AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Sitter og ser på mulige alternativer for neste års sydenferie, og ser at mange nye og fine hotell ikke har dype basseng. Selv voksenhoteller har bassenger som er kun 100-135 cm dype! Som voksen synes jeg det er deiligst å bade i bassenger hvor jeg kan svømme og flyte rundt uten å være borti bunnen av bassenget, og jeg er sikker på at 9-årige meg hadde kjedet meg halvt ihjel på et hotell med bassenger hvor det verken er mulig å stupe eller hoppe uti. Er det bare jeg som tenker sånn, eller er grunne bassenger noe folk faktisk ønsker? Er det fordi mindre vann betyr billigere bassengdrift og mindre risiko for drukningsulykker? (Har nylig vært på et hotell hvor hovedbassenget hadde en dybde på kun 1 meter, men likevel var det et titalls badevakter på området hver dag, så det passer jo heller ikke helt...) Er man nødt til å dra på et eldre hotell for å få bade i dype bassenger? Synes de aller fleste nye og nyoppussede hotellene jeg ser på, mangler akkurat det. Anonymkode: aee5c...cb6
Ullvott Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Dype bassenger = større vannvolumer = dyrere å drifte pga mer kjemikalier, større strømforbruk og større vannforbruk. Jeg tror det er den viktigste faktoren til spørsmålet i overskriften. Drukningsfaren er nok ikke betydelig mindre i et basseng med 130 cm dyp kontra ett med 2 meter. Man kan jo drukne på 30 cm. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Er vel få hoteller som godtar stuping. Dette jo fordi det øker sjansen for å skade seg. Hoppe uti er også ofte forbudt, fordi det nok desverre har vært for mange som hopper uten hensyn til alle andre rundt. De aller fleste hotell jeg har vært på har basseng med 150dypde. i og for seg greit nok. Anonymkode: 8012c...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Hotell for kun voksne er ofte de som har grunnest og små badebasseng. Store hotell for barnefamilier har ofte bedre basseng fordi at de eldre barna skal kunne hoppe, herje og plaske rundt. For de som er for kun voksne er bassenget ofte kun ment som nedkjøling under soling, slik jeg har oppfattet det. Anonymkode: 87700...d17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå