AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Hvor mange db må man tåle når man har naboer som bråker? Bor i blokk og de over meg bråker veldig. Jeg har målt over 50 db flere ganger. Vet ikke om dette er innafor eller ikke? Anonymkode: d9f65...a63
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Så lenge det er på dagtid, så kan de bråke så mye de vil. Tåler du ikke bråk kan du flytte ut på landet. Anonymkode: 570fe...7c7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så lenge det er på dagtid, så kan de bråke så mye de vil. Tåler du ikke bråk kan du flytte ut på landet. Anonymkode: 570fe...7c7 KG på sitt beste dette...🙄 Anonymkode: d9f65...a63 8
Gjest Blondie65 Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Har du prøvd å snakke med naboene? Det er selvsagt helt sant at man ikke kan kreve fullstendig stillhet når man bor i blokk. Men det er ikke slik at "bare fordi man kan" så skal naboene tolerere høylytt musikk, boring, slegge slag, osv hele dagen. Hvis det ikke hjelper å ha en hyggelig prat med naboen om hvor lytt det er, ville jeg anbefalt en prat med styret - hvis du eier - eller husvert. Hvis du eier selv, og dette er en eldre blokk med elendig lydisolasjon så kan du vurdere om du skal gipse taket med lydmatte over. Dette er svært effektivt mot trinnlyd.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 4 timer siden, Blondie65 skrev: Har du prøvd å snakke med naboene? Det er selvsagt helt sant at man ikke kan kreve fullstendig stillhet når man bor i blokk. Men det er ikke slik at "bare fordi man kan" så skal naboene tolerere høylytt musikk, boring, slegge slag, osv hele dagen. Hvis det ikke hjelper å ha en hyggelig prat med naboen om hvor lytt det er, ville jeg anbefalt en prat med styret - hvis du eier - eller husvert. Hvis du eier selv, og dette er en eldre blokk med elendig lydisolasjon så kan du vurdere om du skal gipse taket med lydmatte over. Dette er svært effektivt mot trinnlyd. Ja det har jeg gjort, men det hjelper dessverre ikke. Leiligheten er lydisolert men hører dem uansett. Vet du om det finnes noen regulasjoner på hvor høy desibel man må tåle før det blir regnet som støyforurensing? Ts Anonymkode: d9f65...a63
Gjest Blondie65 Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg gjort, men det hjelper dessverre ikke. Leiligheten er lydisolert men hører dem uansett. Vet du om det finnes noen regulasjoner på hvor høy desibel man må tåle før det blir regnet som støyforurensing? Ts Anonymkode: d9f65...a63 Nei.
Gjest Geirfuglen Skrevet 9. september 2018 #7 Skrevet 9. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg gjort, men det hjelper dessverre ikke. Leiligheten er lydisolert men hører dem uansett. Vet du om det finnes noen regulasjoner på hvor høy desibel man må tåle før det blir regnet som støyforurensing? Ts Anonymkode: d9f65...a63 Det er ganske høyt, og nabostøy er temmelig spesielt. Selv om det skulle være høyt, så tror jeg ikke du har en sak såfremt det ikke er spesiell type bråk som anleggsarbeid, restaurant med høy musikk osv. Det er litt forskjellige krav ila døgnet, men de strengeste er etter 23. Men nabostøy vil nok uansett ikke komme innunder det kravet.
Gjest Saul Skrevet 9. september 2018 #8 Skrevet 9. september 2018 Vet du hva de gjør som bråker? Kan du prate med de og forklare at det plager deg? De fleste mennesker er faktisk ganske så hyggelige.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 15 timer siden, Geirfuglen skrev: Det er ganske høyt, og nabostøy er temmelig spesielt. Selv om det skulle være høyt, så tror jeg ikke du har en sak såfremt det ikke er spesiell type bråk som anleggsarbeid, restaurant med høy musikk osv. Det er litt forskjellige krav ila døgnet, men de strengeste er etter 23. Men nabostøy vil nok uansett ikke komme innunder det kravet. 15 timer siden, Saul skrev: Vet du hva de gjør som bråker? Kan du prate med de og forklare at det plager deg? De fleste mennesker er faktisk ganske så hyggelige. To viltre gutter på 5 og 7 som bråker mye men foreldrene har bare blitt sinte når jeg har prøvd å ta det opp med dem. Anonymkode: d9f65...a63
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 Hei, Jo, det er krav på hvor mange dB man skal tåle. Vi i sameiet mitt holder på med en utkastelse nå, hvor naboer har målt desibelmålinger på støy over lengre perioder. Slik dokumentasjon er viktig for styret hvis man skal komme videre med tvangssalg eller fravikelse. Dette er selvfølgelig etter de tre skriftlige varsler og gjentatte besøk fra styret. Har du tatt dette opp med styret ditt? Folk kan ikke bråke som de vil mellom 07-23 bare fordi det ikke er i den «stilleperioden». Man skal ikke være til sjenanse for naboer og man skal vise hensyn - uansett. Anonymkode: f8f5b...412 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jo, det er krav på hvor mange dB man skal tåle. Vi i sameiet mitt holder på med en utkastelse nå, hvor naboer har målt desibelmålinger på støy over lengre perioder. Slik dokumentasjon er viktig for styret hvis man skal komme videre med tvangssalg eller fravikelse. Dette er selvfølgelig etter de tre skriftlige varsler og gjentatte besøk fra styret. Har du tatt dette opp med styret ditt? Folk kan ikke bråke som de vil mellom 07-23 bare fordi det ikke er i den «stilleperioden». Man skal ikke være til sjenanse for naboer og man skal vise hensyn - uansett. Anonymkode: f8f5b...412 Hvor mange desibel er det snakk om hos dere? Det er nå greit å høre at man ikke skal finne seg i alt bare fordi det er i et tidsrom hvor bråk er "lov". Både jeg og naboen leier. Tror egentlig bare jeg må flytte... Anonymkode: d9f65...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå