Gå til innhold

Hvorfor er så mange katter redd for menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min katt på 7 mnd er livredd mannfolk, han! Og såvidt jeg vet har han ikke møtt noen som har vært slemme med han heller. Jeg hentet han fra en familie som virket trygge og snille. Og kjæresten min er en rolig fyr så han har liksom ingen grunn til å være så redd. Kjæresten var hos meg fra i går og da lå katten under senga mi og skalv.. 

Har hatt flere katter som er redde for menn.  

Anonymkode: d0423...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ofte går tungt (tramper), er brå i bevegelsene, prater høyt, og en del er kanskje litt for hardhendte/utålmodige i håndtering av katten. Ikke alltid så flinke til å gjøre ting på kattens premisser.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

De ofte går tungt (tramper), er brå i bevegelsene, prater høyt, og en del er kanskje litt for hardhendte/utålmodige i håndtering av katten. Ikke alltid så flinke til å gjøre ting på kattens premisser.

Ok, og da forbinder de alle menn med det? Jeg har en hunnkatt og, men hun elsker alle uansett kjønn. Hun la seg oppå kjæresten min så fort hun fikk muligheten. 

Skrevet

Begge mine to er redd alle mennesker, uavhengig av kjønn. De reagerer ofte på uteklær, store jakker og sånt. Ikke like redd inne, men litt da og :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, og da forbinder de alle menn med det? Jeg har en hunnkatt og, men hun elsker alle uansett kjønn. Hun la seg oppå kjæresten min så fort hun fikk muligheten. 

Ofte.

vi adopterte en katt for mange år siden som var svært redd for menn (dårlig opplevelser), og det tok mange år før den ble komfortabel rundt menn. 

Opplevde mye av det samme da vi var fosterhjem for dyrebeskyttelsen.

en annen katt vi hadde i 18 år var lik, selv om hun ikke hadde opplevd noe ille. Det var rett og slett at hun var skvetten og forbandt menn med høye lyder og uforutsigbarhet.

også har jeg hatt andre katter som ikke bryr seg :)

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke min erfaring. Synes det varierer veldig fra person til person, og også fra katt til katt. Noen katter er også redde for kvinner, men kvinner kan jo også være høylytte, brå i bevegelsene og trampe rundt. I tillegg til at noen katter kan ha dårlige erfaringer med menn eller kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Min konsekvente erfaring er at alle hunnkattene likte menn best, mens hannkattene foretrakk meg.

Skrevet

Begge mine hunnkatter er veldig redd menn(med unntak av min bror og far), selv om de ikke har noen dårlige erfaringer med menn. De stikker helst til skogs når vi får fremmede menn på besøk 😛

Anonymkode: a6900...f1a

• Liker 1
Skrevet

Hm. Dette måtte jeg tenke på, og overraskende nok er jeg enig med deg, for når jeg tenkte, så har fire av fem katter jeg har hatt fra barndommen, vært redd gutter og menn. Jeg tenkte videre, og fant ut at de guttene/mennene behandler katten som om den tålte alt! Mye mas om leking, og tildels voldsom leking. Mye mas og grove stemmer tror jeg. 

Den femte var glad i alle. Hun hadde hatt verdens fineste mann som eier. Så unntak fins. Dette var litt interessant! 

Skrevet
25 minutter siden, Zenobia skrev:

Min konsekvente erfaring er at alle hunnkattene likte menn best, mens hannkattene foretrakk meg.

Ok. Ikke min erfaring. Tilmed hannkatter hvor eierne er menn kommer oftest bort til meg. Hunnkatten her liker ikke menn. Så ulike erfaringer der 🙂

Skrevet
13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ok. Ikke min erfaring. Tilmed hannkatter hvor eierne er menn kommer oftest bort til meg. Hunnkatten her liker ikke menn. Så ulike erfaringer der 🙂

Artig! Jeg har kun erfaring med ukastrerte hannkatter. Vet ikke om det er noen forskjell? Vet du om hannkattene som kom bort til deg, er kastrert eller ikke?

Skrevet
5 minutter siden, Zenobia skrev:

Artig! Jeg har kun erfaring med ukastrerte hannkatter. Vet ikke om det er noen forskjell? Vet du om hannkattene som kom bort til deg, er kastrert eller ikke?

De var kastrert 🙂 syns katter er interessante dyr. De peiler deg inn 🙂 jeg sammenlikner dem litt med hester, fordi de er så følsomme og på vakt. Selv om katter er rovdyr og hester byttedyr, så har de det felles at de har antenner mot omgivelsene. Mens hesten kanskje er redd, så er katten bare på vakt, men de oppfører seg påfallende likt ganske ofte.

Skrevet
16 hours ago, Nuttery said:

Ikke bare menn som tramper og går hardt. En dame som bor i leiligheten under, tramper også og går hardt med hælene. Hun har også adhd og går hele dagen, og gjerne 2 timer i ett strekk. Kanskje kjæresten til TS har adhd og kattene merker det?

hehe...bare en tanke.

Skrevet

Min katt er helfrelst i meg, men når jeg får menn på besøk blir hun helt bergtatt. Og så setter hun opp et ufordragelig tryne når hun ligger på fanget til de mannfolka. Utrolig nok favoriserer hun de med katteallergi som absolutt ikke vil ta i henne....

Konklusjonen min er at katten er like kjerring som meg.

Anonymkode: 9347e...5f0

Skrevet
10 timer siden, TrekStar skrev:

Ikke bare menn som tramper og går hardt. En dame som bor i leiligheten under, tramper også og går hardt med hælene. Hun har også adhd og går hele dagen, og gjerne 2 timer i ett strekk. Kanskje kjæresten til TS har adhd og kattene merker det?

hehe...bare en tanke.

ADHD? Wtf. Nei han har ikke det og han tramper ikke heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...