Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 #1 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har meldt meg ut av kirken og sønnen min har aldri vært medlem av kirken da han ikke er døpt. Og da lurer jeg på; Kan jeg bare skrive beskjed til skolen om at han ikke skal være med på påskegudstjenesten på fredag eller må jeg fylle ut noen skjemaer først? Vi har ikke vært medlem av kirken tidligere heller, men han har vært med på gudstjenester før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 15. mars 2005 #2 Del Skrevet 15. mars 2005 Det burde holde med en melding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 15. mars 2005 #3 Del Skrevet 15. mars 2005 Om du ønsker at ditt barn skal få alternativt opplegg på skolen, mens resten av elevene er i kirken, så er det vanlig at foreldrene melder fra om dette feks via meldingsbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 15. mars 2005 Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 15. mars 2005 #5 Del Skrevet 15. mars 2005 Om du ikke har fått et skriv fra skolen om med avkryssningmulighet (det fikk vi på barneskolen) - bør opplagt en melding holde. De er jo pliktige til å ha et alternativt opplegg på skolen -så det burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 15. mars 2005 #6 Del Skrevet 15. mars 2005 De er jo pliktige til å ha et alternativt opplegg på skolen -så det burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 15. mars 2005 #7 Del Skrevet 15. mars 2005 Vi får alltid med skriv fra skolen med avkryssingsmuligheter. Det skal være alternativt opplegg på skolen for de som ikke skal være med i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 15. mars 2005 #8 Del Skrevet 15. mars 2005 Send en melding, men gjør det snart ( hvis du ikke allerede har gjort det) Det er kjipt å få en sånn melding fredag morgen når man er nesten på tur til kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 15. mars 2005 #9 Del Skrevet 15. mars 2005 Send en melding' date=' men gjør det snart ( hvis du ikke allerede har gjort det) Det er kjipt å få en sånn melding fredag morgen når man er nesten på tur til kirken.[/quote'] - hvorfor det ?.. hvis ikke skolen har sendt ut noe skriv med alternativene - kan de ikke bare regne med at alle skal være med. De er jo pliktige til å ha et alternativ - så det skal jo være klart uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #10 Del Skrevet 15. mars 2005 Du kan jo tro det, men om du ønsker et planlagt, fullverdig alternativ, ville jeg ha avtalt på forhånd. (FØR fredag) Ellers er det vel slik at man melder ønsker om fritak på begynnelsen av året? Slik er det i alleall her omkring. Sjelden man bare vil ha fritak ved ett kirkebesøk, liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 15. mars 2005 #11 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har vært vant til å få skriv før hver gang de skulle til kirken - hvertfall på barneskolen. For det kan jo kanskje være aktuelt å være med i kirken på 17. mai (som mange skoler er) - men ikke til jul/påske feks. Og hvor "fullverdig" opplegg det kan være snakk om for et par timer er vel diskutabelt .. men det skal jo uansett være planlagt noe da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #12 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har vært vant til å få skriv før hver gang de skulle til kirken - hvertfall på barneskolen. For det kan jo kanskje være aktuelt å være med i kirken på 17. mai (som mange skoler er) - men ikke til jul/påske feks. Og hvor "fullverdig" opplegg det kan være snakk om for et par timer er vel diskutabelt .. men det skal jo uansett være planlagt noe da.. Her jeg bor kan man skrive hvilke ting man ønsker fritak for i begynnelsen av året, og kan derfor for eks spesifisere hvilke kirkebesøk en ønsker fritak for. Veldig greit system. Når det gjelder at skolen i teorien skal ha et opplegg planlagt, ville jeg ikke satset på. Å dukke opp samme dag kan bety at de stresser med å finne en vikar, og ungen(e) bare leker i et par timer. Sier man fra på forhånd kan lærerne planlegge mer. Jeg mener at dersom man har et par timer har man gode muligheter til å gjennomføre et godt undervisningsopplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 16. mars 2005 #13 Del Skrevet 16. mars 2005 Fordi at dersom noen i min klasse ikke hadde gitt beskjed om at de ikke skulle være med i kirken før morgenen den dagen man skal dit, hadde vi ikke klart å holde igjen en voksen til å være sammen med de(n) ungen(e) Når vi skal til kirken må vi være to voksne som går sammen med de 34 barna. Dersom et barn ikke skal være med, må vi få beskjed om det tidsnok til at vi kan få tak i en vikar og ordne et alternativt opplegg. Vi ordner ikke vikar i tilfelle noen plutselig har bestemt seg for å ikke være med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå