Gasellen Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Har dere brukt bilbelte for gravide? Har det noe for seg eller er det bare en snedig forretningside som utnytter nervøse gravide? Begynner å få litt mage nå og flere jeg kjenner mener man må ha slike bilbelter. Prøver å ikke kjøpe mer utstyr enn det jeg faktisk trenger
ajarRun Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, Gasellen skrev: Har dere brukt bilbelte for gravide? Har det noe for seg eller er det bare en snedig forretningside som utnytter nervøse gravide? Begynner å få litt mage nå og flere jeg kjenner mener man må ha slike bilbelter. Prøver å ikke kjøpe mer utstyr enn det jeg faktisk trenger https://www.nrk.no/buskerud/--utnytter-gravides-sarbarhet-1.11120893
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/gravid-i-bil/# Det er ikke nødvendig, men det øker komforten og gjør det lettere å ha beltet på riktig. Jeg synes selv det er greit å slippe å etterstramme og flytte beltet ned hele tiden, og siden magen min er ganske lav er det vanskelig å få beltet til å ligge over hoftekammen som det skal gjøre. Anonymkode: fdfff...d68 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Jeg har ikke brukt det, syntes det har funka bra med vanlig belte. Har kjørt mye gjennom hele svangerskapet, ikke vært plaget av beltet når jeg kjører overhodet. Anonymkode: b5436...22f 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Kun (evt) komfort, utgjør ingen forskjell på sikkerheten. Synes endel av reklamene er godt over streken for villedende reklame. Anonymkode: 4e440...771
Blingblingtahei Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 Handler om komfort ja, og om belte ligger rett. I min bil er ikke dette et problem, har som gravid belte men bruker det aldri da belte i Volvoen ligger som det skal uten å gli opp. Men når jeg har kjørt andre biler har jeg merket at det har vært ubehagelig og at belte ikke ligger rett, da hadde det kanskje vært greit med et gravidbelte..
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #8 Skrevet 8. september 2018 Jeg hadde gravidbelte, men synes det ble bare styr og at det var like greit å bruke vanlig belte og heller legge det under magen. Selv på reisen til sykehuset for å føde (over to timers kjøretur) orka jeg ikke styre med det hersens beltet. Så jeg synes det er unødvendig, også mtp komfort. Anonymkode: 77dc5...2e1
boblevann Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Det sies å skulle være mer behagelig, men det har absolutt ingen betydning for sikkerheten
Pixeli Skrevet 8. september 2018 #10 Skrevet 8. september 2018 Er nå i uke 40 og magen er «stor nok» til at beltet faktisk holder seg under magen, men tidligere skle beltet opp og havnet midt på magen. Det skle opp uten at jeg la merke til det og det ble rett og slett slitsomt å drive å passe på det hele tiden. Jeg tror derfor at et gravidbelte kan ha NOE for seg, for det passer i det minste på at beltet er på en mer riktig plass enn midt over magen. Synes dessuten det var mye mer behagelig med gravidbeltet. Bruker det fremdeles innimellom, men kun hvis vi skal kjøre langt. Orker ikke knote med å feste beltet i det hvis vi skal kjøre i 5-10 minutter.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 Mitt gravid belte raknet! Så skjekk festene skikkelig før bruk! Tørr ikke tenke på hva som kunne skjedd om jeg hadde hatt det på i en ulykke. Anonymkode: a796d...003 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 Uke 37 nå og bruker kun vanlig bilbelte. Den sklir ikke, er ikke ubehagelig og er nok trygt uansett! Anonymkode: 29efa...4bb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Mitt gravid belte raknet! Så skjekk festene skikkelig før bruk! Tørr ikke tenke på hva som kunne skjedd om jeg hadde hatt det på i en ulykke. Anonymkode: a796d...003 Kan ikke skjønne at det skal være noe farlig om du bruker beltet riktig? Anonymkode: 2452b...760 1
Anneline80 Skrevet 9. september 2018 #14 Skrevet 9. september 2018 Hadde ikke behov for det, bilbeltet var aldri til sjenanse/ubehagelig.
Gasellen Skrevet 9. september 2018 Forfatter #15 Skrevet 9. september 2018 16 timer siden, boblevann skrev: Det sies å skulle være mer behagelig, men det har absolutt ingen betydning for sikkerheten Takk. Det var først og fremst dette jeg lurte på. Og det var dette jeg misstenkte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå