling. 

Jeg var også der at jeg trodde at jeg måtte gå for lav terskel og ikke gjøre jobben min ordentlig, for å overleve. I etterkant viser det seg at det var helt feil. Da jeg sluttet å være redd for det, og skrudde av den dårlige samvittigheten, så gikk jeg fra å føle at jeg druknet til å faktisk bli flink. Jeg er en bedre lærer nå, enn når jeg var så redd for ikke å gjøre jobben godt nok. Det handler om å finne rutiner som passer seg, lære flere metoder og sette grenser for seg selv. Og ha tilgang på verktøy som letter arbeidet. 

Du er heller ikke mislykket. Læreryrket har en ekstremt bratt læringskurve, og rammene gjør at det kan være krevende å komme seg inn i ting eller levere slik man vil. Noen finner ut av det og lander på beina, andre finner ut at det ikke er for dem. Begge deler er lov. 

  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i barnehage tidligere, men det var før jeg tok utdanning. Trivdes veldig godt. 

Men jeg er vel ikke kvalifisert som barnehagelærer? Jeg har for det meste studiepoeng i fagene mine, pluss fagdidaktikk. Har ikke så mange studiepoeng i ren pedagogikk. Må man ikke ha det for å være barnehagelærer? 

Jeg hadde gladelig jobbet i barnehage igjen, framfor å fortsette som lærer. Men hvis jeg kun får stilling som assistent, vil lønna være for lav.

Anonymkode: 4366c...67c

Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til, men her jeg bor så er det mangel på bhg.lærere og spesielt etter den nye bemannings norm som vil si flere pedagoger per antall barn. Så jeg vil tro du kunne fått en ped.leder stilling på dispansasjon. Vi har hatt flere på disp. med ulike bakgrunner. Mange av de tok noe pedagogikk/skole i regi av arbeidsgiver for å kunne få fast stilling. (Noen samlinger i løpet av ett år).

Anonymkode: a1e7c...c23

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...