Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg holder på med biologi 1, og skal opp til eksamen om bare noen måneder. 

Holder for øyeblikket på med urinveissystemet. Lurer på hvor viktig dette er? Dette med hvordan urin dannes og reguleres osv. 

Satser btw på 5 eller 6. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, uten nyrer så dør du... Så ja, du må lære deg det hvis du ønsker en god karakter. 

Anonymkode: 8f9d2...c07

• Liker 2
Skrevet

Kommer vel an på hvilket tema du får på eksamen. Og det vet du jo ikke, så derfor bør du bare lære deg det. I tillegg kan jo sensor stille spørsmål fra hele pensum, så når du skal få 5 eller 6 bør du ikke ta sjansen på å ikke lære deg det. Urinsystemet inngår i kompetansemålene, så det er jo meninga at du skal lære deg det. 

Anonymkode: daec4...aec

• Liker 1
Skrevet

Hvis du går for 5/6 må du lære deg det. Du har ikke råd til å gamble. 

Anonymkode: 9516d...fcc

Skrevet

Jeg husker ikke at jeg lærte om det engang da jeg hadde biologi 1, men hvis du satser på 5 eller 6 har du ikke råd til å gamble. Les læringsmålene og pugg etter dem

Anonymkode: 31986...f2b

Skrevet

Biologi 1 er vel det ultimate puggefaget. Der er det om å gjøre å kunne absolutt alt på rams. Da får du 6. Samtidig er det lite rom for selvstendighet og refleksjon, så faget krever ikke samme faglige modning som mange andre fag. Så lenge du er god til å pugge får du gode karakterer, men urinveisystemet hos mennesker er akkurat like viktig som alle andre temaer. 

Anonymkode: 4eaec...0ec

Skrevet

Puggefag ja. Er det realistisk med 6 på bare noen måneder? Jeg skal ta eksamen i november, og er rett over halvveis i boka. Så begynner puggingen etterpå. 

Anonymkode: 97d81...59c

Skrevet

Ja, hvis du legger inn innsatsen det krever :)

Anonymkode: 9516d...fcc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...