Automata Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 (endret) Har hatt en iMow PC 632 siden mai 2018 (og robomow rs630 i to år før det) og deler her noen praktiske erfaringer og tips knyttet til det å ha en robot til å klippe plen - med minst mulig behov for tilstedeværelse. Mitt klippeareal: 1400m2 Erfart fullføringstid: 10-18t Kjørelengde så langt: 10 mil Største utfordringer: - feilmeldingen 'stop-knappen er trykket' kom jevnlig i starten da rykk/rystelser tydelig kunne utløse denne. Løsning: la en plastbit kilt fast mellom stop-knappen og chassiet til klipperen. - alle feilmeldinger fører til at klipperen går offline/dvalemodus. Kan bare vekkes ved å fysisk trykke på panelet på klipperen og trykke bort feilmeldingen (når utbedret). Dette gjør muligheten for fjernadminstrasjon ganske begrenset - da mange feilmeldinger kan være forbigående (og svært hyppige). Feks ved signalfeil grunnet ustabile ledningsskjøter, stop-knapp utløst, eller hvis klipperen ikke treffer riktig når den skal docke med ladestasjonen. - klipperen har en modus for å finne svake punkter/svakt signal eller kabelbrudd. Noe som var en viktig grunn til å velge denne modellen. Denne har jeg foreløpig ikke fått til å virke i praksis. Kanskje den aller viktigste funksjonen å ha da det etterhvert kan bli mange behov for skjøtinger. Poster evt svar på dialog jeg har med forhandler her! - det ble mange kabelbrudd første sesongen! Både grunnet mye mose i plenen, som gjorde festepunktene fluffy - men hovedsaklig da det viste seg å være lurt å alltid klippe på høyeste høyde. Spesielt første sesong, før kabelen har satt seg og forsvunnet mer ned i plenen. - sliter veldig med tidvise signalbrudd grunnet disse skjøtene. Trenger en rask og stabil løsning for å forsegle disse skjøtene. Trikset og proppene som fulgte med var ikke gode nok. Trenger noe som gjør skjøtene 100% sammenkoblet uten fare for signalfeil. Tips? Dette var første bolk med erfaringsdeling fra min kant. Kommer mer 🙂 Endret 9. september 2018 av Automata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå