Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 For ordens skyld, Gjest, 21cm og Anonym; dette er ikke en debatt om størrelse. Derimot et spørsmål: Hvem var/er den mest betydningsfulle nordmannen det siste hundreåret? Har du deltatt i den pågående kåringen?
sixx Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 Har ikke deltatt i kåringen, og synes det blir helt feil å fremme en person som den mest betydelige.
Gjest en gjest Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Jeg synes det var virkelig vanskelig å velge, for det var mange gode nominerte. Etter en del tenkning på hva kriteriene mine skulle være og etter en god del eliminering, så endte jeg opp med to mennesker: Fritjof Nansen og kong Haakon. Og mellom de to så ble det kong Haakon. Håper alle setter seg inn i hvorfor alle ble nominert og ikke bare stemmer etter pop, eller hva de føler for før de finner ut hvem de andre er. Jeg visste ikke så godt hvem alle er, men jeg leste om alle likvel. Jeg ville at alle skulle ha like stor sjanse. Men det var litt vanskelig, for de hadde dekt ulike personer veldig ulikt. Noe av det er naturlig men.... Jeg fant ut mer om noen av personene via nett og bibliotek enn i sammendraget hos nrk.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 Selvsagt beroende av det felt man måtte lete.
nyibyen Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Den mest beundringsverdige norske personen i forrige århundre var sikkert en eller annen anonym husmor som slet og strevde og ofret seg selv for familiens beste, flyttet fjell i en vanskelig hverdag... eller en annen nobel ukjent person som ingen tenker over og som slett ikke har blitt berømt...
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Min kandidat er Trygve Bratteli, men jeg er faktisk ikke sikker på om han er blant de nominerte. Vel var han dårligere på snørrspredning enn Rattleshakes favoritt John Carew, men det er andre ting som også bør bety litt i en sånn kåring. Bratteli kom ufortjent i skyggen av oppskrytte Gerhardsen, men holdt kjeft og formet mye av det velferdssamfunnet vi i dag tar som en selvfølge.
sixx Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 oppskrytte Gerhardsen Enig i den (ellers ingen kommentar).
Gjest en gjest Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Min kandidat er Trygve Bratteli, men jeg er faktisk ikke sikker på om han er blant de nominerte. Han var blant de nominerte, men kom ikke med på den endelige listen av de femti finalistene. Den mest beundringsverdige norske personen i forrige århundre var sikkert en eller annen anonym husmor som slet og strevde og ofret seg selv for familiens beste' date=' flyttet fjell i en vanskelig hverdag... eller en annen nobel ukjent person som ingen tenker over og som slett ikke har blitt berømt...[/quote'] Hverdagshelter var også en egen kategori i nominasjonen.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #10 Skrevet 15. mars 2005 Den mest beundringsverdige norske personen i forrige århundre var sikkert en eller annen anonym husmor som slet og strevde og ofret seg selv for familiens beste' date=' flyttet fjell i en vanskelig hverdag... eller en annen nobel ukjent person som ingen tenker over og som slett ikke har blitt berømt...[/quote'] Godt sagt! Hvorfor ikke :-)
Gjest LoisLane Skrevet 15. mars 2005 #11 Skrevet 15. mars 2005 Helge Ingstad. Ingen tvil. Tror ikke han var "nominert" en gang, men...
Gjest en gjest Skrevet 15. mars 2005 #12 Skrevet 15. mars 2005 Helge Ingstad. Ingen tvil. Tror ikke han var "nominert" en gang, men... Der tar du helt feil. Han er til og med blant finalistene. Men han er ikke nominert alene, men sammen med sin kone. Helge og Anne Stine Ingstad
Gjest LoisLane Skrevet 16. mars 2005 #13 Skrevet 16. mars 2005 Ja, da tok jeg heldigvis feil. Skal stemme nå!
Dødspingvinen Skrevet 16. mars 2005 #14 Skrevet 16. mars 2005 Det er jo naturligvis meg. Føler meg litt fornærmet over at jeg ikke er nominert enda, men det skal nok ordne seg innen prisen deles ut
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #15 Skrevet 16. mars 2005 Han var blant de nominerte, men kom ikke med på den endelige listen av de femti finalistene.. Vel - da har det med andre ord ikke noen hensikt for meg å delta i avstemmingen.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #16 Skrevet 16. mars 2005 For ordens skyld, Gjest, 21cm og Anonym; dette er ikke en debatt om størrelse. Derimot et spørsmål: Hvem var/er den mest betydningsfulle nordmannen det siste hundreåret? Har du deltatt i den pågående kåringen? Bare sånn for ordens skyld: størst mulig utstyr er best!
Gjest Catwoman Skrevet 16. mars 2005 #17 Skrevet 16. mars 2005 Den mest beundringsverdige norske personen i forrige århundre var sikkert en eller annen anonym husmor som slet og strevde og ofret seg selv for familiens beste' date=' flyttet fjell i en vanskelig hverdag... eller en annen nobel ukjent person som ingen tenker over og som slett ikke har blitt berømt...[/quote'] Det tror jeg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå