Gå til innhold

Temme dverghamster (hybrid)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte oss dverghamster for et par uker siden. Vurderte å kjøpe fra oppdretter, men endte opp med dyrebutikk nå denne gangen og har derfor en hybrid. Den er nå 7-8 uker gammel. Den har fått være mye i fred for å bli kjent med luktene her hjemme, men vi har fått tatt forsiktig på henne litt hver dag. Hun biter derimot fort. Ikke så hardt at hun biter igjennom huden, men nok til at man skvetter godt.

Har hatt dverghamster før, da hybrider, men ingen av de har vært slik, men de var nok noe eldre da jeg fikk dem og. Kan en del fra før og har lest meg opp på nytt over hva som er det beste for dem, og hun har absolutt alt det hun trenger og mer, så jeg tror ikke det er buret og det oppi som er problemet.

Er det mulig å temme henne, eller må vi bare akseptere at akkurat hun har det litt mer aggressive temperamentet? Hvordan skal vi få henne mer tam eventuelt?

Anonymkode: 51227...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedet for å ta på henne ville jeg heller fokusert på å gi henne godis og mat med hendene, legge det oppi håndflaten og la henne komme oppi hånden for å få godisene. På denne måten blir ikke berøring tvang og noe hun kan ta i eget tempo og hun kan lære seg at hender ikke er farlige greier. Ihvertfall dette jeg gjør når jeg har aggressive hamstre.

Anonymkode: 84eac...014

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...