AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Jeg er 26 år og i fjor høst slutten jeg på p-pillen og huden min gikk helt bananas!! Vi snakker store byllekviser på rygg og ansikt. Jeg lot det gå en stund for tenkte at det kanskje normaliserer seg etterhvert, nå 1 år senere er det fortsatt like ille. Jeg har begynt på tetracycliner (fordi hudlegen sa man måtte prøve det før man begynner på isotreronin). Jeg skjemmes av å gå uten sminke. Og selv med et tykt lag sminke skinner det gjennom. I tillegg er det vondt. Fryktelig vondt!! Det er røde «ferske arr». Har noen erfaring med at disse arrene blir lysere? Eller forsvinner...? Noen som vil dele før/under/etter bilder av kur med isotretonin? Noen som har prøvd laser med hell og vil dele før/etter bilder? Anonymkode: d35fe...d99
Kitcat Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 (endret) Arrene blekner med tid. Men først må du bli kvitt akne! Laser er ikke noe poeng før du har vært aknefri en god stund, minst 6 måneder. Jeg stusser på at hudlege har sagt du må prøve tetracyklin før Isotretinoin. I mine øyne er du klar kandidat for Isotretinoin direkte da du har arrdannende akne og i tillegg akne på rygg. Du vil komme til å få et nytt liv etter en slik kur. Hvor lenge har du brukt tetracyklin nå? Når har du time til neste kontroll? Endret 8. september 2018 av Kitcat
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 7 minutter siden, Kitcat skrev: Arrene blekner med tid. Men først må du bli kvitt akne! Laser er ikke noe poeng før du har vært aknefri en god stund, minst 6 måneder. Jeg stusser på at hudlege har sagt du må prøve tetracyklin før Isotretinoin. I mine øyne er du klar kandidat for Isotretinoin direkte da du har arrdannende akne og i tillegg akne på rygg. Du vil komme til å få et nytt liv etter en slik kur. Hvor lenge har du brukt tetracyklin nå? Når har du time til neste kontroll? Jeg stusset på det selv, men hvem er jeg til å motsi legen når hun sier de er påbudt det. Tenker ikke laser før jeg er kvitt utbruddene. Begynte for 2 uker siden ca. Skal bruke tetracyclin i 2 mnd og kontroll er tidlig november. Fikk beskjed om å forberede meg til å begynne med isotretonin da. Anonymkode: d35fe...d99
Nerine_ Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Skjønner frustrasjonen din. Har ikke råd i forhold til behandling, men har du prøvd Urban Decay all nighter foundation? Med primer og en grønn concealer under foundation for å dempe rødhet? Denne foundation dekker veldig godt, sliter periodevis med rødlig hud, og da en den veldig god.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Hvorfor kan du ikke bare begynne på p-piller igjen, fremfor å utsette kroppen din for en Isotretinoin-kur? Anonymkode: e77fa...bca 1
Nerine_ Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke bare begynne på p-piller igjen, fremfor å utsette kroppen din for en Isotretinoin-kur? Anonymkode: e77fa...bca En gang må man jo "ta støyten" uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke bare begynne på p-piller igjen, fremfor å utsette kroppen din for en Isotretinoin-kur? Anonymkode: e77fa...bca Jeg var lei av hormonprevensjon, og følte jeg ikke hadde behov for å gå på piller som singel når man kan bruke kondom. Det er tydeligvis ikke helt smertefritt å gå på p-piller heller 😉 men jeg er tilbake på pilla på 3 måneden og kroppen er fortsatt like løpsk Anonymkode: d35fe...d99
Kitcat Skrevet 8. september 2018 #8 Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stusset på det selv, men hvem er jeg til å motsi legen når hun sier de er påbudt det. Tenker ikke laser før jeg er kvitt utbruddene. Begynte for 2 uker siden ca. Skal bruke tetracyclin i 2 mnd og kontroll er tidlig november. Fikk beskjed om å forberede meg til å begynne med isotretonin da. Anonymkode: d35fe...d99 Det er ikke påbudt. Det handler om å få refusjon fra Helfo eller ikke for kostnaden til tablettene, men legen kan skrive i søknaden at acne er av slik art at du ikke er tjent med tetracyclin. Andre leger ville vurdert annerledes men spørs om du rekker en second opinion før november uansett. Du må ha brukt hormonell prevensjon 4 uker før du kan starte Iso, så sørg for det i god tid så du slipper forsinkelser. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Google mizon snail recovery gel before and after. Den gjorde underverker for meg! Anonymkode: 6bbab...faf
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 Etter min mening er ikke din hud så ille, ihvertfall ikke så ille at jeg hadde vurdert isotretionin. Jeg har hatt MYE verre hud enn det du har og aldri vurdert isotretionin en gang pga bivirkningene. Anonymkode: 7ee17...b2e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 På 9.9.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev: Etter min mening er ikke din hud så ille, ihvertfall ikke så ille at jeg hadde vurdert isotretionin. Jeg har hatt MYE verre hud enn det du har og aldri vurdert isotretionin en gang pga bivirkningene. Anonymkode: 7ee17...b2e Det er jo individuelt hva man mener er ille. Nå viser bilde bare ansiktet og ikke resten av kroppen Anonymkode: d35fe...d99 1
Nerine_ Skrevet 10. september 2018 #12 Skrevet 10. september 2018 På 9.9.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev: Etter min mening er ikke din hud så ille, ihvertfall ikke så ille at jeg hadde vurdert isotretionin. Jeg har hatt MYE verre hud enn det du har og aldri vurdert isotretionin en gang pga bivirkningene. Anonymkode: 7ee17...b2e Og poenget ditt er....?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 På 8.9.2018 den 20.03, AnonymBruker skrev: Google mizon snail recovery gel before and after. Den gjorde underverker for meg! Anonymkode: 6bbab...faf Har du en link til denne?? Anonymkode: 72bb2...2fd
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 Les deg opp på rå oils. Denne serien gjør underverker! Anonymkode: 12b98...497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå