Gå til innhold

Er Fjordland uten næring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste fjordland denne uken, industri mat som man kun legger i kokende varmt vann, og fortsetter deretter å koke i lav temperatur i 10 min.

For det første så ble jeg ikke mett av porsjonen jeg spiste. Men det verste var at jeg opplevde meg energi løs, og det fikk konsekvenser på jobben. Jeg har dessuten har store problemer med å våkne opp om morgenen som en konsekvens at jeg opplever fjordland ikke gir meg noe energi. Derfor spør jeg er fjordland energi løs? er all næringen vekke når det er tilberedt fra fabrikken, og hva er det vi egentlig spiser?

Noen som kan gi råd? 

Anonymkode: 00fbc...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på fjordlandpakkene og se hva de inneholder av næringsstoffer og kalorier.

Anonymkode: 3485c...c2e

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så ble jeg ikke mett av porsjonen jeg spiste

Da  trenger du større porsjoner kanskje?

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiste ofte Fjordland ol mat når jeg jobbet kveld, for det var greit å få i seg en middag. Synes det var som all annen mat. Ble mett og følte meg som jeg pleier. 

Anonymkode: 8b5e5...b25

• Liker 4
Skrevet

Du må være ekstremt følsom dersom du kan merke på energien at mat er industrifremstilt. 

Anonymkode: 8b7a5...967

• Liker 23
Skrevet

Ikke mett av en Fjordland-porsjon? Hvor mye spiser du til vanlig? Jeg klarer sjelden å spise opp en Fjordland-porsjon, synes det er altfor mye mat.

Anonymkode: 36057...f56

• Liker 1
Skrevet

Ernæringsfysiologer har vel klassifisert Fjordland som relativt sunt siden det er brukt gode råvarer og de aller fleste pakkene inneholder grønnsaker. Tror det er saltinnholdet som trekker ned. Men helt innafor å spise iblant. 

Anonymkode: 1b2b3...379

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må være ekstremt følsom dersom du kan merke på energien at mat er industrifremstilt. 

Anonymkode: 8b7a5...967

trodde alle kunne merke når mat er industri fremstilt og hjemmelaget. 

Skrevet

Klart Fjordlands mat inneholder næring!  Kalorier, litt vitaminer og mineraler også. 

• Liker 7
Skrevet

eksempelvis så vet jo alle at når fryst grønnsaker blir tint ned før dem blir plassert i kokende vann, så er alle næringstoffer vekke. Altså skal fryste grønnsaker rett i kokende vann for at næringstoffene skal få kommet i bruk og nytte i kroppen din. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiste fjordland denne uken, industri mat som man kun legger i kokende varmt vann, og fortsetter deretter å koke i lav temperatur i 10 min.

For det første så ble jeg ikke mett av porsjonen jeg spiste. Men det verste var at jeg opplevde meg energi løs, og det fikk konsekvenser på jobben. Jeg har dessuten har store problemer med å våkne opp om morgenen som en konsekvens at jeg opplever fjordland ikke gir meg noe energi. Derfor spør jeg er fjordland energi løs? er all næringen vekke når det er tilberedt fra fabrikken, og hva er det vi egentlig spiser?

Noen som kan gi råd? 

oj, her var det mye synsing. Du har ingen beviser for å si at det var Fjorland som gjorde deg energiløs. 

Anonymkode: 6ce74...bbb

• Liker 9
Skrevet

Mange av ferdigmiddagene fra Fjordland og andre er slett ikke ille, verken når det gjelder energiinnhold eller innhold av andre næringsstoffer. Det er neppe pga at du har spist Fjordland at du ikke føler deg 100%. Sikker på du ikke brygger på influensa eller noe?

Anonymkode: 0ad2b...3ff

• Liker 4
Skrevet

Ernæringsfysiologer sier Fjordland er bra nok.

Og uansett er det bedre en vanvittig mye annen ferdigmat som pizzaer o.l.

Anonymkode: 8ff7f...9ed

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså skal fryste grønnsaker rett i kokende vann

Fjordland selges ikke fra frysediskene...

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

eksempelvis så vet jo alle at når fryst grønnsaker blir tint ned før dem blir plassert i kokende vann, så er alle næringstoffer vekke. Altså skal fryste grønnsaker rett i kokende vann for at næringstoffene skal få kommet i bruk og nytte i kroppen din. 

Skjønner ikke hva du mener med dette. Hvem sier at Fjordland bruker frosne grønnsaker og tiner dem først? Dessuten er ikke alle næringsstoffer borte selv om en grønnsak blir tint. Du må nok lese deg nøyere opp på hva slags næringsstoffer de forskjellige grønnsakene inneholder. Vi snakker ikke bare om c-vitaminer her.

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh, nei. Det er ikke noe «alle vet» fordi det er bare tøys og tull. 

Anonymkode: 0ad2b...3ff

• Liker 12
Skrevet

Enig med deg ts: jeg vet ikke hva det er med Fjordland men jeg føler seriøst Grandiosa er rene helsekosten i forhold til den salte guffa deres. Blir ekkel i magen, mett på en rar måte og supertørst av Fjordland. Galskap å gi det til eldre mennesker. Føles som å spise en saltbørse. 

Anonymkode: 2e0f8...91f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg ts: jeg vet ikke hva det er med Fjordland men jeg føler seriøst Grandiosa er rene helsekosten i forhold til den salte guffa deres. Blir ekkel i magen, mett på en rar måte og supertørst av Fjordland. Galskap å gi det til eldre mennesker. Føles som å spise en saltbørse. 

Anonymkode: 2e0f8...91f

takk, da er jeg ikke alene om å erfare det jeg erfarer. Har nettopp spist fjordland igjen. Denne gangen svenskekjøttboller med potetmos. Skal jeg gi terningkast, så blir det en 1. Om jeg er mett? mett på en rar måte. Og merker faktisk mye salt i munnen akkurat nå. Men får ikke noe metthet, kanskje på en kunstig måte. Hjemmelaget så blir jeg mett på en helt annen måte! Ja, det er sant, jeg blir mett av grandiosa etter å ha spist en hel pizza. 

Skrevet

Jeg synes fjordland er topp, nå spiser jeg jevnlig lakse middagen deres, og synes det er mye bedre en pizza dritt.

Anonymkode: 09a89...58f

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mett av en Fjordland-porsjon? Hvor mye spiser du til vanlig? Jeg klarer sjelden å spise opp en Fjordland-porsjon, synes det er altfor mye mat.

Anonymkode: 36057...f56

Jeg syns også det blir litt lite.  Og til de prisene er det ikke ofte jeg kjøper de. Men av og til. Og da blir jeg sjelden helt mett.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...