AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 I mange uker har det lukta litt kloakk på badet men jeg har prøvd å rense rørene til både vasken og vaskemaskina, og tømme koppen som er under dusjsluket/rense dusjsluket under rista. Det hjalp for noen dager men nå lukter det værre en noen gang, skikkelig melkesur lukt! Kan ikke ha badedøra åpen mens jeg er på jobb for da stinker hele leiligheten surt og kvalmende når jeg kommer hjem! Tror det kommer fra dusj sluket. Jeg har prøvd med Mr Muscle power granules som skal løsne propper i rør , flere runder men får ikke hellt det direkte inn i rører der, bare ned i sluket. Hjelper ikke! Hva f gjør jeg og hva er det som stinker sånn???! Noe hjelp og råd her? Anonymkode: e8440...9b5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Noe galt med vannlåsen nede i sluket slik at kloakk fra naboenes kloakkrør kommer opp til deg? Har vært ute for det samme. Rørlegger fikset dette ved å settte i en propp som var falt ut nede i sluket mitt. Anonymkode: 2285c...3d5 1
stan Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Kan det være vannlåsen det er noe feil med? Slik at lukt fra røret kommer opp. 1
Fotballflue Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Vet ikke om du har fått med deg at det kan være vannlåsen? 🤪🤷♀️ 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Jeg vet ikke hva vannlåsen er, hvor finner jeg den og hvordan ser den ut? Når jeg tar opp rista til sluket er det en stor plastkopp der som skal samle bøss og hår osv, og vannet renner over koppen og videre inn i et middels tynt rør vannrett og i siden av sluket. Anonymkode: e8440...9b5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, Fotballflue skrev: Vet ikke om du har fått med deg at det kan være vannlåsen? 🤪🤷♀️ Hun har sikkert ikke fått det med seg, spesielt ikke når ALLE i tråden har skrevet at det kan være vannlåsen🤔 Anonymkode: d8e2e...85b 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #8 Skrevet 8. september 2018 Når jeg løfter vekk og rensker plastkoppen er det bare betong bunn, som en U der selve røret for vannet går ut på siden av Uen og rista ligger oppå. Jeg har ikke sett noe andre greier nedi der enn plastkoppen jeg har tømt og rensa Anonymkode: e8440...9b5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva vannlåsen er, hvor finner jeg den og hvordan ser den ut? Når jeg tar opp rista til sluket er det en stor plastkopp der som skal samle bøss og hår osv, og vannet renner over koppen og videre inn i et middels tynt rør vannrett og i siden av sluket. Anonymkode: e8440...9b5 Hos meg var det en annen åpning på siden nede i den store koppen. I denne åpningen var det en propp/plugg (av metall), og dette forårsaket lukten. Rørleggeren satte den på plass for meg, men man kan kanskje gjøre det selv også. Sjekk om du finner en plugg/propp som ligger løst i bunnen av plastkoppen. Anonymkode: 2285c...3d5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #10 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hos meg var det en annen åpning på siden nede i den store koppen. I denne åpningen var det en propp/plugg (av metall), som hadde falt ut og dette forårsaket lukten. Rørleggeren satte den på plass for meg, men man kan kanskje gjøre det selv også. Sjekk om du finner en plugg/propp som ligger løst i bunnen av plastkoppen. Anonymkode: 2285c...3d5 Anonymkode: 2285c...3d5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2285c...3d5 En pakning kanskje? Anonymkode: d8e2e...85b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg løfter vekk og rensker plastkoppen er det bare betong bunn, som en U der selve røret for vannet går ut på siden av Uen og rista ligger oppå. Jeg har ikke sett noe andre greier nedi der enn plastkoppen jeg har tømt og rensa Anonymkode: e8440...9b5 Kjenn på sidenenedi sluket,under der plastkoppen er, om du kan merke et hull der (ca 1,5 cm i diameter), eller om du kan kjenne en plugg (kanskje den sitter for løst). Anonymkode: 2285c...3d5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenn påsidene nedi sluket, over der plastkoppen er, om du kan merke et hull der (ca 1,5 cm i diameter), eller om du kan kjenne en plugg (kanskje den sitter for løst). Anonymkode: 2285c...3d5 Sorry. Problemer med skrivingen. Anonymkode: 2285c...3d5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 Høres ut som problem med pakning eller vannlås. Google sluket ditt å se hvilke problemer som pleier å være grunn til problemer med ditt sluk. Anonymkode: 5ed19...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 Har du plastsluk eller støpejern? Noen ganger hender det at folk ikke trykker plastkoppen (det er vannlåsen) godt nok nedi igjen etter rens. Da kommer det lukt. Eller pakningen på koppen kan være slitt i stykker. I værste tilfelle har du fukt problemer og skadet membran. Anonymkode: eeb50...b7a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #16 Skrevet 9. september 2018 Jeg beskrev sluket litt feil! Røret går ut rett ned og ikke ut fra siden av Uen/sluket. Her er bilde. Jeg finner ingen løs ring eller metallring av noe slag, nedi hullet er det ingen stopp når jeg prøvde å dytte en kjøkkensleiv nedi for å se om jeg traff bunnen. Anonymkode: e8440...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #17 Skrevet 9. september 2018 Det er vann nedi betonghullet på bildet over. Sånn her ser det ut når koppen og er den andre plastplategreia er på plass, før man legger på rista. Anonymkode: e8440...9b5 1
Invicta Skrevet 9. september 2018 #18 Skrevet 9. september 2018 Tøm litt nøytral olje i sluket, det nøytraliserer/binder lukt.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #19 Skrevet 9. september 2018 Det er en o-ring (pakning) på den svarte trakten. Ser den intakt ut? Anonymkode: eeb50...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #20 Skrevet 9. september 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en o-ring (pakning) på den svarte trakten. Ser den intakt ut? Anonymkode: eeb50...b7a Det er ingen løs ring i den svarte trakten, (er det en del som mangler her siden så mange snakker om en ring?) men plasttrakten ser inntakt og hel ut uten sprekker ja. Anonymkode: e8440...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå