Gjest motorrypa Skrevet 18. august 2002 #1 Skrevet 18. august 2002 er det flere her som er plaget med muskelkramper i leggene. det er ihvertfall jeg. å det gjør så vondt. den ene leggen er så steine hard at det kjennes ut som den skal sprenges hele tiden. å hele tiden så kjennes det ut som om jeg skal få krampe hvert øyeblikk. er det noe som hjelper mot dette. har hørt om sunlight såpe. sånn som man brukte i gamledager til alt mulig.
Mirella Skrevet 18. august 2002 #2 Skrevet 18. august 2002 Jeg er også plaget med leggkrampe,men ikke så voldsomt som deg.Pleier å våkne om natta av krampe i leggen.Jeg har prøvd dette sunlight-rådet, men kan ikke si det hjalp så veldig. Men jeg prøver å massere legg-muskulaturen og strekker ut litt, syns det hjelper noe. Kankskje du kunne få deg time hos en fysioterapeaut???
Gjest Zafir-ikke logget på Skrevet 18. august 2002 #3 Skrevet 18. august 2002 Jeg har samme problemet, spesielt om natta! Dritekkelt å våkne opp med skikkelige kramper. Ikke har jeg sengegavel å sparke mot heller...(rammemadrass). Men det fins råd! Spis en banan eller to før du legger deg (hvis det er et nattlig problem) så kan det hende det bedrer seg. Jeg har faktisk ikke hatt det så værst de siste nettene...kanskje det virker? Verd å prøve iallefall Klem fra Zafir 14+0.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2002 #4 Skrevet 18. august 2002 Normalt kan man bruke kinin (i tablettform) mot leggkramper, men jeg vet ikke om man kan ta det når man er gravid. Alternativt kan man drikke bitter lemon som inneholder litt kinin.
Kame Skrevet 19. august 2002 #5 Skrevet 19. august 2002 Jeg var på apoteket og fikk beskjed om å ta kalk-tilskudd. Kjøpte en diger boks med tyggetabletter (som smaker ok, men har en ekkel melete konsistens - yuck!), og tar en om morgenen, og en om kvelden. (Nå glemte jeg å ta dem halvparten av gangene i forrige uke, men nå tror jeg at jeg har rutinen) Det har kanskje blitt LITT bedre? Gravide skal vel ikke ta kinin - det kan virke sammentrekkende på livmoren - men da snakker vi om STORE doser. Bitter lemon (som inneholder kinin) er derfor flittig brukt blant gravide på overtid - sammen med bl.a "fødepizzaen", vindusvasking og sex...
Romle Skrevet 19. august 2002 #6 Skrevet 19. august 2002 Hadde en morfar som hadde en ulltråd knytt rundt anklene for å unngå leggkrampe. Det hjalp! Det er jo vært et forsøk... :blunke:
Gjest line Skrevet 21. august 2002 #7 Skrevet 21. august 2002 Jeg sliter også med leggkramper om natta, ikke hver natt men ofte nok :o Jeg leste dette i et nummer av "gravid": Leggkramper: Det er vanlig å ha leggkramper i svangerskapet, men en vet ikke helt hva årsaken kan være. Som regel opptrer krampene om natten. Det kan hjelpe å redusere koffeininntaket og legge beina litt høyere om natten. Gjør fotøvelser i form av sirkulerende bevegelser med føttene før du legger deg. Du kan også prøve B-vitaminer og E-vitaminer. Når leggkrampene kommer, hjelper det ofte å presse foten mot et fast underlag. 23+2
Gjest vera k Skrevet 23. august 2002 #8 Skrevet 23. august 2002 Hei, var innom body shop i går og kjøpte en kakaosmør stift for å bruke på magen. Damen i kassen skulle da prakke på meg en flaske med avslappende fotolje, spesielt tiltenkt gravide med leggkramper. Jeg er ikke plaget med det, men hvis jeg blir det skal den prøves ut. Kan jo være verdt et forsøk??? Klæm fra... Vera og pitteliten, 17+1 i dag!!!
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2002 #9 Skrevet 25. august 2002 Meg bekjent finnes det ikke kinin i bitter lemon, men derimot i tonic water. Det er den flasken med orange etikett...Det står i alle fall på flasken hvis den inneholder kinin, så det er jo bare å lese etiketten. Har selv brukt t.w. med stor suksess, muskelen "slapper av" på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå