Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noe kommer brått på og jeg ønsker å si «Nei» men ikke har kommet på en høflig begrunnelse, er det innafor å bare svare et enkelt «Nei»?

Anonymkode: 3a21f...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passer det å svare: "Nei, det passer ikke" el.l.?

Anonymkode: 92105...960

Skrevet

Da sier du «neitakk, jeg har ikke så lyst.»

Skrevet

"Nei, jeg kan dessverre ikke" "Nei, det passer ikke (dessverre)" o.l.?

Skrevet

"jeg har dessverre ikke anledning" - er mitt standardsvar. Høflig, men inviterer ikke til ytterligere spørsmål.

Anonymkode: ed0ca...aec

• Liker 2
Skrevet

Ser mange svarer ang. noe som krever tid, men hva med når noen spør om å få låne en liten ting (ikke dyrt eller noe som kan gå i stykker, men noe personlig) for en liten stund?

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Får du et direkte spørsmål så er muligheten for å svare nei det uten at det er uhøflig. 

Anonymkode: e28b5...377

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser mange svarer ang. noe som krever tid, men hva med når noen spør om å få låne en liten ting (ikke dyrt eller noe som kan gå i stykker, men noe personlig) for en liten stund?

Da smiler du og sier "beklager, men den låner jeg ikke bort"

Anonymkode: ed0ca...aec

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du svare: " Nei, dessverre, den tingen kan jeg ikke låne bort". Du er ikke pliktig til å forklare hvorfor du ikke kan eller vil ønsker å låne den bort :) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...