AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Så mange mødre med nedlatende holdninger overfor andre. Det kommer tydelig fram her på KG. Anonymkode: 96f10...b7b 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Fedre har da like mange nedlatende holdninger ovenfor andre som det mødre har Men ja barn lærer at mobbing er ok når de ser at deres foreldre og andre voksne driver og mobber. Men og si at det bare er mødre\kvinner som er skyld i det er direkte idiotisk både menn og kvinner er skyld i det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 Uenig. Kvinbeguiden er debattforum hvor alle er anonyme. I tillegg er all kommunikasjon skriftlig. Når noen skriver en kommentar, så er det fordi de engasjerer seg og mener noe de vil formidle. Å engasjere seg i noe, og vise uenighet, kaller jeg styrke. Jeg tror at folk flest er hyggelige og greie irl, uavhengig av om de virker det motsatte her på kg. Jeg har selv blitt misforstått her inne, men jeg lar de bare misforstå, det gjør jo uansett ingen forskjell i det lange løp. Anonymkode: f7afa...d4e 4
Gjest Regn Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Altså, menn og kvinner kan være like tolerante, like nedlatende og vi opplever begge deler her. Ikke minst fins det flere kjønn. Det er ikke kjønna, men går på individ.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 11 minutter siden, Regn skrev: Altså, menn og kvinner kan være like tolerante, like nedlatende og vi opplever begge deler her. Ikke minst fins det flere kjønn. Det er ikke kjønna, men går på individ. Det finnes ikke flere kjønn, det finnes to kjønn. Anonymkode: 25c8a...0e6 3
Gjest Regn Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke flere kjønn, det finnes to kjønn. Anonymkode: 25c8a...0e6 nei, det er mange kjønn! Vi lever ikke i bibelske tider.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 Voksne mobber voksne KLART OG TYDELIG på TV, filmer, media osv.. Derfor er det ikke rart at barn mobber. Hvorfor kan ikke de mobbe når de voksne får lov til det? Det er så mye mobbing blant voksne og selvfølgelig får barna det med seg. Barn får med seg så mye! Anonymkode: 8b516...543 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, Regn skrev: nei, det er mange kjønn! Vi lever ikke i bibelske tider. Seriøst, mange kjønn? Jeg har bare sett to forskjellige typer kjønnsorgan. Kan du forklare det du skriver? Anonymkode: 8b516...543 3
abc123detvardet Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, Regn skrev: nei, det er mange kjønn! Vi lever ikke i bibelske tider. Har jo ikke noe med bibelen. Er biologi.
Gjest Regn Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 Selvfølgelig er det to biologiske kjønn, men det naturlige mangfoldet er mye større.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #11 Skrevet 9. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, mange kjønn? Jeg har bare sett to forskjellige typer kjønnsorgan. Kan du forklare det du skriver? Anonymkode: 8b516...543 Hva med interseksualitet? Anonymkode: eeb46...56e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #12 Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med interseksualitet? Anonymkode: eeb46...56e De som er født uten kjønnsorgan? Eller hva er det du prøver å få frem? Anonymkode: 8b516...543
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 5 minutter siden, Regn skrev: Selvfølgelig er det to biologiske kjønn, men det naturlige mangfoldet er mye større. Feil. Identitetene er mangfoldet. Ikke kjønnene. Om det var mangfoldet av kjønn så hadde mennesker ikke blitt født som bare mennesker men som klokker, biler, et tre eller hva du enn sikter til. Nå er det slik at menneske blir født med enten penis eller vagina. Kvinne og mann. Identitet er noe annet enn kjønn. Tror det er det du vil frem til..? Anonymkode: 8b516...543 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #14 Skrevet 9. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksne mobber voksne KLART OG TYDELIG på TV, filmer, media osv.. Derfor er det ikke rart at barn mobber. Hvorfor kan ikke de mobbe når de voksne får lov til det? Det er så mye mobbing blant voksne og selvfølgelig får barna det med seg. Barn får med seg så mye! Anonymkode: 8b516...543 Har reagert på Netflix-serien Lekende lett som mine barn liker, der er det veldig mye mobbing. Veldig amerikansk og stereotypisk. Det er så mye utseendefokus, og overfladiskhet. Vennene behandler hverandre dårlig og snakker nedlatende og latterliggjør hverandre, det handler om å være pen og date, i tilegg til å mobbing av en russisk renholder som selvsagt er utkledd med ansikt modelert med masse som gjør henne mindre pen. Anonymkode: 8777d...118
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har reagert på Netflix-serien Lekende lett som mine barn liker, der er det veldig mye mobbing. Veldig amerikansk og stereotypisk. Det er så mye utseendefokus, og overfladiskhet. Vennene behandler hverandre dårlig og snakker nedlatende og latterliggjør hverandre, det handler om å være pen og date, i tilegg til å mobbing av en russisk renholder som selvsagt er utkledd med ansikt modelert med masse som gjør henne mindre pen. Anonymkode: 8777d...118 Ja, jeg klarer ikke å forstå meg på hvorfor de lager underholdning av mobbing, oppmuntring til å mislike sitt eget utseende, lære barn hvem som er stygg og pen osv.. Feks i big bang theory (liker serien) men når de drikker hver gang de har det vanskelig, hva signaler gir det tilbarn. Hva lærer barn om det? Feks i Big Bang Theory er det mye mobbing. Mye jeg misliker ved serien og andre dagens serier. Kanskje ikke så mange barn ser på dette en ungdommer gjør. Uansett Poenget er at de lager dritt som påvirker alle aldre. Tror at det et viktig å snakke med barna om hva de ser på. Forklare hva som er greit og ikke greit (i serien, filmer, situasjoner med voksne og barn osv..) . Da er det ikke like skadelig å se den filmen, serien pga de vet hva realiteten er. Min ingen har tid til barna sine i dag så.. Derfor ting.. Ja kunne ha skrevet så mye om det greiene der. Har tonn av eksempler. Anonymkode: 8b516...543
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #16 Skrevet 9. september 2018 Så det ble en del skrive feil i forrige innlegg. Men et annet godt poeng eller tanker. De filmene, seriene.. De skaper mønster i hjernen. Hjernen lagrer alt. Feks barn som ikke vil ha grønnsaker til og med før de har smakt. Igjen og igjen har de med i filmer at barn hater grønnsaker og slår seg vrang. Hvorfor i huleste H skal de ha sånn drit i filmer? Jeg ser ikke poenget med å gjøre det vanskeligere for foreldre, gjøre barn mindre selvsikre osv... Det er så mye usunt det ute. Vi (nesten) alle vet det men alikavel har vi ikke tid til å følge opp barna våres og lar de bare se på hva de vil. Overasket over at du har sett det med den serien. En som følger med hvertfall. Barn lærer å hate grønnsaker, lærer å mobbe, lærer at de ikke trenger å ha respekt for voksne, lærer at de aldri vil bli bra nok.. Osv av TV, filmer, serier. Og vi voksne snakker ikke med barna om hva de holder på med. Barn snakker med hverandre og lever i denne boblen og lever og leker ut det de ser. Anonymkode: 8b516...543
SoWhat? Skrevet 9. september 2018 #17 Skrevet 9. september 2018 Nei, det er ikke rart. Er nok bare å se på Kg ja. Mye latterliggjøring av andre her. Bare under Barn og familie hvor det stadig er navn på barn som latterligjøres. Og den evige kommentaren " det er sikkert en ung mor som har kalt barnet dette" Mye annet her også. Jeg tviler på at de som stadig skriver sånt klarer å skjule holdningene sine i virkeligheten. Det er stadig nedpakking på folk( uføre bla), på visse yrkesgrupper og i det store og hele. Tror det er umulig å få slutt på mobbing, for det virker som det er en del av den menneskelige natur å hevde seg over andre ved å hakke på de som er i fåtall. Det eneste en kan gjøre er å vise andre holdninger, og å si fra om en er vitne til mobbing. At andre voksne tar ansvar. Det begrenser mobbing ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #18 Skrevet 9. september 2018 Dette er et ubehagelig tema for mange tydligvis Anonymkode: 8b516...543
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #19 Skrevet 9. september 2018 1 time siden, SoWhat? skrev: Nei, det er ikke rart. Er nok bare å se på Kg ja. Mye latterliggjøring av andre her. Bare under Barn og familie hvor det stadig er navn på barn som latterligjøres. Og den evige kommentaren " det er sikkert en ung mor som har kalt barnet dette" Mye annet her også. Jeg tviler på at de som stadig skriver sånt klarer å skjule holdningene sine i virkeligheten. Det er stadig nedpakking på folk( uføre bla), på visse yrkesgrupper og i det store og hele. Tror det er umulig å få slutt på mobbing, for det virker som det er en del av den menneskelige natur å hevde seg over andre ved å hakke på de som er i fåtall. Det eneste en kan gjøre er å vise andre holdninger, og å si fra om en er vitne til mobbing. At andre voksne tar ansvar. Det begrenser mobbing ihvertfall. Hvor går grensene mellom mobbing, latterliggjøring og personlige meninger? Sånn egentlig. Om jeg mener et navn er stygt, så må jeg jo få mene det? Men jeg er enig i at det ikke er nødvendig å skrive det. På den andre siden, hvor blir det av debatten om alle som engasjerer seg er enige? Hvem er den som kan dømme meninger til rett eller feil? Mobbekortet dras fror langt, og resultatet er generasjon Krenk. Jeg prøver å lære mine barn å IKKE føle seg mobbet og krenket av andres meninger og generelle ytringer. Ting er ofte ikke ment stygt, selv om noen liker å oppfatte det sånn. Anonymkode: f7afa...d4e 2
SoWhat? Skrevet 9. september 2018 #20 Skrevet 9. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor går grensene mellom mobbing, latterliggjøring og personlige meninger? Sånn egentlig. Om jeg mener et navn er stygt, så må jeg jo få mene det? Men jeg er enig i at det ikke er nødvendig å skrive det. På den andre siden, hvor blir det av debatten om alle som engasjerer seg er enige? Hvem er den som kan dømme meninger til rett eller feil? Mobbekortet dras fror langt, og resultatet er generasjon Krenk. Jeg prøver å lære mine barn å IKKE føle seg mobbet og krenket av andres meninger og generelle ytringer. Ting er ofte ikke ment stygt, selv om noen liker å oppfatte det sånn. Anonymkode: f7afa...d4e Det er lett å se forskjell på latterliggjøring og saklige meninger altså 🙂 Selvfølgelig skal en få være kritisk og ellers si hva en mener om det meste. Men det kommer alltid an på måten en sier og skriver ting på! En må naturligvis få være uenige, og tåle det. Uenighet er viktig det. Men hets og latterliggjøring gjentatte ganger er langt fra greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå