Gå til innhold

Louis vuitton-veske, ekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe en Louis Vuitton-veske, men ble veldig usikker når selger sa hun ikke hadde kvittering siden veska var kjøpt på en Vintagebutikk i London. Men hun sendte meg bilder av veskas serienummer og flere bilder av veska. Hvordan kan jeg være sikker på at den er ekte da? Legger ved bilder hvis noen veskeskjennere kan fortelle noe hva de tror.

AE4B7DBB-A82E-4DFF-839D-D7DFC74779A0.jpeg

E08CECE3-8AC6-4CFF-B52D-F0EECFD61662.jpeg

4AC8969F-BD00-48A8-A18C-A8701315D316.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glidelåsen ser billig ut.

Jeg er ikke veskekjenner.

Anonymkode: f170e...0d7

Skrevet

Jeg kjenner ikke akkurat den modellen, men ut fra de få bildene er det ikke noe som tyder på at den er falsk.  Er alle sømmer like jevne og pene? Hvis vesken er satt sammen av flere skinn-stykker (f.eks eget stykke for bunnen) så sjekk at det stemmer med mønsteret i skinnet. Har du navn på modellen kan du søke opp flere bilder på nett også.  

Anonymkode: d9eee...b0d

Skrevet (endret)

Jeg har inntrykk av at «kjøpt på vintagebutikk i London/Paris/new York/whatever» like ofte kan være kjøpt på Ebay. De vil bare ikke si det. Det betyr ikke at den ikke kan være ekte da. Jeg har ikke peiling på denne modellen, så kan ikke si noe om eliteheten, men ville på generelt grunnlag ikke umiddelbart stolt på noen som «har kjøpt den på en vintagebutikk i London» snakker sant.

Forøvrig er ikke kvitteringer på eldre vesker (eller nyere) noe som bekrefter ekteheten, så jeg ville ikke brydd meg så mye om den, så lenge veska ser ekte ut på alle andre måter.

Endret av Solsmil
Skrevet
På 8.9.2018 den 23.44, Solsmil skrev:

Jeg har inntrykk av at «kjøpt på vintagebutikk i London/Paris/new York/whatever» like ofte kan være kjøpt på Ebay. De vil bare ikke si det. Det betyr ikke at den ikke kan være ekte da. Jeg har ikke peiling på denne modellen, så kan ikke si noe om eliteheten, men ville på generelt grunnlag ikke umiddelbart stolt på noen som «har kjøpt den på en vintagebutikk i London» snakker sant.

Forøvrig er ikke kvitteringer på eldre vesker (eller nyere) noe som bekrefter ekteheten, så jeg ville ikke brydd meg så mye om den, så lenge veska ser ekte ut på alle andre måter.

Enig, er sykt mange som kjøper gode fake kopier og selger og sier det er ekte. 

"fikk den var eksen så har ikke kvittering" "kjøpt på marked i italia" mens de egentlig har kjøpt fra teppeselger i Syden.

Søm, glidelås, mønstermatch, fargetone og serienummer gir deg en god pekepinn.  Det finnes også nettsider med proffe du kan sende bildene til for 20 dollar så ser de om den er ekte eller ikke. Det er det verdt så man ikke blir lurt for mange tusen. YouTube også "real or fake louis vuitton bag". 

Jeg er ikke proff men syntes glidelåsen ser billig ut og mønsteret i litt feil fargetone.  Serienummeret skal også bestå av to rekker tror jeg og bare tall ikke bokstaver.  

Selvom billige vintagevesker frister bør du heller vente til du finner en som selges med autorisasjon eller som er kjøpt av den som selger , for da er det mulig for vedkommende å maile LV butikken de kjøpte den i serienummeret og så får de tilsendt kvitteringen på kjøpet og autorisasjon om de har mistet den. Vesker som selges uten dustbag og autorisasjon til en billig penge flere tusen under andre brukt vesker er som regel fake. 

Anonymkode: 73e96...77b

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes sømmene ser dårlige ut. Har overhodet ikke erfaring med designervesker, handler alt mitt på hm og lignende. Men ser ut som tråden kommer ut noen sted er i sømmene. Skal det være sånn? Jeg synes det ser billig ut. 

Anonymkode: dd31b...f56

Skrevet
På 8.9.2018 den 14.37, Teacher1 skrev:

Tenker å kjøpe en Louis Vuitton-veske, men ble veldig usikker når selger sa hun ikke hadde kvittering siden veska var kjøpt på en Vintagebutikk i London. Men hun sendte meg bilder av veskas serienummer og flere bilder av veska. Hvordan kan jeg være sikker på at den er ekte da? Legger ved bilder hvis noen veskeskjennere kan fortelle noe hva de tror.

AE4B7DBB-A82E-4DFF-839D-D7DFC74779A0.jpeg

E08CECE3-8AC6-4CFF-B52D-F0EECFD61662.jpeg

4AC8969F-BD00-48A8-A18C-A8701315D316.jpeg

Vesker som er laget etter 1990 har denne koden med 2 bokstaver og 4 tall, 

https://www.minmote.no/#!/artikkel/23238452/unngaa-aa-bli-lurt-slik-ser-du-om-en-designerveske-er-ekte-eller-fake

Anonymkode: 0e618...6ec

Skrevet

Jeg har blitt fortalt av en LV-butikk i Frankkrike (riktignok 10 år siden) at alle vesker fra LV som er ekte IKKE har LV-logoen i en søm. 
Altså, dersom selve logoen er i sømmen i kanten, og man ikke ser hele logoen, så er den ikke ekte. Fordi LV-logoen alltid skal være synlig og med margin fra kantene og sømmen. På utsiden vel og merke, på selve skinnet. Vanskelig å si fra bildet på begge sider, men du ser på toppen at kun de "mindre viktige" symbolene er puttet inn i kanten, men LV-logoen er vanrette og ligger pent distansert fra kanten :) Spør om tydligere bilder fra begge sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...