Mex Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Er det noen som ikke skal ha sanger under middagen i bryllupet? Vi har bestemt oss for å ikke ha det, og lager dermed ikke til noe sanghefte. Men min mor vi gjerne ha en sang før maten og etter maten .. er det "nødvendig"? Kan man erstatte det på et vis?
Snutus Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 Vi kommer ikke til å lage sanger. Min familie kommer garantert ikke til å lage sang, men jeg har en mistanke om at svigermor kanskje kommer til å dikte litt. Det kommer i såfall til å bli den eneste.
Mex Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2005 Vi har gitt beskjed til familie at vi ikke ønsker sanger, og håper at folk respektere det. Men skal dere ha noe "synge for maten" sang?
Snutus Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 Ikke noe synge for maten sang, nei. Jeg ville også fortelle alle at vi ikke ønsket sanger, men min kjære var ikke helt enig, ettersom han antar at mora kommer til å skrive en sang.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal kun ha evt. personlige sanger skrevet til oss, ingen velkommensang, takk for maten-sang, kaffesang el.l.
Amarone Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Heh, vi har ikke bryllupsplaner akkurat, men jeg kan love dere at det ikke skal være NOEN sanger, og max 3 taler i mitt bryllup. Det må være lov å mene at 1) de fleste hjemmesnekrede sanger er dårlige 2) sanger lastet fra internett er enda verre, og i mitt tilfelle 3) taler er kjedelige... Planen er, når vi en gang kommer dit, å si i fra HØYT og TYDELIG ca 2 sekunder etter at vi har sluppet nyheten til folk. Da rekker vi forhåpentligvis å komme alle sangskriveglade i forveien.
tommeline Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal ha sanger i bryllupet vårt. Syns det hører med, og vi har en sangglad familie. Klart ikke alle hjemmelagede sanger er like bra, men for noen er det et alternativ til å holde tale. Ikke alle er like glade i å prate i store forsamlinger, men vil likevel bidra. Om det ikke er andre sanger i bryllupet syns jeg det kan være fint med en sang på starten av middagen, syns det er samlende. Men er det folk som ikke liker å synge er det kanskje like greit å la være. :-?
Mex Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2005 Vi har lagt ned veto mot sanger. hihi.. er vel det vi har gjort også. Ihvertfall prøver å gjøre. Er visst noen tanter som er litt snurt, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lyst at noen skal skrive en sang til meg når jeg vet at de stort sett har funnet teksten et annet sted og bare byttet ut navnene. I våre familier har vi ingen sangtalenter og ingen store diktere. I konfirmasjon til nevøen til min kommende mann i fjor var det bare flaut. En haug av sanger ingen kunne melodien til, og kun 3 stk som sang..
Snutus Skrevet 15. mars 2005 #10 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har vært i et bryllup der en tante hadde laget en sang basert på 5 Prøysen melodier. Jeg liker Prøysen, men hadde bare hørt en av melodiene før. Til og med forsangeren hadde problemer. Det låt ikke særlig vakkert.
tøydukke Anna Skrevet 15. mars 2005 #11 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal heller ikke ha sanger.. Jeg synes sånne sanger sjelden blir vellykket.... Vi skal ikke erstatte sangene på noe vis heller, tror vi klarer oss fint uten. De som måtte ha et stort behov for å hylle oss med en sang (eller noe sånt..) får skrive den ned og gi den til oss!
Gjest Melk Skrevet 15. mars 2005 #12 Skrevet 15. mars 2005 Vi hadde ingen sanger, og det gikk utmerked. alle de vanlige talene ble holdt, og middagen ble unnagjort på ca 3,5 timer. Overhodet ikke noe savn hos oss, tross litt skeptiske foreldre i forkant.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2005 #13 Skrevet 15. mars 2005 Vi har også sagt ifra om at vi ikke ønsker sanger i bryllupet vårt. Satser på at fedrene våre ønsker velkommen til bords også har jeg en onkel jeg har lyst til å spørre om han vil holde takk for maten tale. Ser ikke behovet for noen sanger utenom dette og de ordinære talene!
Coria Skrevet 15. mars 2005 #14 Skrevet 15. mars 2005 Jeg håper vi slipper sanger. Hjemmediktede sanger som ikke rimer helt på en melodi som nesten ingen kan... Frysninger på rygger! Jeg tror ikke noen finner på å dikte sang, men vi fant ingen helt naturlig måte å legge ned veto mot det heller.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #16 Skrevet 15. mars 2005 Det var jo forholdsvis samstemminghet mot sanger.... Jeg syns det er veldig underholdende og morsomt med sanger i bryllup, jeg, men kanskje jeg bare har vært veldig heldig med min familie og omgangskrets som dikter og skriver både vakkert, passe kort og veldig morsomt... Syns liksom det hører med med noen personlige sanger i bryllup, slik som også taler hører med. Det er jo virkelig en merkedag en slik fest, og absolutt ikke en hvilken som helst annen fest man deltar i. Det passer seg at viktige ord blir sagt, eller sunget!!
prikkeline Skrevet 15. mars 2005 #17 Skrevet 15. mars 2005 jo sanger skal vi ha. Har alltid vært i brylluper der det har vært sanger og synes det har vært mye kreativt å spore (kanskje jeg også har vært heldig). Gjør ikke noe om ikke alt går helt knirkefritt, bare morsomt med litt bom her og der. Men alt med måte selvsagt. Men hvis man ikke vil ha sanger, så er jo det helt opp til den enkelte.
Minerva Grey Skrevet 16. mars 2005 #18 Skrevet 16. mars 2005 Vi har informert alle venner om at det IKKE BLIR SANGER, og dette blir også lagt ut på informasjonssiden på nettet (som forhåpentligvis kommer opp snart!). Det kommer en del gjester fra Sverige, og jeg ingen av vennene våre er store på norske viser, så jeg ser for meg at ingen kan melodien, halvparten skjønner ikke teksten, og da blir det hele veldig trist... Har ellers vært i flere bryllup, og sett det hele gjennomført med varierende resultat. Men det vanligste er at nesten hele den yngre generasjonen blir sittende og se litt pinlig berørt ut fordi de ikke kan melodien, eller fordi det stakkars brudeparet blir hengt ut på en litt småflau måte. Det klarer vi oss fint uten...
Lia Skrevet 16. mars 2005 #19 Skrevet 16. mars 2005 Vi hadde kun en sang i vårt bryllup, og den hadde min far laget. Den ble på en måte del av talen som han og mamma holdt. Dette var avklart med oss på forhånd. Vi ønsket nemlig ingen sånne standard-sanger med velkommen og takk for maten. :-? Pappa er flink til å dikte. Han hentet frem den gamle konfirmasjonssangen min, tok bort noen vers som ikke passet og la til noen nye. Det ble riktig så bra! :-) Det ble masse taler og det var veldig hyggelig. Alle hadde gjort seg sånn flid med talene sine - det var rørende og morsomt å høre på. Så jeg er ikke enig med dem som sier at alle taler er kjedelige.
aprilbrud Skrevet 16. mars 2005 #20 Skrevet 16. mars 2005 Det var jo forholdsvis samstemminghet mot sanger.... Jeg syns det er veldig underholdende og morsomt med sanger i bryllup' date=' jeg, men kanskje jeg bare har vært veldig heldig med min familie og omgangskrets som dikter og skriver både vakkert, passe kort og veldig morsomt... Syns liksom det hører med med noen personlige sanger i bryllup, slik som også taler hører med. Det er jo virkelig en merkedag en slik fest, og absolutt ikke en hvilken som helst annen fest man deltar i. Det passer seg at viktige ord blir sagt, eller sunget!![/quote'] Enig! Men er også enig i at standard velkomstsanger osv. er direkte pinlig. Jeg har diktet en velkomstsang, og tviler egentlig på at det blir så mange flere sanger. Men om det blir det, synes jeg det er kjempekos!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå