Gå til innhold

Jeg og mannen er uenig, hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn på 8, 9 og 11 år, altså de er i den alderen hvor vi føler at vi foreldrene kan ligge å dra oss litt på morgenen når barna våkner, for de står opp og setter seg i stuen for å se på TV når de våkner. Jeg ligger bare å halvsover, eller er våken men drar meg litt, mannen sovner godt. MEN vi er uenige om at døren til rommet vårt skal lukkes. Jeg vil ikke lukke døren, mener det er uansvarlig og vil høre godt hva barna gjør. Han blir sur på meg og vil ha døren lukket for å ha det mest mulig stille, og mener det ikke er uansvarlig fordi de er såpass store. Hva mener dere? 

Anonymkode: 60eac...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke kampsaken for noen av dere egentlig. Jeg ville kanskje hatt åpen som utgangspunkt, men garantert lukket den dersom det ble mye støy. 

Anonymkode: e9b17...29b

• Liker 4
Skrevet

Du er hysterisk. Selvfølgelig kan døren være igjen. 

Anonymkode: b3259...508

• Liker 46
Skrevet

Jeez. Hva er vitsen med å ligge å høre på Barne-TV i senga? Lukk døra!

• Liker 21
Skrevet

Ville hatt døra lukket.

Anonymkode: 1a737...e7c

• Liker 6
Skrevet

Hadde lukket den, de er såppas store. Hva kan skje liksom? 

Anonymkode: ff3d9...467

• Liker 13
Skrevet

Dere kjenner jo barna best. Finner de gjerne på mye de ikke får lov til, og krangler  eskalerer lett? I såfall ville jeg latt døren stå på gløtt for å høre om jeg trenger å bryte inn. Om de derimot pusler med sitt, ser TV og generelt sett er gode venner ser jeg ingen grunn til at dere skal måtte høre tegneserier på full guffe.

Anonymkode: 8f453...19f

• Liker 7
Skrevet

Vi har døra lukket selv om fireåringen har stått opp og ser på Barne-TV. Hva er det du er redd for at ungene skal gjøre?

Anonymkode: 984e3...1eb

• Liker 4
Skrevet

Våre var alene hjemme etter skolen et par timer da de var åtte. Nå er de ti, og kan skjære brød og lage både frokost og matpakke selv. Nå har vi en liten en som står opp før de, men om vi ikke hadde det hadde de garantert stått opp selv uten å vekke noen, laget seg mat og sett på TV eller noe til vi sto opp. I ferieuken der de var alene hjemme i sommer sov de så lenge de ville, lagde seg mat, dusjet alene og ryddet opp etter seg. 

Å ikke kunne ha døra lukket på morgenen er hysteri, rett og slett. Jeg skjønner godt at mannen din blir sur, det hadde jeg også blitt. 

Jeg hadde skjønt det med en fireåring, men åtte, ni og elleve? Det er jo store unger! 

Anonymkode: 488a8...932

• Liker 12
Skrevet

Vi har døra lukket, barna her er 5, 7 og 9.

Anonymkode: 02de9...810

• Liker 3
Skrevet

Døra lukket! Alle de tre er i stand til å åpne den om det er noe! 

• Liker 5
Skrevet

Kjære vene, er de aldri alene hjemme?? 

Anonymkode: 67434...f1b

• Liker 5
Skrevet

En mellomting ... døra på gløtt?!

(Greier dere ikke å treffes på halvveien, er vel noe galt i forholdet...)

🙂

Anonymkode: bddf7...058

Skrevet

Lukk døra

Anonymkode: 3044f...405

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Ulrikke skrev:

Døra lukket! Alle de tre er i stand til å åpne den om det er noe! 

Dette.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at du kan stå opp om du har behov for å overvåke barna dine å la mannen din sove med lukket dør. 

Anonymkode: 031e2...459

• Liker 9
Skrevet

Om de klarer å slå på tven, så klarer de å åpne døra.

• Liker 2
Skrevet

Regner med de går lov å gå ut alene? Ikke noe forskjell ;)

Anonymkode: 0597f...586

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har døra lukket selv om fireåringen har stått opp og ser på Barne-TV. Hva er det du er redd for at ungene skal gjøre?

Anonymkode: 984e3...1eb

Jeg synes en fireåring er for liten til å være alene uten kontroll mens foreldre sover med lukket dør. Det er ganske stor forskjell på motorikk og risikovurdering hos en fireåring kontra en åtteåring. Min venninnes vanligvis så rolige sønn falt svært stygt på den alderen. Han klatret opp i kjøkkenskapet for å lete etter kjeks mens moren sov, feilvurderte høyden og falt med hodet først. Det skal jo litt uflaks til, men veldig kjipt å ikke ha fulgt med og avverget.

Da mine barn var så små lå jeg gjerne i sengen og leste/slappet av mens de så barne-tv om morgenen, men hadde altså åpen dør og var ved bevissthet. Nå som de er større kan jeg sove med lukket dør, men jeg drar meg ikke langt på dag. Står opp i normal tid og sørger for at de får ordentlig frokost i seg, at vi kommer oss ut i frisk luft og gjør noe ut av dagen.

Anonymkode: e45f4...97c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Våres er 6 og 7 og vi har døren lukket. Soverommet vårt er vegg-i-vegg med stua. De kommer alltid inn om de lurer på noe. 

Null stress!

Endret av Absurdah
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...