AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Hei Jeg lurte på hva slags arbeidsmuligheter en gravid kvinne har? Jeg studerer i tillegg, men har det bra både psykisk og fysisk form, så det er ingen hindringer for meg til å kunne jobbe, men det er svært lite arbeidsgivere som ansatter en gravid kvinne.. Jeg får fra lånekassen, men som kun er nok til husleie, så jeg kunne trengt en jobb vedsiden av. Nav støtter ikke studenter som får fra lånekassen, så de er ikke en mulighet å gå til heller. Noen her som har tidligere vært gravid, hatt deltidjobb og gått på skole samtidig? Eventuelt hva arbeidet du med? Anonymkode: 0a336...6c6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Da jeg studerte jobbet jeg på arkiv og bibliotek i tillegg. Det hadde vært null problem for meg å kombinere graviditet, studier og jobb for meg da, forutsatt at formen var god selvsagt. De jobbene vokser dessverre ikke på trær, men en eller annen form for stillesittende arbeid bør være ok. Resepsjonist, telefonselger e.l? Anonymkode: 80b1f...0fe
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 Får du ekstra stipend fra Lånekassen? De har vel støtteordninger for gravide? Anonymkode: 5971e...356
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg lurte på hva slags arbeidsmuligheter en gravid kvinne har? Jeg studerer i tillegg, men har det bra både psykisk og fysisk form, så det er ingen hindringer for meg til å kunne jobbe, men det er svært lite arbeidsgivere som ansatter en gravid kvinne.. Jeg får fra lånekassen, men som kun er nok til husleie, så jeg kunne trengt en jobb vedsiden av. Nav støtter ikke studenter som får fra lånekassen, så de er ikke en mulighet å gå til heller. Noen her som har tidligere vært gravid, hatt deltidjobb og gått på skole samtidig? Eventuelt hva arbeidet du med? Anonymkode: 0a336...6c6 Hvorfor forventer så mange at Nav skal hjelpe de økonomisk? Spesielt når dere selv har satt dere i situasjonen. Anonymkode: 4c1cc...96d 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du ekstra stipend fra Lånekassen? De har vel støtteordninger for gravide? Anonymkode: 5971e...356 Nei, naturligvis har de ikke det. Etter at man har fått barnet, derimot, får man noe mere. Anonymkode: 22030...911 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 Det er utrolig mange jobber man kan ha om man er gravid, spesielt dersom du er i god fysisk form! Man kan omtrent velge å vrake i typer jobber man kan utføre. Men, det er veldig få arbeidsgivere som gidder bruke tid på opplæring på noen som relativt snart blir borte igjen... Greit nok at man ikke skal diskriminere gravide, men om jeg hadde vært arbeidsgiver hadde jeg ikke giddet bruke tid/penger på å lære opp noen som garantert skal ut i permisjon innen ett halvårs tid. Da bruker man heller ressurser på noen som forhåpentligvis blir værende lengre... Anonymkode: 1a7de...886
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 De fleste jobber faktisk når de er gravide. Du burde jo første tenkte på å skaffe deg inntekt, og så blir gravid. Ikke bli gravid å satse på at noen andre skulle fore deg med penger. Anonymkode: e79df...982 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå