Gå til innhold

Hva kan hodepinen skyldes?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har gått med mer eller mindre konstant hodepine de siste ukene. Det presser på i bihule-området, eller det kan være stikkende smerter i tinningen. Smertene holder seg iallefall foran i hodet. Jeg er den typen som kvier meg for å ringe legen med mindre det er VIRKELIG alvorlig. Så jeg tenkte å spørre dere om noen tips før jeg evt går til lege.

Jeg har prøvd å drikke vann, sove passe mye, få mye frisk luft, samt ikke stresse. Men jeg kan ikke si noe av det nytter. Har tenkt på å få tatt en synstest, men har ikke kommet så langt ennå.

Har dere noen tips til hva jeg kan prøve? Hva som helst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes synsundersøkelse var et godt sted å begynne. Har desverre ingen andre tips.

Gjest Anonymous
Skrevet

kan komme fra nakke, eller synet.

Gjest Anonymous
Skrevet

P-piller og annen hormondrit kan og forårsake slikt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bihulebetennelse? Tror tette bihuler ikke alltid følges av feber/forkjølelse. Men andre ting som nevnes her virker også sannsynlige. Prøv å skylle nesa med sånt teit (men lurt)nesehorn, hvis hodepinen letter av dette skyldes den trolig bihulene.

Gjest baby-E
Skrevet

stiv nakke/skuldre..

anstengte øyne..

stress..

Gjest Arielle unplugged
Skrevet

Jeg får det ofte av anstrengte øyne, men da er det ofte bak øynene det gjør vondt. Ellers sprer det seg ofte fra stiv nakke, noe som det virker som jeg har hver dag.. men spesielt øynene, så du bør nok ta en synstest.

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok gått til legen. Jeg synes den hodepinen rudt tinningene oser migrene lang vei. Om legen er usikker så kan han evt henvise deg til nerolog.

Jeg har selv migrene og kan ha to typer av den. Enten kan jeg gå å ha "rykkvis" vondt i hodet i flere uker i strekk eller jeg kan få skikkelige anfall som gjør at jeg blir lysvar og har vondt bare jeg beveger meg det minste .. og pulsen må for all del ikke øke.

Dersom det er migrene du har vil det ikke hjelpe med paracet og andre slike tabletter og ikke hjelper migrene medisinene mot vanlig hodepine...

Tips ..sov på kaldt rom og hold deg unna sukker. Pass på stress og unngå stiv nakke da dette lett forplanter seg framover og går over i migrene. De som har migrene får gjerne noen form for utslag av denne rundt eggløsning eller mensen.

men trenger jo ikke være migrene... men er det det finnes det jo medisiner ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...