AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Kjenner d t er litt kaldt inne.Men strømmen er jo så dyr.. Anonymkode: 4ab97...50b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Har satt på varmepumpa. Bryr meg ikke om strømpriser, gidder ikke være kald i mitt eget hjem. Anonymkode: 92ba3...55e 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Vi går ikke å fryser i vårt eget hjem. Varmepumpa har stått på kjøling i omtrent hele sommer, og nå på oppvarming. Det finnes andre steder man kan spare strøm. Anonymkode: 029e7...58e 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 Jeg har ovn, så fyrer med vedkubber. Godt og varmt, uten at det går på strøm-regningene løs... Anonymkode: b2bc8...292
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 Har ikke råd til strømoppvarming i vinter, og ikke har jeg vedovn. Blir en styggelig kald vinter 😥 Anonymkode: 9bc57...a15
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 Jeg har alltid på strøm. Anonymkode: a4e89...3a7 3
Gjest Stella Rose Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 Ja, strøm har jeg hele året...
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 For et merkelig spørsmål. Jeg har da alltid strøm på hvordan skal jeg ellers kunne se på tv, holde på med daten, sette på lyset, lage mat, vaske tøy. Støvsuge osv. Strøm har jeg på helle året. Om det er varme du mener så setter jeg ikke på varmen før det er minusgrader ute. 5
Nevian Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 Har hatt varme på et par dager, men ikke akkurat nå. Blir nok ikke lenge til.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #11 Skrevet 9. september 2018 Tipper det er om vi har slått på varme du mener? (Strøm må man jo ha på hele året, kjøleskap/fryser/komfyr/elektroniske ting brukes jo stadig vekk, så greit å ha strøm Nei, har ikke begynt å fyre med panelovner helt ennå, trenger det ikke helt ennå her vi bor, siden bygget holder godt på varmen. Men har på varmekablene på ca. 15 grader, den står på hele året slik at vann fordamper mer effektivt på badet. Men tipper vi skrur på en panelovn om ca 1-2 uker. Når oktober etter hvert nærmer seg, så blir det som regel varmeovn da. Anonymkode: 82166...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #12 Skrevet 9. september 2018 Ja. Nær 3000 mnd i strøm er ran på høylys dag. Nettleien er høyest. På sommeren ligger den på 1700 kr. Dyrt det og. Skammelig at nordmenn må punge ut så mye for strømmen. Vi vet selskapene går med heidundrende overskudd. Anonymkode: 86f99...10e 1
TrekStar Skrevet 10. september 2018 #13 Skrevet 10. september 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Nær 3000 mnd i strøm er ran på høylys dag. Nettleien er høyest. På sommeren ligger den på 1700 kr. Dyrt det og. Skammelig at nordmenn må punge ut så mye for strømmen. Vi vet selskapene går med heidundrende overskudd. Anonymkode: 86f99...10e Selskapene vil jo ha mer penger selvfølgelig. For over hundre år siden, så ville Nikola Tesla gi hele verden gratis strøm, men det ville ikke de som finansierte han ha noe av. Dem forsto etterhvert at Nikola ville gjøre all strøm gratis, noe investorene ikke ville være med på, så dem kuttet pengestrømmen før Nikola hadde bygget ferdig. Investorene ville ha inntekter gjennom å kreve penger for strømmen folk brukte, slik at dem kunne bli rikere. Grådighet er hvorfor vi er økonomiske slaver i dag og må betale dyrt for allt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #14 Skrevet 10. september 2018 Har ikke varmet opp med noe annet enn ved i peisen et par kvelder. Men det nærmer seg at panelovner går på. Har varmekabler på badet som alltid er på da. Anonymkode: ee311...252
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #15 Skrevet 10. september 2018 Nei strøm bruker jeg bare ute... Får være måte på hva slags luksus man skal unne seg... Anonymkode: e2f55...28a 3
Illuminatum Skrevet 10. september 2018 #16 Skrevet 10. september 2018 4 timer siden, TrekStar skrev: Selskapene vil jo ha mer penger selvfølgelig. For over hundre år siden, så ville Nikola Tesla gi hele verden gratis strøm, men det ville ikke de som finansierte han ha noe av. Dem forsto etterhvert at Nikola ville gjøre all strøm gratis, noe investorene ikke ville være med på, så dem kuttet pengestrømmen før Nikola hadde bygget ferdig. Investorene ville ha inntekter gjennom å kreve penger for strømmen folk brukte, slik at dem kunne bli rikere. Grådighet er hvorfor vi er økonomiske slaver i dag og må betale dyrt for allt. Litt OT, men det er vel stort sett kommuner og fylkeskommuner som eier strømmen i Norge. Det vil si at overskudd går til fellesskapet og "overskuddet" blir som en skjult skatt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #17 Skrevet 10. september 2018 14 timer siden, Eugene Onegin skrev: For et merkelig spørsmål. Jeg har da alltid strøm på hvordan skal jeg ellers kunne se på tv, holde på med daten, sette på lyset, lage mat, vaske tøy. Støvsuge osv. Strøm har jeg på helle året. Om det er varme du mener så setter jeg ikke på varmen før det er minusgrader ute. Er faktisk mer merkelig å misforstå spørsmålet til TS så kraftig. Forøvrig vil jeg si at en trenger ikke strøm i utgangspunktet for å holde på med daten. Anonymkode: c7bea...4da 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #18 Skrevet 10. september 2018 Vi har på varmekabler på badet (bare nok til at flisene ikke er iskalde) men ellers ikke noe varme i huset. Har ennå ikke begynt å fyre med ved. Det er kjølig her men jeg kler heller på meg litt ekstra enn å fyre med dyr strøm og ved så tidlig på høsten. Sparer aktivt på strøm ved å ikke ha på unødvendig lys, lite varme osv. Et hus på 150 kvm og fire personer, har hatt strømforbruk på under 500 kr i mnd siden april. Stiger selvfølgelig utover høsten/vinteren, men sparer der jeg kan. Anonymkode: cb570...e5b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #19 Skrevet 10. september 2018 Har en varmeovn som har måttet være på fra juli av. Den varmer hele leiligheten på 58 kvm alene. Har alltid varme på badegulvet da det blir så kaldt at det ikke er mulig å gå på det uten. Anonymkode: a1d45...941
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. september 2018 #20 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er faktisk mer merkelig å misforstå spørsmålet til TS så kraftig. Anonymkode: c7bea...4da Alle forstod hva TS mente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå