AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Del Skrevet 8. september 2018 Hei Var du svimmel som gravid? Hvor langt var du da på vei? Jeg er 4 måneder på vei og blir mer og mer svimmel og uvel. Når jeg setter meg opp eller stopper opp etter aktivitet, men også når jeg sitter i ro. Veldig ubehagelig... Anonymkode: a05a8...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 8. september 2018 #2 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg var endel svimmel ja. Hos meg skyldtes det lavt blodtrykk, og var mest plaget i 2.trimester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 8. september 2018 #3 Del Skrevet 8. september 2018 Ja, det var jeg med mitt første barn. Husker ikke hvor i sv.skapet jeg var plaget.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Del Skrevet 8. september 2018 Fikk krystallsyken begge gangene. Ble bedre etter 5 mnd, men var rett og slett helt forferdelig Anonymkode: 84957...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Del Skrevet 8. september 2018 Ja, men bare 1. Trimester. Anonymkode: 9f70a...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 8. september 2018 #6 Del Skrevet 8. september 2018 Var veldig svimmel i andre svangerskapet mitt. Det var pga lavt blodtrykk. Normalt for min del, men forverret seg i siste trimester og gjorde at jeg ble sykemeldt de siste tre ukene før jeg gikk ut i permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg hadde lavt blodtrykk fra begynnelse til slutt, 80/50 ble det vanligvis målt hos legen. Undertrykket var nede i 40. Og det var nok enda lavere hjemme på sofaen, der jeg tilbrakte 90% av graviditeten.. Hadde også hyperemesis hele veien, henger nok sammen. Måtte sette meg ned to ganger på vei til do, grunnet blodtrykksfall, og mellom sofa/seng og do er det kanskje 10 skritt 😅 Du får trøste deg med at det er bedre å ha lavt enn høyt, selv om det er fryktelig ubehagelig.. Anonymkode: cba70...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EndeligBebis Skrevet 8. september 2018 #8 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg er nå 18 uker på vei, og har vært plaget med ekstrem svimmelhet i 2-3 uker nå. For meg er det eneste som hjelper å holde meg i ro, så fort jeg er i fysisk aktivitet svimler det. Jeg har vært til en fantastisk osteopat som har løsnet opp i masse spenninger i rygg/ nakke/ skuldre og det har hjulpet noe, men vi var begge usikre på om spenningene var årsaken til svimmelheten, eller et resultat av 2 ukers sykemelding og stillesitting på sofa.. Jeg har også noe lavt blodtrykk og skal nå også inn på kontroll hos hjertespesialist for å utelukke større hjerteproblemer etter at legen har oppdaget en bilyd på hjertet mitt (jeg har alltid hatt en, men nå kan den visst bli verre pga svangerskapet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. september 2018 #9 Del Skrevet 8. september 2018 Ja, har vært svimmel i ulik grad og form i alle graviditetene. Var mye svimmel da jeg var plaget av kvalme, noe jeg syns var helt logisk, da kvalme og svimmelhet på en måte henger sammen, i mitt hode. Hadde også noen episoder med kraftig blodtrykksfall i den ene graviditeten. Fikk høre av jordmor at det var ufarlig. Men så var jeg mer og mer plager av svimmelhet i den ene graviditeten, og ikke relatert til kvalme. Hadde da lavt blodtrykk. Fastlegen tok da blodprøver også, som viste veldig lavt jernlager. Begynte med jerntabl, og svimmelheten ble mye bedre. Så det kan være greit å vite om, dersom man blir økende svimmel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #10 Del Skrevet 8. september 2018 Ja svimmel og så prikker i sidesynet. Blodtrykksfall veldig vanlig. Anonymkode: e4a2b...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #11 Del Skrevet 9. september 2018 Ja, besvimte daglig i et av svangerskapene Anonymkode: 5f6a1...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #12 Del Skrevet 9. september 2018 Takk for flere svar, kjenner meg igjen i det dere deler. På tross av at jeg er forbi 12 uker er jeg fortsatt en del kvalm, mulig jeg bør hvile mindre og bevege meg mer. Det er neppe feil uansett, hehe... Hviler mye på grunn av fysiske belastninger på jobb, og med svimmelhet på toppen av det hele blir valget om å hvile fremfor å være aktiv ute ganske automatisk. Ts Anonymkode: a05a8...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå