Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen har akkurat begynt, så føler jeg at jeg havnet i en situasjon jeg ikke ønsket å være i.

Vi ble delt opp i grupper (Høyere utdanning) der veileder ba oss diskutere gunnleggende regler for gruppa. Mange i gruppa bor langt fra hverandre, og da var det spørsmål om man skulle ha gruppemøter utenfor byen. Ei i gruppa sa hun ikke ønsket det dersom det ikek var obligatorisk, og det var greit. Hennes mening om det.

I tillegg hadde hun dratt hjem fem minutter før tiden og ETTER at gruppa hadde avsluttet jobbinga. Hun spurte om vi var ferdige før hun gikk.

Plutselig kommer det fra ei anna i gruppa hvor dårlig førsteinntrykk hun hadde fått av hun som sa hun ikke ønsket å møtes utenfor byen, og rakket ned på henne fordi hun hadde så dårlige holdninger?! HVA FAEN tenkte jeg. Det har da vel ikke noe med hennes holdninger når hun ble spurt hva hun syntes? Ikke synes jeg det er ok at hun tar dette i gruppa med oss alle. Dama som skrev dette har jo tydeligvis stre problemer, og klarer å lage masse drama før skolen har begynt. Her trodde jeg vi var vosen og skulle klare å samarbeide sammen. Det er flere som har vært syk, og ikke kommet på gruppene, men det gjelder ikke denne dama. Likevel er det hun som får det ut av det blå?Synes det er ekkelt å dra på skolen når det er slik i gruppa vår og føler hun ene styrer ALT.

Anonymkode: 8a320...608

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis denne gruppa skal holde sammen over lengre tid kommer du ikke unna å ta opp akkurat det du skriver her. En av gruppereglene deres bør være å ikke snakke om folk, men med folk.

Anonymkode: 9c627...191

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uansett så har man et seriøst problem dersom man er nødt til å skrive til folk at de har dårlige holdninger, og gir beskjed om at de har gitt et dårlig førsteinntrykk?! Hvem er det som har dårlige holdninger dersom folk ikke skal få lov til å si hva man mener?

Endret av ♥Missy♥
skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Jeg opplevde det samme og gruppa raknet til slutt sammen. Snakk med flere så du er sikker på å havne på en bedre gruppe til neste semester.

Anonymkode: cf644...8e8

• Liker 2
Skrevet

Hvordan reagerte de andre på de kommentarene? Jeg ville bare ha ignorert det eller ha sagt noe for å nøytralisere de sure oppstøtene. Det som er viktig her er at andre gruppemedlemmer ikke slenger seg på hun som lager drama. Det er da det kan oppstå store problemer i gruppedynamikken. Hvis hun imidlertid står alene trenger det ikke å få så store konsekvenser, selv om jeg forstår at det er kjipt å ha en sånn en i gruppa. 

Anonymkode: 69823...fc7

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerte de andre på de kommentarene? Jeg ville bare ha ignorert det eller ha sagt noe for å nøytralisere de sure oppstøtene. Det som er viktig her er at andre gruppemedlemmer ikke slenger seg på hun som lager drama. Det er da det kan oppstå store problemer i gruppedynamikken. Hvis hun imidlertid står alene trenger det ikke å få så store konsekvenser, selv om jeg forstår at det er kjipt å ha en sånn en i gruppa. 

Inge som sa noe, og jeg stussa litt på dette da det er godt voskne folk i gruppa. Men andre kom jo i ettertid og sa det var veldig ubehagelig av henne som starta med drama. Men ganske feigt å ikke si noe da. Det er vel fere inkl meg som gruer seg til disse møtene, når hun dramadama tar så stor plass. (Og ikke bare bokstavelig)

• Liker 1
Skrevet

Det der er absolutt ikke greit, voskne mennesker burde stå opp for hverandre, og hun dama som henger ut en person uten grunn legger jo til rette for splid i gruppa og en ukultur med mobbing og dårlig stemning. Kanskje skolen kan hjelpe her? De fleste skoler har vel regelverk mot mobbing, og uansett om man er voksen så kan man holde fred om man ikke liker en person. Men å dømme en person etter å ha møtt dem en gang, sier mye mer om at hun som gjør dette har stor issues selv.

Anonymkode: a3491...fcf

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inge som sa noe, og jeg stussa litt på dette da det er godt voskne folk i gruppa. Men andre kom jo i ettertid og sa det var veldig ubehagelig av henne som starta med drama. Men ganske feigt å ikke si noe da. Det er vel fere inkl meg som gruer seg til disse møtene, når hun dramadama tar så stor plass. (Og ikke bare bokstavelig)

De er vel ikke ute etter å skape en konflikt med dramasøkeren sikkert. Hvis dette fortsetter kan dere andre ta initiativ til noen grunnregler. Hvis dere velger å ikke respondere på tullpratet hennes bør dere la være å reagere og heller vri samtalen over på noe annet, helst faglig. Hvis alle andre i gruppa er greie er det synd om dere lar henne overkjøre dere totalt. 

Hvis ikke får dere ta det opp med henne. Hvis dere så har tatt det opp med henne og det ikke bedrer seg er det innenfor å si at hun ikke er velkommen i gruppen dersom hun behandler andre gruppemedlemmer dårlig, og videre varslet emneleder. 

• Liker 2
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men er det vanlig at folk får en slik moralpreken om at førsteinntrykket ikke er bra?? Hallo?? Hun burde bare holdt kjeft. Enkelte som faktisk mangler endel selvinnsikt. Hun hadd dratt fem minutter før etter å ha spurt om det var greit, så hva er greia med enkelte? Voksen eller ei, hun burde virkelig skjemmes.

Anonymkode: dfd4d...9c7

• Liker 1
Skrevet

Du må si ifra ellers så ville sånne folk fortsette å tro at sånt oppførsel er greit. 

Anonymkode: 2e891...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...