Gå til innhold

Tips til god kaffe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på en bedre kaffe jeg kan lage hjemme, et hakk opp fra feks friele osv :) Noen tips til god kaffe? :) og evt hvor jeg får tak i dem :) 

Anonymkode: 0e243...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zoega synes jeg er god, men kan bli litt sterk om man drikker mye. Svensk merke, fås på meny iallefall.  Ellers kjøper jeg også Löfbergs som er i samme kategori som Zoega. Svensk det også og fås på meny. Drikker Friele til vanlig, da blir det litt ekstra kos å drikke de andre i ny og nè.

Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Zoega synes jeg er god, men kan bli litt sterk om man drikker mye. Svensk merke, fås på meny iallefall.  Ellers kjøper jeg også Löfbergs som er i samme kategori som Zoega. Svensk det også og fås på meny. Drikker Friele til vanlig, da blir det litt ekstra kos å drikke de andre i ny og nè.

Jeg har hatt en dolce gusto kapselmaskin, og da var den røde zoega favoritten :) kapselkaffe synes jeg generelt smaker annerledes enn filterkaffe og har hørt flere si det samme. om du har smakt kapsel-zoega, vil du si filtervarianten er nokså lik?😊

Skrevet

Ett lite dryss med kanel på kaffen 😊

Skrevet

Jacobs har en kaffe fra Kenya jeg liker godt. Jeg er generelt veldig glad i kenyansk kaffe. Finnes på Kiwi. 

Anonymkode: 0ef38...f56

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en dolce gusto kapselmaskin, og da var den røde zoega favoritten :) kapselkaffe synes jeg generelt smaker annerledes enn filterkaffe og har hørt flere si det samme. om du har smakt kapsel-zoega, vil du si filtervarianten er nokså lik?😊

Jeg drikker kun kapselkaffe om jeg er på besøk hos venner, så kan ikke uttale meg om hva jeg har fått. Må si at jeg foretrekker filterkaffe over kapsler. Dessuten vil jeg ikke har så store maskinerier på kjøkkenet og det blir vel endel rengjøring av sånt?

Om zoega driver med kapsler også, vil jeg tro smaken kan ligne ja:)

Skrevet

Jeg bruker bare presskanne, og synes det er store forskjeller på kaffen. Når jeg skal lage en veldig god kaffe kjøper jeg bønner fra Costa Rica som jeg maler enten i butikken eller hjemme. Til hverdags bruker jeg Coop sin presskannekaffe som jeg syne ssmaker best av de som er, den er heller ikke så dyr, og coop har tilbud på den ofte 😄

Anonymkode: 54f7e...423

• 1 måned senere...
Skrevet

Den beste jeg har smakt så langt er Mount Kenya fra Jacobs Utvalgte😊 men jeg har ikke prøvd så mange ulike ennå😊

Gjest hva som helst
Skrevet

En godt start for å løfte kaffeopplevelsen er å kjøpe kaffekvern dersom du ikke har det fra før, og kjøpe hele bønner. Kvernen trenger ikke være spesielt dyr, Wilfa har for eksempel en fin en til 600-700kr. Da holder bønnene seg mye bedre enn dersom du kjøper ferdigmalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...