Malena95 Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Hei. Jeg har en stedatter på 6 år som er her annenhver helg. Moren bor i ett annet fylke enn faren. De siste månedene har hun alltid sovet veldig urolig natten før hun skal hjem igjen til sin mor, hun snakker ikke mye om hvordan hun har det hjemme hos mor eller noe slikt. Dagen hun kommer til oss har hun også skitne klær og ikke dusjet på en uke. Hun tørr ikke leke på rommet sitt alene for hun er redd for at vi bare skal dra, hun må alltid forsikre seg om at vi er der til alle tider. Hun begynner å gråte med en gang vi gir en beskjed til henne ( vi snakker med rolig stemme til henne og forklare hva som var galt og hvorfor det var galt ). Når faren svarer henne når hun spørr om noe reagerer hun ikke før jeg sier at hun skal hørre på faren. Jeg har ikke barn selv, men vi er veldig bekymret for at det skal være noe galt. Er det grunn til bekymring? Noen som vet hva årsaken kan være? Og hva vi kan gjøre med det?
Gjest BearMama Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Det er omsorgssvikt å ikke kle barn k rene klær og sørge for at de er vasket...ærlig talt. Hvordan kan ikke faren reagere? Jeg hadde bedt barnevernet undersøke. Hun viser jo klare tegn på angst og separsjonsangst.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Henter dere barnet på skole /sfo? Isåfall så er det helt normalt at klær blir litt skitne ila dagen. Men det at barnet ikke er dusjet på ei uke er veldig bekymringsverdig!! Hva med tannhygene? Jeg tenker dere bør sende en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: f331d...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Her bør du tipse barnevernet asap. Det kan du gjøre anonymt. Så vil de sørge for tilsyn. Er det ikke noe å bekymre seg over blir saken henlagt. Ikke verre enn det Anonymkode: 17483...d12 2
Gjest BearMama Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Henter dere barnet på skole /sfo? Isåfall så er det helt normalt at klær blir litt skitne ila dagen. Men det at barnet ikke er dusjet på ei uke er veldig bekymringsverdig!! Hva med tannhygene? Jeg tenker dere bør sende en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: f331d...cd2 En 6 åring kan ha flekker på klær etter lek, men det er sjeldent de er direkte skitten hver eneste dag og i tillegg ikke er vasket på en uke...
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2018 10 minutter siden, BearMama skrev: Det er omsorgssvikt å ikke kle barn k rene klær og sørge for at de er vasket...ærlig talt. Hvordan kan ikke faren reagere? Jeg hadde bedt barnevernet undersøke. Hun viser jo klare tegn på angst og separsjonsangst. Faren reagerer sterkt og har prøvd å ta kontakt med moren om dette, men da lager hun ett stort drama og har ikke sett noe bedring til det. Når du nevner angst og seperasjonsangst, hva henviser du til da? Mener du at hun ikke kan være vekke fra moren eller?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, BearMama skrev: En 6 åring kan ha flekker på klær etter lek, men det er sjeldent de er direkte skitten hver eneste dag og i tillegg ikke er vasket på en uke... Men ts skriver jo ikke om flekkene er fra den dagen, det er det jeg lurer på. Hun skriver at barnet ikke er dusjet på ei uke, ikke noe om når klærne var sist vasket. Samboeren til ts bør uansett sende bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: f331d...cd2
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Henter dere barnet på skole /sfo? Isåfall så er det helt normalt at klær blir litt skitne ila dagen. Men det at barnet ikke er dusjet på ei uke er veldig bekymringsverdig!! Hva med tannhygene? Jeg tenker dere bør sende en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: f331d...cd2 Vi henter ikke barnet på skolen, barnet tar fly ned til oss. Tannhygiene virker veldig god som jeg kan se. Vi har allerede vært i kontakt med barnevernet i en annen sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, Malena95 skrev: Vi henter ikke barnet på skolen, barnet tar fly ned til oss. Tannhygiene virker veldig god som jeg kan se. Vi har allerede vært i kontakt med barnevernet i en annen sammenheng. Okei, syns dere burde ta kontakt med saksbehandleren, evt sende en anonym bekyrmingsmelding til barnevernet! Anonymkode: f331d...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #10 Skrevet 8. september 2018 Hvordan vet dere at hun ikke har dusjet på en uke? Hva med å snakke med moren først og fremst, og høre hva hun har å si? Etter som dette har startet for noen måneder siden, så kan det ha vært en hendelse som har utløst dette. Undersøk litt først før dere kontakter BV! De vil vel også lure på hvorfor dere ikke har tatt det opp med moren. Anonymkode: 6637f...673
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 6 minutter siden, Malena95 skrev: Faren reagerer sterkt og har prøvd å ta kontakt med moren om dette, men da lager hun ett stort drama og har ikke sett noe bedring til det. Når du nevner angst og seperasjonsangst, hva henviser du til da? Mener du at hun ikke kan være vekke fra moren eller? Skrev svar før jeg leste dette. Skjønner ikke hvorfor moren lager drama? Hvordan ordlegger faren seg? Anonymkode: 6637f...673
Snaskesnusken Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 (endret) 9 minutter siden, Malena95 skrev: Vi henter ikke barnet på skolen, barnet tar fly ned til oss. Tannhygiene virker veldig god som jeg kan se. Vi har allerede vært i kontakt med barnevernet i en annen sammenheng. Hvor lang er denne flyturen? Hun er hos dere annenhver helg og er kanskje engstelig med tanke på reise og at hun ikke kjenner dere like godt som mor? Hvorfor bor foreldrene så langt unna hverandre? Endret 8. september 2018 av Snaskesnusken
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #13 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet dere at hun ikke har dusjet på en uke? Hva med å snakke med moren først og fremst, og høre hva hun har å si? Etter som dette har startet for noen måneder siden, så kan det ha vært en hendelse som har utløst dette. Undersøk litt først før dere kontakter BV! De vil vel også lure på hvorfor dere ikke har tatt det opp med moren. Anonymkode: 6637f...673 Når barnet har komt ned til oss har håret hennes vært svært fettede og det lukter svette av henne, da har jeg spurt når hun sist var i dusjen, da har hun svart at hun bare vasker seg på søndager. Faren har flere ganger prøvd å snakke med moren til barnet, men hun har ingen sinnekontroll og lager ett stort drama ut av at han bare spørr om når det var hun dusjet sist.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, Malena95 skrev: Når barnet har komt ned til oss har håret hennes vært svært fettede og det lukter svette av henne, da har jeg spurt når hun sist var i dusjen, da har hun svart at hun bare vasker seg på søndager. Faren har flere ganger prøvd å snakke med moren til barnet, men hun har ingen sinnekontroll og lager ett stort drama ut av at han bare spørr om når det var hun dusjet sist. Kan faren kontakte skolen og spørre litt om hvordan det går der? Kanskje han kan si noe om bekymringen sin, og så vurdere responsen? Skolen bruker å reagere på barn som ofte er ustelte osv. Anonymkode: 6637f...673 1
Gjest BearMama Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 11 minutter siden, Malena95 skrev: Faren reagerer sterkt og har prøvd å ta kontakt med moren om dette, men da lager hun ett stort drama og har ikke sett noe bedring til det. Når du nevner angst og seperasjonsangst, hva henviser du til da? Mener du at hun ikke kan være vekke fra moren eller? Du skrev: Hun tørr ikke leke på rommet sitt alene for hun er redd for at vi bare skal dra, hun må alltid forsikre seg om at vi er der til alle tider. Hun begynner å gråte med en gang vi gir en beskjed til henne ( vi snakker med rolig stemme til henne og forklare hva som var galt og hvorfor det var galt ). Angst og separasjonsangst fordi hun ikke tørr å være alene og er redd for at dere plutselig bare skal forlate henne. Det er ikke normalt for et trygt barn. Hadde kontaktet barnevernet asap. Å snakke med mor om hun er årsaken vil ikke føre til noe løsning da hun tydeligvis er i benektelse. Barnets velferd og sikkerhet først. Flott om mor er uskyldig, men da har hun heller ikke noe å skjule.
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #16 Skrevet 8. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrev svar før jeg leste dette. Skjønner ikke hvorfor moren lager drama? Hvordan ordlegger faren seg? Anonymkode: 6637f...673 Faren viser i meldinger om at han er rolig og bare vil vite om det er sant det datteren sier og at han vil ha informasjon. Vet hvordan ellers jeg skal forklare det. Moren vet jeg ikke hvorfor hun lager drama, jeg har møtt henne mange ganger i forhold til barnet og da virker det for meg at ingen kan engang spørre henne om noe før hun mister kontroll på sinne sitt.
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #17 Skrevet 8. september 2018 7 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Hvor lang er denne flyturen? Hun er hos dere annenhver helg og er kanskje engstelig med tanke på reise og at hun ikke kjenner dere like godt som mor? Hvorfor bor foreldrene så langt unna hverandre? Flyturen er 35 minutter. Hun elsker å ta fly og etter det vi har fått vite av flyvertinnene på flyet så storkoser hun seg på flyet. Foreldrene har aldri bodd sammen, men da barnet var mindre ville han flytte opp til samme fylke, men ble avvist av moren til barnet.
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #18 Skrevet 8. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan faren kontakte skolen og spørre litt om hvordan det går der? Kanskje han kan si noe om bekymringen sin, og så vurdere responsen? Skolen bruker å reagere på barn som ofte er ustelte osv. Anonymkode: 6637f...673 Faren har kontaktet skolen, men nå skal barnet bytte skole sånn helt plutselig ut av det blå og barnet har ikke begynt på den nye skolen enda.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #19 Skrevet 8. september 2018 Ja, det er grunn til bekymring. Du kan kontakte barnevernet og drøfte anonymt, før dere evt melder. Hilsen helsesøster Anonymkode: 6dcdb...e6a 2
Malena95 Skrevet 8. september 2018 Forfatter #20 Skrevet 8. september 2018 8 minutter siden, BearMama skrev: Du skrev: Hun tørr ikke leke på rommet sitt alene for hun er redd for at vi bare skal dra, hun må alltid forsikre seg om at vi er der til alle tider. Hun begynner å gråte med en gang vi gir en beskjed til henne ( vi snakker med rolig stemme til henne og forklare hva som var galt og hvorfor det var galt ). Angst og separasjonsangst fordi hun ikke tørr å være alene og er redd for at dere plutselig bare skal forlate henne. Det er ikke normalt for et trygt barn. Hadde kontaktet barnevernet asap. Å snakke med mor om hun er årsaken vil ikke føre til noe løsning da hun tydeligvis er i benektelse. Barnets velferd og sikkerhet først. Flott om mor er uskyldig, men da har hun heller ikke noe å skjule. Ja da skjønner jeg hva du mente. Vi har vurdert å ringe barnevernet, men vi er litt usikre på om de vil høre på oss i og med at vi har tatt kontakt en gang tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå