AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Er det flere mødre/fedre som sliter med dette? Jeg har dårlig samvittighet hver gang jeg er hjemme eller har fri, men ikke er aktivt sammen med barna. Når jeg retter oppgaver, er syk, jobber hjemme eller er ute med venninner får jeg utrolig dårlig samvittighet. Jeg føler meg som en dårlig mor, og det blir forsterket av barna som er veldig avhengige av meg. Gråter, skriker og sutrer mye når jeg ikke er tilstede. Jeg vet det kanskje er litt tullete og på en del av tingene har jeg ikke noe valg. Jobb, oppgaver og sykdom er ikke noe jeg kan styre. Jeg jobber ganske redusert, så er mye sammen med barna mine når jeg ikke har andre ting. Likevel gnager samvittigheten og hvis jeg ikke tar avbrekk i form av jobb, med venner og sykdom (den kommer av seg selv) så blir jeg også litt smågal av å være bare mamma hele tiden. Anonymkode: 64edd...ef5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Det er bare sunt for barna å jevnlig være sammen med andre voksne (som feks besteforeldre) som passer på de. Anonymkode: 14cbc...230 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 Det er også sunt for deg å ha sosial omgang med venner Anonymkode: 14cbc...230 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det flere mødre/fedre som sliter med dette? Jeg har dårlig samvittighet hver gang jeg er hjemme eller har fri, men ikke er aktivt sammen med barna. Når jeg retter oppgaver, er syk, jobber hjemme eller er ute med venninner får jeg utrolig dårlig samvittighet. Jeg føler meg som en dårlig mor, og det blir forsterket av barna som er veldig avhengige av meg. Gråter, skriker og sutrer mye når jeg ikke er tilstede. Jeg vet det kanskje er litt tullete og på en del av tingene har jeg ikke noe valg. Jobb, oppgaver og sykdom er ikke noe jeg kan styre. Jeg jobber ganske redusert, så er mye sammen med barna mine når jeg ikke har andre ting. Likevel gnager samvittigheten og hvis jeg ikke tar avbrekk i form av jobb, med venner og sykdom (den kommer av seg selv) så blir jeg også litt smågal av å være bare mamma hele tiden. Anonymkode: 64edd...ef5 Kan du oftere har barnevakt/ sende barna til besteforeldre/ andre, slik at du får mer alenetid? Anonymkode: 14cbc...230
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du oftere har barnevakt/ sende barna til besteforeldre/ andre, slik at du får mer alenetid? Anonymkode: 14cbc...230 Jeg trenger ikke mer barnevakt. Min samboer, som er barnas far, har dem når jeg er syk, jobber eller møter venner. En gang i måneden har vi barnevakt og går ut sammen. Samvittigheten gnager likevel. Ts Anonymkode: 64edd...ef5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke mer barnevakt. Min samboer, som er barnas far, har dem når jeg er syk, jobber eller møter venner. En gang i måneden har vi barnevakt og går ut sammen. Samvittigheten gnager likevel. Ts Anonymkode: 64edd...ef5 Har ikke barna det fint sammen med sin far mens du er opptatt med dine ting da? Anonymkode: 14cbc...230 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 Forteller barnas far at de har sutret (fordi du ikke er hjemme) de gangene du er ute med venninner og de gangene du trekker deg tilbake hjemme for å rette oppgaver eller er syk? I så fall høres det ut som om barna er for avhengige av deg, og at de har godt av å være mer sammen med sin far (dersom de har det fint sammen) og også sammen med andre voksne. Har barna besteforeldre i nærheten? Barna har godt av jevnlig kontakt med besteforeldre, selv om du ikke har behov for barnevakt. Anonymkode: 14cbc...230 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 Hva er ca alder på barna deres? Er ikke barna ute og leker med venner og/ eller inne på besøk til vennene sine eller har venner på besøk? Anonymkode: 14cbc...230
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forteller barnas far at de har sutret (fordi du ikke er hjemme) de gangene du er ute med venninner og de gangene du trekker deg tilbake hjemme for å rette oppgaver eller er syk? I så fall høres det ut som om barna er for avhengige av deg, og at de har godt av å være mer sammen med sin far (dersom de har det fint sammen) og også sammen med andre voksne. Har barna besteforeldre i nærheten? Barna har godt av jevnlig kontakt med besteforeldre, selv om du ikke har behov for barnevakt. Anonymkode: 14cbc...230 Han forteller og jeg kan høre dem nede i stuen. Barna ser besteforeldrene ofte, men ikke alltid de passer fordi de jobber fulltid selv. Barna er nok veldig avhengig av meg, ja. Ts Anonymkode: 64edd...ef5
Askmeagain89 Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er ca alder på barna deres? Er ikke barna ute og leker med venner og/ eller inne på besøk til vennene sine eller har venner på besøk? Anonymkode: 14cbc...230 Det hender hun eldste på 3 år, men ikke hun på 1,5 Ts Endret 9. september 2018 av Askmeagain89 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #11 Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han forteller og jeg kan høre dem nede i stuen. Barna ser besteforeldrene ofte, men ikke alltid de passer fordi de jobber fulltid selv. Barna er nok veldig avhengig av meg, ja. Ts Anonymkode: 64edd...ef5 Kan du og mannen din snakke om dette og bli enige om noen grep dere kan ta for å få endret dette? Kan barnas far ta med barna ut på aktiviteter (utendørs eller innendørs) noen av de gangene når du er hjemme og retter oppgaver / hjemme og er syk etc? Anonymkode: 14cbc...230
Askmeagain89 Skrevet 9. september 2018 #12 Skrevet 9. september 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du og mannen din snakke om dette og bli enige om noen grep dere kan ta for å få endret dette? Kan barnas far ta med barna ut på aktiviteter (utendørs eller innendørs) noen av de gangene når du er hjemme og retter oppgaver / hjemme og er syk etc? Anonymkode: 14cbc...230 Han gjør det, men siden hun minste er liten og sover på dagen er det ikke alltid like lett. Begrenset med aktiviteter for en på 1,5 Ts Endret 9. september 2018 av Askmeagain89 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 Ellers vil jeg nevne at det er vanlig at barn (mens de er små) har valgt seg ut en favorittforelder. Men det kan hjelpe mye om far tar med barna på interessante aktiviteter slik at du får rettet lekser uten å høre på sutring, og barna vil i tillegg sette mer pris på alenetiden med far. En løsning for å slippe å høre sutring mens du retter oppgaver, er jo at du bruker ørepropper. Anonymkode: 14cbc...230
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #14 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Han gjør det, men siden hun minste er liten og sover på dagen er det ikke alltid like lett. Begrenset med aktiviteter for en på 1,5 Ts Far kan jo ta de med ut på turer i nærmiljøet: besøke lekeplasser, mate fugler og mye annet fint Anonymkode: 14cbc...230 2
Askmeagain89 Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ellers vil jeg nevne at det er vanlig at barn (mens de er små) har valgt seg ut en favorittforelder. Men det kan hjelpe mye om far tar med barna på interessante aktiviteter slik at du får rettet lekser uten å høre på sutring, og barna vil i tillegg sette mer pris på alenetiden med far. En løsning for å slippe å høre sutring mens du retter oppgaver, er jo at du bruker ørepropper. Anonymkode: 14cbc...230 Ja, det er i hvert fall vanlig her. Jeg har støyreduserende hodetelefoner, men likevel hører jeg dem og da er det ikke lyden i seg selv som plager meg, men det faktum at de sutrer hele tiden med faren Ts Endret 9. september 2018 av Askmeagain89
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #16 Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, Askmeagain89 skrev: Ja, det er i hvert fall vanlig her. Jeg har støyreduserende hodetelefoner, men likevel hører jeg dem og da er det ikke lyden i seg selv som plager meg, men det faktum at de sutrer hele tiden med faren Jeg forstår. Hør med barnas far om han kan ta med barna ut på turer oftere (som foreslått over). Minste kan jo sitte i vogn. Anonymkode: 14cbc...230 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #17 Skrevet 9. september 2018 Hva gjør faren sammen med barna de gangene du er med venninner, retter oppgaver eller er syk? Kan han gjøre noe annet sammen med de som de liker å gjøre? Anonymkode: 14cbc...230 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #18 Skrevet 9. september 2018 Hva om han noen av de gangene tar barna med på kjøkkenet for å bake boller eller noe lignende? Anonymkode: 14cbc...230
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #19 Skrevet 9. september 2018 Tror jeg har hatt dårlig samvittighet for barnet helt siden fødsel. Vi har ikke felles venner med barn dessverre. Har jeg f.eks gjester som i går blir jeg mentalt sliten, siden barnet ønsker oppmerksomhet og jeg samtidig må lage middag og varte opp gjestene, så barnet kanskje har følt seg oversett, så legger jeg meg med følelsen av å være verdens verste mor. Men hadde barnet hatt søsken som dine barn har hadde jeg tatt det så mye mer med ro, da har de jo hverandre. Jeg er vokst opp med at mine søsken hentet meg i bhg, og at jeg måtte leke med de inne på rommet mens mamma gjorde jobb i stua og trengte stillhet, ser ikke noe galt i det. Anonymkode: 5d889...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #20 Skrevet 9. september 2018 16 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Begrenset med aktiviteter for en på 1,5 Innendørs er det jo også mange aktiviteter som en på 1,5 år kan trives med å gjøre. Hva gjør far sammen med barna når du ikke er til stede? Anonymkode: 14cbc...230 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå