AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #21 Skrevet 13. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker litt bakepulver i pannekakerøre og jeg. Liker at de blir litt tykke og luftige. Så den eneste forskjellen på vaffelrøre og pannekakerøre for meg, er at jeg bruker mer sukker og mel i vaffelrøra. Anonymkode: a9ca3...112 Bruker du verken vaniljesukker, kanel eller kardemomme i vaflene? Anonymkode: bd0e0...669
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #22 Skrevet 14. september 2018 Jeg blander alt på øyemål, men det er nøyaktig de samme ingrediensene. Justerer bare litt på mel og melkforhold etter om det er pannekaker, vafler eller lapper som skal lages til det er passe tykt. Smaker så på røren om den er passe søt for formålet. Av og til mindre sukker i pannekaker om det f.eks. skal lages fleskepannekaker da de ikke trenger å være så veldig søt. Mens vanlige pannekaker lager uten flesk og bacon gjerne får omtrent like mye sukker på vafler. Noen ganger går det kanskje rømme, surmelk eller annet i blandingen alt etter hva jeg har, og hva jeg vil bli kvitt. Derfor tenker jeg at det ikke er noe definert forskjell på noen av rørene. Om man skal kjøpe ferdigrøre og undrer seg over om man skal valge "vaffelrøre" eller "pannekakerøre", så kunne produsenten spart folk hodebryet ved å bare kalle det "Vaffel- og pannekakerøre" Anonymkode: df6b3...068 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #23 Skrevet 14. september 2018 Samme ingredienser bortsett fra kardemomme i vaffelrøra og salt og litt mer melk i pannekakerøra. Anonymkode: a4c40...618
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #24 Skrevet 14. september 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Man har bakepulver i vaffler, men ikke i pannekaker. Anonymkode: 598e9...57a Bruker da ikke bakepulver i vaffelrøre. Bakepulver brukes i såfall i stedet for egg. Anonymkode: 526c6...3f8 1
Djungelvrål Skrevet 14. september 2018 #25 Skrevet 14. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker da ikke bakepulver i vaffelrøre. Bakepulver brukes i såfall i stedet for egg. Anonymkode: 526c6...3f8 Det bestemmer man helt selv. Bruker man bakepulver hever både pannekaker og vafler seg mer, det er smak og behag. Egg har ikke heveegenskaper alene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #26 Skrevet 14. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker da ikke bakepulver i vaffelrøre. Bakepulver brukes i såfall i stedet for egg. Anonymkode: 526c6...3f8 Men egg og bakepulver har vel forskjellige funksjoner? Jeg bruker egg for å binde sammen vaffelen eller pannekaken, og bakepulver for at den skal bli luftig istedenfor deigete. Uten egg vil det vel lettere gå i oppløsning? Blir vanskelig å snu pannekaken, ta ut vaffelen osv. Anonymkode: df6b3...068
Djungelvrål Skrevet 14. september 2018 #27 Skrevet 14. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men egg og bakepulver har vel forskjellige funksjoner? Jeg bruker egg for å binde sammen vaffelen eller pannekaken, og bakepulver for at den skal bli luftig istedenfor deigete. Uten egg vil det vel lettere gå i oppløsning? Blir vanskelig å snu pannekaken, ta ut vaffelen osv. Anonymkode: df6b3...068 Egg binder røra ja og gir god smak i tillegg til å gi verdifull næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå