Gå til innhold

Til dere menn som ikke bruker kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke vi jenter bruke prevansjon i tillegg? 🤔 så slipper vi å ende opp som sytende alenemødre som klager over at ons’en ikke vil leke pappa resten av livet, når sexen man hadde helt åpenbart var for nytelsens skyld, ikke for å lage barn den kvelden. Er ikke bare mannens oppgave. 

Anonymkode: ca3c7...bdc

Du er garantert ikke jente. Alle vet at av sex kan det komme barn! Prevensjon reduserer livskvaliteten til kvinner hos 1 av 3 kvinner.  Fraværende sexlyst og evne til orgasme er en av de vanligste bivirkningene så da er det ikke mye for nytelsen skyld igjen. Andre vanlige bivirkninger er kronisk hodepine,  kvalme, depresjon og irritabilitet så man ikke er seg selv lenger. Også må du heller ikke glemme at risikoen for kreft,  blodpropp og død øker. Så det er ikke "bare å bruke prevensjon " liksom.  Det er jo oppfunnet p piller for menn nå også men menn nekter å ta de pga bivirkningene og helsefarene,  enda de bivirkningene er langt færre enn med p piller for kvinner. 

Det er lov å klage om en som har vært med å lage barn ikke gidder å ta konsekvensen av det. Selv barn vet at du brenner deg om du legger hånda på stekeplata,  så da unngår man det. Mennesker som ikke vil ta ansvar for barn bør avstå fra sex eller i det minste bruke beskyttelse, da kondom som eneste ikke helseskadelige prevensjon.  

Kanskje noen menns strategi er å bli steril av kjønnssykdommer men det gjør de ikke akuratt mer forsvarlige og aktuelle å ligge med for å si det sånn 

Anonymkode: 81de0...b9e

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Thoughtful skrev:

og sansynligvis bullshit

Tja. Jeg lå med en fyr for noen år siden som ikke brydde seg om hva han fikk fordi han mente han ikke kunne bruke kondom fordi han hadde for stor penis. Han hadde en helt standard størrelse på penis, så det var bullshit. Han sa at «det er jo bare å ta en antibiotikakur». Og ja, jeg fikk klamydia.

Anonymkode: 8072a...7a6

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Forever22 skrev:

Enig i det du skriver 👍🏼 Er begge sitt ansvar. Om du ligger med en mann som ikke bruker kondom og du selv vet at du ikke bruker noe form for prevensjon så er jo det det samme som å skyte seg selv i leggen, like blåst begge to 😂

Da sier man jo nei til sex såklart,  men om man allikevel har det er både å forhindre videre spredning av kjønnssykdommer og å ta ansvar for det eventuelle barnet det blir ut av det, begges ansvar 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier man jo nei til sex såklart,  men om man allikevel har det er både å forhindre videre spredning av kjønnssykdommer og å ta ansvar for det eventuelle barnet det blir ut av det, begges ansvar 

Er ikke alle kvinner som gjør det. Jeg skjønner også hva du mener over her med at prevensjon hos kvinner kan minske livskvaliteten hos enkelte. Jeg er selv en av de som ikke bruker prevensjon da min søster døde av blodpropp som følge av p-piller, så jeg tar helt avstand fra alt sånn. Men jeg har fast samboer så det spiller heller ingen rolle. 

Det jeg mente er jo om en kvinne bevisst ikke bruker prevensjon og har sex med en mann som ikke bruker prevensjon heller så er det begges ansvar og ikke bare mannens. Men igjen, det blir som å skyte seg selv i leggen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Forever22 skrev:

Er ikke alle kvinner som gjør det. Jeg skjønner også hva du mener over her med at prevensjon hos kvinner kan minske livskvaliteten hos enkelte. Jeg er selv en av de som ikke bruker prevensjon da min søster døde av blodpropp som følge av p-piller, så jeg tar helt avstand fra alt sånn. Men jeg har fast samboer så det spiller heller ingen rolle. 

Det jeg mente er jo om en kvinne bevisst ikke bruker prevensjon og har sex med en mann som ikke bruker prevensjon heller så er det begges ansvar og ikke bare mannens. Men igjen, det blir som å skyte seg selv i leggen. 

Nei, og som regel dessverre fordi de føler seg presset av mennenes holdninger.. Kalt kjedelige, vrange, og føler seg i frykt for å bli dumpa fordi den seksuelle og emosjonelle makten ligger hos mannen de vil imponere. Er derfor viktig å betrygge jenter om at det er ikke de som er kjipe om de sier nei til sex uten kondom, men mannen som er kjip om han prøver å presse eller gi hun dårlig samvittighet for det eller forventer at hun skal gå på p piller og utsette helsa si, ikke bare med tanke på bivirkningene p piller og hormonpreparater kan gi, men etterfølgende av kjønnssykdommer som sterilitet og livsvarige smerter, og graviditet som er den mest helsefarlige perioden i en kvinnes liv, for at han ikke gidder å bruke to sekunder på å tre på seg dong. 

• Liker 3
Skrevet

hvis jeg bruker, jeg bruker magnum..

• Liker 1
Skrevet

Når jeg og kona koser oss med andre så stoler vi såpass på våre lekepartnere (både menn og kvinner) at ingen bruker kondom. Damene har dog prevansjon på plass. 

Blir jo litt kjedelig med kondom da, kjenner mindre pluss at hvis jeg eller dama mi slikker/suger de andre så kan man jo uansett overføre sykdommer....

Så den beste sexen får man nok ved å ikke bruke kondom og stole på dem man er med.

Men jeg ser helt klart behovet for kondom for dere som bare puler rundt med fremmede (ONS). 

Å pule rundt med folk du ikke kjenner historien er helt greit men da må de bruke kondom... eller teste seg etter hvert ligg.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Thyra skrev:

Det er greit å utsette seg for unødvendig smitterisiko så lenge du tester deg jevnlig? Du vet at du kan bli smittet av ting som ikke kan kureres? 

Ha et sexliv med kondom du, fint det funker for deg. Det er ikke noe for meg.

Anonymkode: 1b891...835

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktigere å få full nytelse vet du, og pikken hans er jo så stor at han ikke får på seg ordentlig kondom, stakkar. 

(Man får faktisk plass til en voksen fot inni en kondom) 

Anonymkode: 84bb3...9f7

Ja den er ganske stor og tykk faktisk, jeg får rullet den litt på så er der stopp og jeg må jeg ta tak i kondomen og spre den utover mens jeg prøver å rulle den for å få den videre ned. 

Men om du elsker å ha sex med kondom så kjør på.

Skrevet

Standard kondomer er ubehagelig stramme ja. Mange sorter og størrelser å velge i da heldigvis.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Som dame må jeg si at menn som ikke bruker kondom får et NEI fra meg. Sorry ass men jeg tar ikke den risikoen selvom ham sier han tester seg jevnlig.  Ett ligg er alt som skal til og da holder ikke jevnlig testing. Man skal teste seg mellom hver partner! Og at han stoler blindt på at jeg ikke er smittebærer også , eller rett og slett bare driter i om han får en kjønnssykdom er så turn off og ansvarsløst at jeg ikke vil blande meg noe mer inn med han uansett hvor kjekk han skulle være. 

Det som også er typisk er at menn tar det for gitt at kvinnen går på prevensjon og utsetter seg for bivirkninger så livskvaliteten reduseres og kreftfaren økes, bare for at de som menn kan få pule uten dong og blir irriterte når de ikke får det, og viser at de bryr seg mer om egen nytelse enn kvinnens helse.  Dessuten får de jo god nytelse uansett, så dette med å ha sex uten kondom utenfor faste forhold er jo egentlig en makt greie der de ja setter seg selv foran kvinnens helse, også griner de over at de ble "lurt" til å bli far etterpå, selvom selv barn vet at det kan bli barn av sex. 

Vi kvinner må rett og slett bare boikotte sånne menn så vi kan få et mer forsvarlig forhold til sex, helse og barn. Det er IKKE flaut å si "Åh nei, men hvis vi ikke har kondom så får vi vente til neste gang og bruke det da:) " uansett hvor langt inne i foreplayet man er. 

At sånne menn ikke bryr seg mer om kvinnens helse, begges fremtid, og egen helse er helt utrolig for meg. De aller vanligste kjønnssykdommene i dag kan man bli steril av og ende opp med livsvarige grove plager av. Æsj til så ansvarsløse menn! 

Enig. Og de kvinnene som gjør det samme og blir overraska over kjønnssykdom eller graviditet er like naiv og uansvarlig. ALLE vet hva sex kan føre til. Det er ikke et "uhell", dersom man ikke faller på en naken mann helt plutselig og lander rett på staken, såklart. :fnise: 

• Liker 3
Skrevet

Litt kjedelig og stramt med kondom??? Faen gutter - tåler dere ingenting?? Pingler!

Anonymkode: ffa9c...184

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke vi jenter bruke prevansjon i tillegg? 🤔 så slipper vi å ende opp som sytende alenemødre som klager over at ons’en ikke vil leke pappa resten av livet, når sexen man hadde helt åpenbart var for nytelsens skyld, ikke for å lage barn den kvelden. Er ikke bare mannens oppgave. 

kjære deg.... jeg tror ikke det er noen fare for at jenter gir blaffen og overlater ansvaret for prevansjon til mannen. I 99% av tilfellene er det kvinnen som tar det ansvaret! 

så det er ikke vits å komme her med "DET ER IKKE BARE MANNENS ANSVAR" det blir bare tåpelig

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kondom er det eneste prevensjonsmiddelet som beskytter mot seksuelle overførbare sykdommer! Det er en selvfølge at mannen som har ons med en kvinne skal bruke kondom! 

• Liker 8
Skrevet

Ja den er ganske stor og tykk faktisk, jeg får rullet den litt på så er der stopp og jeg må jeg ta tak i kondomen og spre den utover mens jeg prøver å rulle den for å få den videre ned. 

Så stor er ikke pikken din! 

• Liker 5
Skrevet

Det er jo sånn man setter på en kondom. En kondom er ikke som å ta på en løs hatt liksom. 

1 time siden, Skiftenøkkel skrev:

Standard kondomer er ubehagelig stramme ja. Mange sorter og størrelser å velge i da heldigvis.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang kondomer så liker jeg det ikke, disse er som regel for stramme for meg, får dem bare på halvveis 

Sorry gutta, det der holder ikke! 

20180909_133851.jpg

• Liker 13
Skrevet

Det høres ut som om du må trene på teknikken her, kanskje spørre dama om hjelp til du mestrer det. For hvis ikke snoppen din er større enn Zara Larsson, så burde det gå problemfritt!

Anonymkode: 8e806...d59

• Liker 2
Skrevet

Det må være festlig å leve i den tro at pikken deres er såååå stor at vanlige kondomer er for små. 😂 "Jeg har såååå stor pikk altså, så derfor er jeg fritatt fra å ta ansvar for kjønnssykdommer og graviditet".

Anonymkode: ffa9c...184

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er garantert ikke jente. Alle vet at av sex kan det komme barn! Prevensjon reduserer livskvaliteten til kvinner hos 1 av 3 kvinner.  Fraværende sexlyst og evne til orgasme er en av de vanligste bivirkningene så da er det ikke mye for nytelsen skyld igjen. Andre vanlige bivirkninger er kronisk hodepine,  kvalme, depresjon og irritabilitet så man ikke er seg selv lenger. Også må du heller ikke glemme at risikoen for kreft,  blodpropp og død øker. Så det er ikke "bare å bruke prevensjon " liksom.  Det er jo oppfunnet p piller for menn nå også men menn nekter å ta de pga bivirkningene og helsefarene,  enda de bivirkningene er langt færre enn med p piller for kvinner. 

Det er lov å klage om en som har vært med å lage barn ikke gidder å ta konsekvensen av det. Selv barn vet at du brenner deg om du legger hånda på stekeplata,  så da unngår man det. Mennesker som ikke vil ta ansvar for barn bør avstå fra sex eller i det minste bruke beskyttelse, da kondom som eneste ikke helseskadelige prevensjon.  

Kanskje noen menns strategi er å bli steril av kjønnssykdommer men det gjør de ikke akuratt mer forsvarlige og aktuelle å ligge med for å si det sånn 

Jeg er jente og er fullt klar over bivirkningene av prevensjon. Men takk for opplysningene jeg har fått fra fastlege, helsesøster og gynekolog allerede. Har gått igjennom min dose av humørsvingninger, depresjon, tap av sexlyst, kvalme og oppkast før jeg fant p-pillene som passer godt for meg. Men siden jeg ønsker å være seksuelt aktiv uten å pådra meg en drittunge på veien, så må jeg bruke prevensjon slik at jeg er sikker på at jeg gjør det jeg kan for å ikke bli gravid. Jeg tar ansvar for MEG. Noe alle jenter bør gjøre om man velger å være seksuelt aktiv, siden det er vi som faktisk blir gravide.

"Det er lov å klage om en som har vært med å lage barn ikke gidder å ta konsekvensen av det", eh nei. Hvis jeg møter en mann på byen og jeg blir med han hjem fordi vi har en god kjemi og ting leder til sex - så har vi begge en felles forståelse at vi kun har sex for nytelsens skyld, ikke for å lage barn. Om man ikke går på fast prevensjon og ikke bruker kondom så er man dum, og man burde virkelig ikke beholde det barnet uansett slik at menneskeheten kan ha litt håp i framtiden. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om du må trene på teknikken her, kanskje spørre dama om hjelp til du mestrer det. For hvis ikke snoppen din er større enn Zara Larsson, så burde det gå problemfritt!

*leggen til Zara Larsson...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...