Gå til innhold

Etterutdanne seg som kosmetisk sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Og hvordan? 

Ser at både hudpleieakademiet og senzie kurser sykepleiere innen feltet, men det koster over 100.000,-  Dessuten bor jeg langt nord, så reisekostnadene og opphold på samlingene kommer sikkert på like mye...

Finnes det andre alternative kurs man kan ta? 

Skrevet

Så du vurderer et yrke som ødelegger jenters selvbilde og tjener på andres usikkerhet og manipulerer samfunnet? 

Anonymkode: 32119...fa7

• Liker 3
Skrevet

Jepp. 

• Liker 2
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Følger. Tenker på det samme og lurer på om det er noen her som er kosmetisk sykepleier gjennom kursing? 

Anonymkode: fd831...e31

AnonymBruker
Skrevet
On 9/8/2018 at 7:40 PM, AnonymBruker said:

Så du vurderer et yrke som ødelegger jenters selvbilde og tjener på andres usikkerhet og manipulerer samfunnet? 

Anonymkode: 32119...fa7

Et klassisk eksempel på ignoranse 👏 hvis du ikke vet hva kosmetisk dermatologisk sykepleie innebærer, så er det lurest å scrolle videre, hvis ikke risikerer man å fremstå som dum 😬

Anonymkode: e65aa...f9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Først av alt ville jeg sjekket om det finnes jobber i området du bor. Du kan evt. søke på en jobb og si at du planlegger å ta utdannelsen, og dermed sikre deg jobb etter du er ferdig. Kan også være at Lånekassen kan støtte utdannelsen, verdt å sjekke. Når det er en såpass stor utgift for deg er det jo greit å vite hvordan mulighetene er for å tjene det inn igjen etterpå. 

Anonymkode: 2768e...819

Skrevet

Det er greit med jobber hvor jeg bor. Og ja, Lånekassen støtter deler av utdanningen. Men det jeg lurer på er om det er noen kosmetiske sykepleiere her som kunne fortalt litt mer enn det jeg allerede vet om framgangen for å kunne bruke tittelen kosmetisk sykepleier/kosmetisk dermatologisk sykepleier. Og om kursing gir en god nok kompetanse til å faktisk skulle utføre kosmetiske behandlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...