AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Hei! Jeg skal snart på gruppeintervju på XXL. Har dere noen erfaringer og tips til meg? Jeg har sosial angst og kjenner at jeg gruer meg veldig. 😝 Anonymkode: 08558...e53
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Jeg hadde ikke stillt. Du skal «selge» deg selv foran de andre, og det er ekstremt kleint. Går kun etter trynefaktor. Anonymkode: bcd89...d88 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke stillt. Du skal «selge» deg selv foran de andre, og det er ekstremt kleint. Går kun etter trynefaktor. Anonymkode: bcd89...d88 Jeg takka ja for et par dager siden, og angrer. Vurderer nesten å ringe i morgen og trekke meg Anonymkode: 08558...e53
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Dra å finn ut hva det er. Anonymkode: e4de4...252
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Har aldri hørt om gruppeintervju til en stilling før. Hvis det er showfaktor XXL velger sine ansatte for, så finner jeg meg ny butikk. Som kunde er jeg interessert i kunnskap, effektivitet og en ansatt som ser meg - ikke noen som klovner for sine kollegaer og grupper av kunder. Anonymkode: 47884...aa6
Oardnji Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 Har vært på ett gruppeintervju, for jobben jeg er i nå. Men så har jeg vært med på flere hvor jeg var kollega som var tilstede under gruppeintervju. Grunnen til at butikken vår gjør det på denne måten er så at alle kollegene kan møte søkerne og være med på avgjørelsen av hvem som skal bli ansatt. Det er viktig at de som skal jobbe med oss kan å jobbe i grupper, de trenger ikke være utadvente til de tusen, men de må vise at de tørr å snakke med ett "publikum" da vi gjør dette mye med kunder i grupper. Også er det en fin måte å finne de som klikker med de som allerede er kolleger. Vi har ansatt veldig utadvente folk og folk som er mer tilbaketrukket og mindre utagerende, så det handler ikke om å være en klovn som roper høyest. Dette har funket supert hos oss og vi har aldri opplevd gnisninger innad i gruppa vår siden vi ansetter mennesker som passer med oss. Vi velger som regel 2-5 stykker ut av søkerne og de kommer tilbake til ett intervju som er kun mellom sjefen og søkeren. Uansett, ikke tro du må stå der og rope høyest og hoie mest for å bli ansatt, vær deg selv, vis at du kan være omgjengelig og hyggelig så er det mer enn nok !
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 Når jeg går på XXL som kunde er jeg ikke i noen gruppe. Et gruppeintervju for en stilling som selger der er overhodet ikke egnet til å teste egenskaper jeg som kunde forventer meg av en selger. Anonymkode: 47884...aa6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 Jeg ble innkalt på gruppeintervju en gang, men vi satt bare i samme rom og ventet. Selve intervjuet var en og en. Anonymkode: 2c2c2...d7b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke stillt. Du skal «selge» deg selv foran de andre, og det er ekstremt kleint. Går kun etter trynefaktor. Anonymkode: bcd89...d88 Helt enig! Jeg var på gruppeintervju for en stilling i butikk for noen måneder siden og det var første, eneste og helt garantert siste gangen jeg har vært med på det. Jeg er ikke den mest utadvendte personen, men har lang butikkerfaring og vet at jeg er en god selger. Jeg selger på fagkunnskap og at jeg er trygg på varene jeg selger, ikke at jeg er veldig pågående. I gruppeintervjuet var det veldig tydelig at de var ute etter pågående "superselgere". Trynefaktor telte også, helt garantert. Jeg var eldst og hun som ledet intervjuet virket veldig overrasket over at jeg var så "gammel" (hennes ord) - fødselsdatoen min står i CVen min, så det burde ikke kommet som en overraskelse. Kommer aldri til å stille på gruppeintervju igjen. Anonymkode: f27c0...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 Ts her. Jeg møtte opp 20 min før, men gikk hjem igjen. Takk for alle svar Anonymkode: 08558...e53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå