AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Si at jeg har vært på Spar og handlet en grandiosa. Så skal jeg innom Coop for å kjøpe brus. Dersom de på Coop tror at jeg har stjålet grandiosaen der, kan de bare prøve å slå den inn på sin kasse og se at den ikke tilhører der eller er det ikke så enkelt? Jeg handler ofte på flere matbutikker, men av og til glemmer jeg å takke ja til kvittering, og er så redd for at de på de andre butikkene skal tro at jeg har stjålet det jeg har i veska. Anonymkode: cdd9a...3c1
Karamelltopp Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Ja det kan de kan slå inn samme varene. Det er samme scannemerket på eskene hos Coop som hos rema, pga samme leverandør. Unntaket er varer som feks er kjøpt på Coop, men som rema ikke fører (lokale varer, småfolk (kjøkkenkniver osv). Men varer som Grandiosa osv er samme merket på. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, Karamelltopp skrev: Ja det kan de kan slå inn samme varene. Det er samme scannemerket på eskene hos Coop som hos rema, pga samme leverandør. Unntaket er varer som feks er kjøpt på Coop, men som rema ikke fører (lokale varer, småfolk (kjøkkenkniver osv). Men varer som Grandiosa osv er samme merket på. Hmm, okej. Da må jeg bare huske på å alltid be om kvittering. Er det noen annen måte man kan bevise at man ikke har stjålet på? Anonymkode: cdd9a...3c1
SoftKitty Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Ja strek-koden på generiske varer (ikke varer fra butikkens merker) kan slås inn i andre butikker. Du kan bare si ifra i kassa at du har feks en vare med deg, så kan de enten ha posen din i kassa eller så sier de det er ok og husker det når du skal ut igjen (spørs på hvor stor butikk og sånn da)
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hmm, okej. Da må jeg bare huske på å alltid be om kvittering. Er det noen annen måte man kan bevise at man ikke har stjålet på? Anonymkode: cdd9a...3c1 Bruk ryggsekk kanskje? Ingen som forventer å få se i sekken din. Anonymkode: 741e7...518
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruk ryggsekk kanskje? Ingen som forventer å få se i sekken din. Anonymkode: 741e7...518 Jeg gjør faktisk det, men føler jo at det er minst like mistenkelig.. 2 minutter siden, SoftKitty skrev: Ja strek-koden på generiske varer (ikke varer fra butikkens merker) kan slås inn i andre butikker. Du kan bare si ifra i kassa at du har feks en vare med deg, så kan de enten ha posen din i kassa eller så sier de det er ok og husker det når du skal ut igjen (spørs på hvor stor butikk og sånn da) Takk, det kan jeg gjøre. Føles litt flaut, men er jo bedre enn å bli mistenkt for tyveri . Anonymkode: cdd9a...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 Ta med kvitteringen og problem er løst. Anonymkode: ab370...fad 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #8 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta med kvitteringen og problem er løst. Anonymkode: ab370...fad Les det jeg skriver da. Gjør vanligvis det, men det er tilfeller der jeg glemmer å be om kvittering. Anonymkode: cdd9a...3c1
boblevann Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Når du kommer inn i butikken går du direkte bort i kassa, viser pizzaen og sier «jeg har med meg denne her, er det greit? Bare så du vet om det». 2
isw Skrevet 8. september 2018 #10 Skrevet 8. september 2018 (endret) Gitt at produktet har listing (blir solgt) i både Spar og Coop, vil de kunne det ja. Da er prisen og varetypen linket mot strekkoden. Jeg tror Grandiosa er listet begge steder. Endret 8. september 2018 av isw
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, isw skrev: Gitt at produktet har listing (blir solgt) i både Spar og Coop, vil de kunne det ja. Da er prisen og varetypen linket mot strekkoden. Jeg tror Grandiosa er listet begge steder. Grandiosa er listet ALLE steder! Anonymkode: 54c7f...1a5
Fjompen Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmm, okej. Da må jeg bare huske på å alltid be om kvittering. Er det noen annen måte man kan bevise at man ikke har stjålet på? Anonymkode: cdd9a...3c1 Du snur argumentet på hodet. Det er butikken som skal bevise at du har stjålet. Det vil si at de må ha sett deg hente en Grandiosa i frysedisken og puttet den i posen, og ikke lagt den på båndet i kassen. At du har med en Grandiosa i posen har de strengt tatt ikke noe med, og de kan heller ikke forvente å få inspisere poser/vesker/sekker uten at de, som nevnt, har sett deg putte den oppi der mens du er i butikken. Hverken butikkansatte, vektere eller tilfeldig forbipasserende kan holde deg igjen, og på den måten tvinge frem en inspeksjon av dine private vesker/sekker/poser.
Pal Fungi Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 9 minutter siden, Fjompen skrev: Du snur argumentet på hodet. Det er butikken som skal bevise at du har stjålet. Det vil si at de må ha sett deg hente en Grandiosa i frysedisken og puttet den i posen, og ikke lagt den på båndet i kassen. At du har med en Grandiosa i posen har de strengt tatt ikke noe med, og de kan heller ikke forvente å få inspisere poser/vesker/sekker uten at de, som nevnt, har sett deg putte den oppi der mens du er i butikken. Hverken butikkansatte, vektere eller tilfeldig forbipasserende kan holde deg igjen, og på den måten tvinge frem en inspeksjon av dine private vesker/sekker/poser. Enig med deg. Hvis TS f.eks da hadde kjøpt grandiosa på spar og hadde pizzaen i en sparpose, for så å ta meg seg den posen inn på Coop så burde de da skjønne at pizzaen ikke er stjålet på Coop.
isw Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grandiosa er listet ALLE steder! Anonymkode: 54c7f...1a5 Ja, jeg ville tro at i alle fall den vanlige grandisen har grunnlisting i alle kjeder.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 Ta nå med deg kvitteringen da vel Anonymkode: eb54a...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå