Gå til innhold

Hva gjør jeg når NAV sier jeg må jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slutt mellom meg og barnefar og jeg måtte av grunner jeg ikke ønsker å gå inn på flytte med barna på dagen.  Vi har to gutter på 3 år som går i en liten barnehage med dårlige åpningstider. Siden jeg måtte flytte så fort og på grunn av økonomien fant jeg meg en leilighet et godt stykke unna barnehagen. Jeg skjønner ikke hvordan det tidsmessig skal gå opp å reise til barnehagen, levere, rekke å jobbe 100% og rekke og hente igjen. 

Barnehagen er oppe fra 8-16:15. men på grunn av rush, må jeg beregne å hente de kl 16, så jeg er sikker på at jeg rekker hentingen uten å få bot. Det tar meg 1 time og 30 min fra jeg går ut døren hjemme til jeg er på jobb. Nav sier jeg må jobbe og har ingen hjelp til meg. jeg søker selvsagt ny barnehage, men ingenting så langt... 

Anonymkode: 86925...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagmamma. Venner. Familie. Svigerfamilie osv. Du må bruke nettverket ditt 

Anonymkode: de2bb...339

• Liker 47
Skrevet

Er det ikke mulig å få redusert stilling? 

Ihvertfall til du finner barnehage eller sted å bo som fungerer bedre. 

• Liker 28
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dagmamma. Venner. Familie. Svigerfamilie osv. Du må bruke nettverket ditt 

Har ikke noe nettverk her, i alle fall ikke noen som kan hjelpe meg med barnepass på dagtid.  Har ikke råd til dagmamma, det er jo svindyrt.  

TS

• Liker 1
Skrevet

Det var merkelig åpningstid på den barnehagen, er det så mange foreldre som begynner å jobbe etter kl 08? Har jobbet i 3 barnehager og alle har åpnet 0630.

Du har jo ikke så mange alternativ. Enten må du finne en jobb mellom 0830-1530 eller så må du flytte nermere igjen. Men nav kan ikke nekte deg hjelp. Rett til å overleve har alle. Vet ikke om det er mulighet for å få dagmamma noen dager også? for å jobbe andre tider enkelte dager.

Anonymkode: e5dd6...d1d

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Er det ikke mulig å få redusert stilling? 

Ihvertfall til du finner barnehage eller sted å bo som fungerer bedre. 

jo kanskje, men da har jeg ikke nok til å leve og forsørge to små. Jeg har et klassisk lavtlønnsyrke. 

TS

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jo kanskje, men da har jeg ikke nok til å leve og forsørge to små. Jeg har et klassisk lavtlønnsyrke. 

TS

Da må du søke ny jobb. Du er ikke alene med å ha økonomi og tidsproblemer. 

Anonymkode: 9c6bd...faa

• Liker 20
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Kan du snakke med sjef om dette.  Kan jo hende du dere kan finne en løsning . 

Skrevet

Det var merkelig åpningstid på den barnehagen, er det så mange foreldre som begynner å jobbe etter kl 08? Har jobbet i 3 barnehager og alle har åpnet 0630.

Du har jo ikke så mange alternativ. Enten må du finne en jobb mellom 0830-1530 eller så må du flytte nermere igjen. Men nav kan ikke nekte deg hjelp. Rett til å overleve har alle. Vet ikke om det er mulighet for å få dagmamma noen dager også? for å jobbe andre tider enkelte dager.

Anonymkode: e5dd6...d1d

Ja, det er en liten familiebarnehage, så de har ikke noen tidlig eller senvakt, de har bare en vakt, derfor dårlige åpningstider. De er egentlig "for gamle" til å gå der også, men vi har jo ingen annen plass så da må vi. 

Jeg har har ikke råd til å jobbe redusert eller ha dagmamma for to stk. Vetikke om det går an å jobbe redusert i jobben min en gang...

TS

Skrevet

Da må mannen ha den daglige omsorgen til du finner deg er mer passende bosted. Han får ta ansvar med levering og henting i barnehage osv.

Anonymkode: b6e9b...239

• Liker 32
Skrevet
1 minutt siden, Solstråletårer skrev:

Kan du snakke med sjef om dette.  Kan jo hende du dere kan finne en løsning . 

hvor jeg jobber mindre og får betalt det samme? Det tviler jeg på, det er jo der NAV bør hjelpe, og ikke lempe dette over på en arbeidsgiver. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Da må mannen ha den daglige omsorgen til du finner deg er mer passende bosted. Han får ta ansvar med levering og henting i barnehage osv.

Anonymkode: b6e9b...239

Det er ikke et alternativ. Bostedet er ikke så ille, bare jeg får en annen barnehage. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Du kan søke permisjon for deler av stillingen din slike at du får kortere arbeidsdag. 

• Liker 6
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Nei men bruk av permisjon?  Velvilje eller tilrettelegging.  ?  Altså det løser seg.  Selv om du tenker svart nå. Start å søk ny barnehage . Prøv å tenk praktisk.  Jeg vet det er lett å henge seg opp i det negative.  Men jobbe må du. 

Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Du kan søke permisjon for deler av stillingen din slike at du får kortere arbeidsdag. 

Det har jeg ikke råd til. 

TS

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe nettverk her, i alle fall ikke noen som kan hjelpe meg med barnepass på dagtid.  Har ikke råd til dagmamma, det er jo svindyrt.  

TS

Ganske sikker på at besteforeldrene vil strekke seg langt for barnebarn til du har finne ny barnehage 

Skrevet
Akkurat nå, Solstråletårer skrev:

Nei men bruk av permisjon?  Velvilje eller tilrettelegging.  ?  Altså det løser seg.  Selv om du tenker svart nå. Start å søk ny barnehage . Prøv å tenk praktisk.  Jeg vet det er lett å henge seg opp i det negative.  Men jobbe må du. 

Jeg har søkt på 5 nye barnehager, men det er helt fullt her i området. Jeg har ikke råd til å gå ned i lønn, jeg tjener veldig dårlig selv med 100% lønn. 

TS

• Liker 3
Skrevet

Ganske sikker på at besteforeldrene vil strekke seg langt for barnebarn til du har finne ny barnehage 

Men de er i jobb og bor ikke her. Jeg kan jo ikke bed de slutte i jobben sin og flytte hit for å passe mine barn? 

TS

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt på 5 nye barnehager, men det er helt fullt her i området. Jeg har ikke råd til å gå ned i lønn, jeg tjener veldig dårlig selv med 100% lønn. 

TS

Noen ganger har man valget mellom å ha en inntekt eller ikke ha inntekt. En permisjon behøver ikke vare evig, kun frem til du finner en løsning. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Noen ganger har man valget mellom å ha en inntekt eller ikke ha inntekt. En permisjon behøver ikke vare evig, kun frem til du finner en løsning. 

Jeg har 17 600 utbetalt på 100% stilling. Har ikke sjans til å overleve på mindre. 

TS

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...