solisol Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Heisann :-) Finnes det noen steder på internet som det går an å høre musikk som en kan bruke i kirken?? Hva skal dere bruke som inngang- utgangsmusikk?? Jeg vil IKKE ha den vanlige..
Gjest Betty Boop Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 http://www.confetti.co.uk/weddings/advice_...which_hymns.asp
Snutus Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal ha Canon av Pachelbel som inngang, Bruremarsj fra Vefsn som utgang (utrolig fin bruremarsj) og One Hand, One Heart (fra West Side Story) som solistisk innslag.
Linn3c Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 Me held på å bestemma oss, men kjem nok til å havna på to norske som inn-og ut-gongsmarsjar Ta ein kikk her for å høyra fleire flotte norske marsjar.
Lia Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Hva skal dere bruke som inngang- utgangsmusikk?? Jeg vil IKKE ha den vanlige.. Vi ville heller ikke ha de vanlige. Så vi valgte Händels Air fra Watermusic inn og Böellmanns Menuet Gothique fra Suite Gothique ut. Ikke hørt om andre som har hatt disse to. Finnes mange blandings-CD´er med diverse orgelmusikk, som du sikkert kan få høre på i en platebutikk. Ellers kan du også spørre om tips på Musikkforlaget i Oslo. De er dyktige.
aprilbrud Skrevet 15. mars 2005 #6 Skrevet 15. mars 2005 Vi skal ha Canon av Pachelbel som inngang, Bruremarsj fra Vefsn som utgang (utrolig fin bruremarsj) og One Hand, One Heart (fra West Side Story) som solistisk innslag. Vet du om en nettside der man kan høre bruremarsj fra vefsn? Har ikke hørt om den før, så nå le jeg nysgjerrig!
Snutus Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har dessverre ikke funnet bruremarsj fra Vefsn på nettet. Jeg skal si fra om jeg finner den senere.
Suebird Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Er det ikke noe musikk som betyr noe spesielt for dere begge? Trenger ikke være klassisk musikk nødvendigvis Vi håper å få gjennom vårt valg til inngangsmusikk - Rohan temaet fra Ringenes herre
Scaramouche Skrevet 16. mars 2005 #9 Skrevet 16. mars 2005 Vi håper å få gjennom vårt valg til inngangsmusikk - Rohan temaet fra Ringenes herre Oi så stilig! Men hvordan blir den når den blir spilt på orgel? Eller skal dere ha andre instrumenter?
Linn3c Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Er det ikke noe musikk som betyr noe spesielt for dere begge? Trenger ikke være klassisk musikk nødvendigvis Vi håper å få gjennom vårt valg til inngangsmusikk - Rohan temaet fra Ringenes herre Spanande!
blomma Skrevet 17. mars 2005 #11 Skrevet 17. mars 2005 Hei For aa hoere paa noen inngang/utgangs-marsjer, sjekk denne websiden: www.stclementchurch.org/weddings/weddingfaq.html Jeg valgte Royal Fireworks Music (overture) som inngangsmarsj og det ble kjempefint. Som utgangsmarsj valgte vi Trumpet Voluntary (kan fint spilles paa orgel) Eller gaa inn paa hjemmesiden til Roeyken kirke (sorry, har ikke alle vokalene paa tastaturet). Der kan du ogsaa lytte til inngangsmarsjer etc. Vi hadde Canon med Pachebel midt i seremonien da vi tente lys (vi hadde vaert vaart talglys og tente et nytt lys sammen for aa symbolisere at 2 blir 1) . Det var flott! Haaper jeg har hjulpet deg litt aa vei. Lykke til!
Minerva Grey Skrevet 17. mars 2005 #12 Skrevet 17. mars 2005 Tusen takk for nyttig link! Fant endelig bra 'lytteprøver' av melodiene alle snakker om men jeg ikke kjenner... Er helt enig i at 'Canon' er kjempenydelig - min aller første CD-plate var en klassisk mix fra London Symphony Orchestra med blant annet den, og jeg kjente jeg ble helt myk i blikket i det øyeblikket jeg hørte de første tonene... Må nok prøve å få inn den et sted i seremonien, ja! Satt her og hørte på de forskjellige valgene, og så plutselig for meg bryllupet mitt - meg i den hvite kjolen, han i svart, tente lys og høytidelig stemning... Ble kjemperørt, første gang jeg har sett det for meg så levende, måtte nesten sippe litt på skulderen til min kjære mens jeg snøvlet noe om at jeg gleder meg til vi blir gift... :oops: Gleder meg! Så var det bare å bestemme seg, da... Trumpet Voluntary er jo bare såååå pen, da.
Martha Stewart Skrevet 19. mars 2005 #13 Skrevet 19. mars 2005 Vi skal ha Jesu, Joy of Man's Desiring av Bach som inngangsmusikk og Canon in D av Pachelbel som utgangsmusikk. Når det gjelder soloinnslag - på fiolin - har vi ikke bestemt oss ennå, men tenker bl.a på Vaaren av Grieg og Ave Maria.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå