Gå til innhold

Date en jehovas vitne.. hva må jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke jehovas vitne selv, vet svært lite .. noe jeg må tenke på før jeg innleder forhold med jehovas vitne fyr?

Anonymkode: c5039...fdd

Skrevet

Det essensielle er vel om du vil inn eller han vil ut. Om ingen av dere vil, vil forholdet leve på lånt tid. 

• Liker 28
Skrevet

Liker du å feire bursdag eller jul. Er dette veldig dødfødt forhold  .

Anonymkode: a1d9e...a97

• Liker 10
Skrevet

Det kommer til å komme til det punktet at du må bli med inn hvis han skulle ha fortsatt med deg. 

Kan jo hende han vil ut... Men tviler litt når han har fortalt at han er medlem av Jehovas Vitne. 

Anonymkode: 63d58...020

• Liker 7
Skrevet

Han har aldri vært gift. Har barn. Drikker alkohol og feirer bursdag?

• Liker 1
Skrevet

Tenk på fremtidige barn. Han og barna blir utstøtte om han vil ut. Dersom du vil inn og senere går ut er du og barna alene.

Anonymkode: bb19e...93c

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er han ikke Jehovas, disse tingene er veldig syndig for dem.

Skrevet

Det kommer jo an på om han er døpt eller ikke? Er han vokst opp i JV og ikke døpt kan han jo i prinsippet ha fått barn og fremdeles være med. De drikker alkohol med måte. 

Barna deres blir ikke utstøtt med mindre de døper seg. Da blir reglene mye strengere. 

Hvis han ønsker å fortsette i JV vil det på sikt bli vanskelig hvis ikke du også går inn i det. Jeg ville spurt han om hvordan han tenker at dette er forenlig med forhold til en som er utenfor sannheten ( som de så fint kaller det)?

Anonymkode: 074ad...823

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjente ei som er jehovas vitne. Da hun hadde kjæreste og de var ute på date måtte de ha med en eller flere venner som kunne vitne på at de ikke hadde sex eller gjorde noe "ulovlig". De ble gift og noen år senere ble de skilt. 

Var visst noe med at de hverken kunne ha sex eller flytte sammen før de var gift

Skrevet

Var sammen med et xjehovas vitne i noen måneder, alt jeg har å si er.. snu ryggen til og løp. De menneskene som er eldste og ledere er livsfarlige.

Anonymkode: ca78d...2a5

• Liker 10
Skrevet

Er han døpt?

Jeg er oppvokst som et Jehovas Vitne men har aldri vært døpt. Er du døpt så "vier" du på en måte livet ditt til Gud. Jeg tror ennå på Jehova men jeg har fremdeles sex utenfor ekteskap og jeg feirer bursdager og jul. Foreldrene mine er døpt og ganske strenge, men de kan ikke utstøte meg siden jeg selv ikke er døpt og jeg velger selv hva jeg ønsker. 

De døpte er langt mer ekstreme enn udøpte Jehovas Vitner. Det er fult mulig å tro på Jehova men likevel ikke følge de strenge reglene.

Anonymkode: a0339...df8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

personlig ville jeg ikke ha noe med en sekt å gjøre, som skyver barn foran seg som skjold fra dør til dør.

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er han en fyr som ikke overholder sine egne prinsipper. Disse tingene er ikke forenelige med å være JV.

Fyren er enten tussete og religiøs eller tussete, dypt religiøs og hyklersk. Jeg synes personlig at dette ikke er attraktive egenskaper.

Anonymkode: aab4c...38b

• Liker 4
Skrevet

Du må forvente at intensiteten i konverteringspreset øker med tiden.

Min erfaring er at det bare er snakk om tid før du selv er en del av sekten. Det spiller ingen rolle hva du mener nå, du kommer før eller siden til å konvertere. Det kan jeg garantere deg.

Anonymkode: 758cf...b85

• Liker 2
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var sammen med et xjehovas vitne i noen måneder, alt jeg har å si er.. snu ryggen til og løp. De menneskene som er eldste og ledere er livsfarlige.

Anonymkode: ca78d...2a5

Helt enig !  Kom deg vekk.  Dette er en av de mest "stygge og usunne" sektene som finnes. F. eks. nekte blodoverføring til syke barn som trenger det.  De er så fanatiske og hjerteløse du vil ikke tro det. Skygg unna.

Anonymkode: faaf6...e4d

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig !  Kom deg vekk.  Dette er en av de mest "stygge og usunne" sektene som finnes. F. eks. nekte blodoverføring til syke barn som trenger det.  De er så fanatiske og hjerteløse du vil ikke tro det. Skygg unna.

Anonymkode: faaf6...e4d

Ja det er derfor jeg fraråder unge barn å døpe seg. Så lenge barnet er udøpt så er det helt  greit for foreldrene at barnet får blod.

Anonymkode: a0339...df8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og det er faktisk vanlig i mange av "kirkene". Akkurat som kristendommen ellers i landet har blitt mildere, har også mange av jehovas vitner blitt det. Men det kommer sjeldent ut, da man jo kun hører om de innbitte.

Anonymkode: 0a523...707

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må forvente at intensiteten i konverteringspreset øker med tiden.

Min erfaring er at det bare er snakk om tid før du selv er en del av sekten. Det spiller ingen rolle hva du mener nå, du kommer før eller siden til å konvertere. Det kan jeg garantere deg.

Anonymkode: 758cf...b85

Nåja, fikk barn med et medlem av jehovas citne, vi var sammen i mange år, jeg sa at jeg er agnostiker, og det var helt greit, de prøvde aldri å omvende meg. Noen av menigheten er faktisk greie, og har mildnet, som alle andre kristendommer i Norge. 

Anonymkode: 0a523...707

• Liker 1
Skrevet

Alle i Jehovas Vitner er ikke like. Det er litt forskjellig i ulike menigheter. Men de legger veldig stor vekt på at en skal ha en "uangripelig" fasade! Så om de drikker, så er det ikke innafor å bli fulle osv. De er ganske strikse, og etter mitt syn ganske ekstreme. Du får jo bare snakke med ham for å vite hvor han står. Si at du ikke vet så mye om det, og det må være greit å spørre litt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...