Gå til innhold

Noen som har kjørt rundt Europa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har bestemt oss for å ta en roadtrip i Europa.. vi har tenkt routen: Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike.

noen som har kjørt rundt Europa som har noe å anbefale? 

Altså, hvor mye sånn ca brukte dere på bensin/bom/mat og andre ting? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koster ca 4 kroner per kilometer å kjøre. 

Skrevet

Anbefale ?   Det kommer alt an på om dere er en barnefamilie eller et godt voksent par eller hva.  Forskjellige behov og interesser alt ettersom.   

Anonymkode: 54166...942

Skrevet (endret)

Vi kjørte fra Milano og opp til Norge(mannen min importerte en bil). Kjørte gjennom Sveits,Tyskland,DK og Sverige. Vi var jo ikke på ferie, som dere har tenkt. Vi hadde også med 2 barn. Ble ganske mye dyrere enn jeg trodde, ennå jeg forhåndsbooket hotell noen uker før vi dro. Bilen vi kjørte bruker ca 1.5-2 liter bensin pr mil, så det ble såklart kostbart:) 

Endret av Absurdah
Skrevet

Vi har hatt 3 slike road trips i Europa og jeg anbefaler egentlig minst mulig planlegging 😀 De fineste opplevelsene har gjerne vært de med spontane valg underveis. Erfaring økonomisk, dyrt 😀 Men da har ikke vi valgt å spare på krona og har spist det vi har hatt lyst på, der vi har hatt lyst og overnattet der vi har følt for og fått overnatting akkurat den natten. Og vi har vært bort i 3 uker med en hel uke på den franske riviera før hjemreise. Kos dere! Det er en knallfin opplevelse 👍🏻

Anonymkode: c33ec...173

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Rosa enhjørning skrev:

Jeg og typen har bestemt oss for å ta en roadtrip i Europa.. vi har tenkt routen: Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike.

noen som har kjørt rundt Europa som har noe å anbefale? 

Altså, hvor mye sånn ca brukte dere på bensin/bom/mat og andre ting? 

Ligg unna A7 i Tyskland, massevis med veiarbeide.

Hvis dere virkelig vil teste gassen i bånn på autobahn i Tyskland kan A2 mellom Berlin og Dortmound sterkt annbefales. Kjørte der i sommer. Og det var to veldig lange strekk med sammenhengende fri fart. Første var fra et stykke utenfor Berlin til nærmere Hanover hvor jeg tror jeg kjørte i 1,5 time sammenhengende med fri fart. Og noe lignende fra et stykke etter Hanover til jeg nærmet meg Dortmound.

Ellers så har Wuppertal en skikkelig kuriøsa av en severdighet. Nemmelig svevebanen, dette er en enskinnetjernbane hvor toget henger under skinnegangen. Eneste sted i verden hvor dette finnes i skikkelig format. Den er 13 km lang omtrent.

Skrevet

Vi har også kjørt mye rundt i Europa. Og selv om jeg er en skikkelig planleggingsnazi, innrømmer jeg at de fineste opplevelsene har vært der vi spontant har stoppet, altså kjørt av motorveien og prøvd en helt tilfeldig småby på kartet. Dette gjorde vi da vi kjørte rundt med små barn som plutselig ikke orket mer bilkjøring den dagen. :)

Anonymkode: 6f0c7...a58

Skrevet

Du kan ikke kjøre rundt Europa.... men du kan seile. 

Anonymkode: deda0...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...