AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Hva skjedde etter at dere valgte å overse slike? Fortsatte de ved å prøve hardere, eller ga de opp? Anonymkode: 05324...71a
Gjest Talglys Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 (endret) Kan fungere fint det, ikke mer bensin på bålet så må det brenne ut før eller siden. Endret 8. september 2018 av Talglys
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 For meg gjorde det det. Overså hun helt, så gikk vi ut av skolen og hun prøvde å legge meg til på Facebook da Facebook var nytt, jeg ignorerte naturligvis. Gikk forbi hun i byen et par år senere og hun hilste og prøvde å stoppe å prate som om hun aldri hadde mobbet meg, ignorerte hun. Møtte hun noen år senere da hun kom bort fordi hun kjente de jeg var med, jeg behandlet hun som luft. Hun begynte å gråte faktisk og har senere sagt til felles venner at hun har så dårlig samvittighet og føler seg så dritt for sånn hun var mot meg, og det er til pass for hun! Nå er det jeg som kom ut av det med stolthet og henne som føler seg dritt og unngår sosiale settinger hun risikerer å møte på meg og ikke lenger jeg som må kvie meg for å møte på henne. Anonymkode: 9457d...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Jeg prøvde det da jeg ble fysisk og psykisk mobbet/utestengt alle år på skolen. Jeg prøvde å være så usynlig som mulig, men det fortsatte likevel. Anonymkode: 79bcb...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 Jeg oppførte meg hyggelig mot ei som mobbet meg, en gang. Etter det sluttet hun Anonymkode: 4fc61...b88 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 Som oftest fortsetter de bare hvis man ikke setter ned foten. Anonymkode: ca74e...88c 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Barn gjentar bare oppførsel som gir belønning. Sterke emosjonelle reaksjoner kan være stor belønning for oversette og neglisjerte barn, så om man viser at man blir rørt av mobbing så kan de fortsette. Å overse er et godt triks. Jeg ble aldri mobbet systematisk, men fikk ofte kommentarer fra forskjellige barn - kanskje ukentlig faktisk. Men jeg ble alltid forvirret heller enn lei meg, fordi jeg var et harmonisk og snilt barn. Så da noen sa til meg at jeg var stygg/dverg/whatever så pleide jeg bare å kikke fremover i forvirring uten å svare, og tenkte "hvorfor sier han/hun sånt egentlig, det er så rart!". Nysgjerrigheten min over oppførselen deres veide alt, over at jeg tok det personlig. Så ble aldri et fast bytte for noen, ble bare med den ene kommentaren. Anonymkode: 620ab...3f0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Ikke nødvendigvis i starten. De blir gjerne enda mer desperate fordi de ikke får noen respons. Men så går det over som regel. Ikke alltid da dessverre. Anonymkode: 2da87...156 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 Opplever heller at de blir mer trigget av det. Kommer an på om personen innehar noen form for EQ Anonymkode: cfaeb...24a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 Jeg opplever at menn blir mer aggressive om man overser de. Jeg har ofte blitt overfalt av menn ute, og hvis jeg går vekk så kommer de etter og skriker til meg. Hvis jeg ikke svarer skriker de enda mer. Begynner jeg å gråte eskalerer det ofte med vold. Så når menn står og skriker at jeg er stygg og burde ta selvmord så pleier jeg å krølle meg sammen til en ball og venter på slagene til de er ferdig. Sånn er mange norske menn dsv, fan av å slå og si stygge ting til damer. Anonymkode: 02b4e...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå