AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #81 Del Skrevet 9. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er medlem i Mensa og syns noen ting kan gå igjen, men det gjelder absolutt ikke alle - folk med høy IQ er ikke overraskende like forskjellige som de fleste andre. - En del av de kan nok oppfattes som noe mer sosialt klønete enn andre - En del av de har litt "nerdete" interesser - En del går ganske mye mer "inn i" ting enn hva folk ellers gjør - Nysgjerrige - Pirkete Anonymkode: 75a26...53a Dette med å være sosial klønete er litt interessant, for jeg lurer på om det misforstås litt. For en som er veldig intelligent, så vil noen måter å reagere, tenke og oppføre seg på falle mer naturlig enn andre. Om du er blant intelligent mennesker, så vil noen måter å reagere på virke mer logisk og fornuftig, enn om du er blant mennesker med lavere intelligens. Selvsagt er dette en ekstrem stor generalisering, men poenget mitt er at det som blir sett på som "klønete" kanskje hadde vært den normale måten å være på om alle var like intelligente som dem. Anonymkode: cc10c...3de 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22164829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 9. september 2018 #82 Del Skrevet 9. september 2018 On 9/8/2018 at 9:32 AM, AnonymBruker said: Det aller sikreste kjennetegnet er at de ikke får damer. De fleste damer går for idioter, så man kan gjerne postulere at attraksjonsnivå er inverst negativt korrelert med økende intellekt. De som er VIRKELIG smarte dummer seg ned i nærheten av kvinner slik at disse vil bli tiltrukket. Anonymkode: 782c9...b70 I så fall er det ikke IQ'en som er problemet, men at de mangler sosiale skills eller har svært sær personlighet. Intelligente menn som kan de sosiale kjørereglene og har noe sjarm er svært populære blant damene. Det er bare dumme damer som går for idioter. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22164860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #83 Del Skrevet 9. september 2018 De KAN være litt vanskelige å ha med å gjøre. Og hva er intelligens (/iq) egentlig??! For meg er det i høyeste grad også et human-etisk / hjertevarmt / medmenneskelig element. Ikke bare Mena (som jeg forøvrig synes er litt useriøst snevre). (Er mann - universitets-utdannet bare så det er sagt.) Heia damene (og det positive de står for)!! ❤️ Anonymkode: c8c51...a0e 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22164921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #84 Del Skrevet 9. september 2018 3 timer siden, Boodelooap skrev: De med høy iq sliter visst oftere med psykiske problemer. Har du noe å vise til her? Eller er det bare myter og synsing? Anonymkode: 228b2...a3d Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22165111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boodelooap Skrevet 9. september 2018 #85 Del Skrevet 9. september 2018 Sure. Her f.eks. https://forskning.no/immunforsvaret-ny-psykologi/er-intelligente-personer-mer-disponert-for-psykiske-lidelser/288607 Eller selve studien https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289616303324?via%3Dihub 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22165134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boodelooap Skrevet 9. september 2018 #86 Del Skrevet 9. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe å vise til her? Eller er det bare myter og synsing? Anonymkode: 228b2...a3dg Glemte å sitere i den ovenfor, men den var altså til deg. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22165173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #87 Del Skrevet 9. september 2018 2 timer siden, Suits skrev: Høy IQ sier vel ikke noe annet enn at du er god på abstrakt problemløsning. I livet og arbeidslivet scorer man også høyt eller lavt på andre faktorer. Har du høy IQ, sosial kompetanse, verbale/språkferdigheter, arbeidsvilje og forretningsforståelse, ligger mye til rette for at du kan klatre høyt i næringslivet. Bytter du forretningsforståelse med politisk forståelse, har du gode sjanser i politikken. Menn blir også gjerne (av damer) vurdert etter praktiske og fysiske ferdigheter. Kreativitet blir verdsatt høyt i mange sammenhenger. Altså, høy IQ betyr ikke nødvendigvis så mye alene, og man bør være forsiktig med å sette mennesker i bås basert på ett kriterium. Dersom du ikke har andre positive egenskaper enn høy IQ, er vel sjansen stor for at du ender opp som ensom grubler både på jobb og privat. De fleste scorer heldigvis også litt på andre områder. Nei, IQ handler vel så mye om kognitive evner og evne til å lære. Man lærer fortere, og mer - med mindre innsats. Du har et bedre utgangspunkt ifht. logisk tenkning og forståelse av hvordan ting fungerer. Nå finnes det jo også litt forskjellige IQ-tester, da. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette med å være sosial klønete er litt interessant, for jeg lurer på om det misforstås litt. For en som er veldig intelligent, så vil noen måter å reagere, tenke og oppføre seg på falle mer naturlig enn andre. Om du er blant intelligent mennesker, så vil noen måter å reagere på virke mer logisk og fornuftig, enn om du er blant mennesker med lavere intelligens. Selvsagt er dette en ekstrem stor generalisering, men poenget mitt er at det som blir sett på som "klønete" kanskje hadde vært den normale måten å være på om alle var like intelligente som dem. Anonymkode: cc10c...3de Vi har visse sosiale kodekser i samfunnet, og når jeg sier at de er mer klønete sosialt enn de jeg møter generelt ellers - så er det det jeg refererer til. En del av de er rett ut snåle, lukter dårlig, kler seg rart, er ustelte, sier rare ting eller mangler rett og slett fullstendig sosial kompetanse. Det er et spekter, men ja. Anonymkode: 75a26...53a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22165530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 9. september 2018 #88 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) On 9/8/2018 at 10:31 AM, Cuntzilla said: Synes ikke de som gruppe har noe spesielle kjennetegn, egentlig. Du har jo alt fra den stereotype skinny mattenerden som spiller sjakk og fiolin til den ekstroverte partyjenta som foretrekker metal og mdma. Det felles kjennetegnet er bare nettopp det at de har høy IQ, og det merker man fort når man snakker med dem. Merker det kanskje fortest på humoren faktisk, dersom jeg skal peke ut noe. Intelligente mennesker har god humor, eller i det minste en god forståelse av humor. Er du den som aldri skjønner vitsen eller ikke har noe som helst begrep om ironi så er du ikke spesielt glup. Enig med dette, og det du skriver i neste innlegg. 7 hours ago, Cuntzilla said: Du har jo blitt grundig avkledd allerede, men det kan ikke gjentas for ofte hvor feil du tar. Du ser aldri en intelligent kvinne med en dum mann. Det motsatte derimot.. Intelligente mennesker plukker raskt opp ulike mønstre og sammenhenger som du på en måte insinuerer når du skriver dette med "God forståelse av humor". Jeg har lest noen artikler som viste til studier hvor det ble konkludert med at damer fant intelligente menn mer attraktive. Så er det da typisk at en den normale mann stiller seg spørsmålet: "Hvis det er tilfelle, hvorfor er ikke den skinnye mattenerden populær hos damene? Han har jo høy intelligens". Den skinnye nerden vil også ofte være den som representerer gruppen "intelligente menn" for svært mange menn siden andre intelligente menn lett går under radaren. De skiller seg ikke ut på samme måte. Det er derfor menn vil servere innlegg som det du svarer på her fordi bevisene fra virkeligheten de opplever stemmer ikke overens med det som blir kommunisert utad. Nerden som representerer gruppen "intelligente menn" er jo ikke populær hos damene. I studiene som de artiklene jeg leste refererte til ble det aldri sagt at kvinner er ute etter en mann med en god totalpakke, det blir bare kommunisert at høy intelligens gjorde menn mer attraktive. Det hjelper ikke å ha høy intelligens som mann hvis totalpakken er dårlig ellers. Ellers er jeg enig i at kvinner med høy intelligens gjerne søker en intelligent partner med referanse til at like barn leker best. Kvinner som ligger rundt gjennomsnittet derimot? Jeg er ikke så sikker på at de nødvendigvis blir tiltrukket av menn som viser tegn på høy intelligens. Jeg tror mer på at menn som har høy intelligens danner seg en god forståelse av hvordan samfunnet og kjønnsdynamikken fungerer, og det gjør at de i større grad setter seg selv i posisjoner som øker sannsynligheten deres for suksess. Derfor får de også gode muligheter med kvinner som har en IQ nærme gjennomsnittet. Altså evnen til å se sammenhenger, og forstå sosiale situasjoner for eksempel gir fortrinn. For å illustrere dette, kan man ta utgangspunkt i ex on the beach, siden det er noe intelligente mennesker ser på Daniel som er meget kjekk visste at hvis det kom ut at han hadde sex med Marielle, kunne det redusere sjansene hans med de andre damene. Han prøvde derfor å holde det skjult. Når det først kom ut at de hadde hatt sex, forstod han etter hvert at det var lurt å ligge kortene på bordet, og samtidig unnskylde seg med at dette var noe han mente var litt "personlig", og at de andre egentlig ikke hadde noe med det å gjøre. Veldig smart egentlig, og dagen etter ble det vel gruppesex? Daniel har vel ikke akkurat vist tegn på at han er et skolegeni med høy intelligens? Jeg har ikke sett mer av serien, så jeg vet ikke. Han redder seg uansett inn fordi han klarer å navigere rundt situasjonene som oppstår. Han har høy nok sosial intelligens til å forstå hva han burde gjøre i situasjonene som oppstår, og det gir fortrinn. Samtidig hjelper det selvfølgelig at han er veldig kjekk. Noe av det som skjer på ex on the beach er ikke så langt unna hendelser som skjer på byn. Når jeg leste innlegget du siterte, tenkte jeg at her må vel ab'en ta utgangspunkt i det som skjer på byn? Sant, er den skinnye mattenerden (som representerer gruppen intelligente menn) populær der? Neppe. Er kjekke menn med helt vanlig intelligens og som til tider dummer seg ut populære der? Ja. En av mennene jeg tok master med gikk inn for å være dummere på byn fordi han mente at det økte sjansene hans. Denne oppfatningen som ab'en har er det flere menn som har. Det har vel kanskje med at damene man generelt treffer på byn ligger rundt gjennomsnittet når det kommer til intelligens? Hvorfor skulle det ellers funke å spille dummere enn man er. Hvis man møter på en intelligente kvinner burde det jo ikke funke. Endret 9. september 2018 av Minesveiper Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #89 Del Skrevet 9. september 2018 De som er veldig intelligente har som regel mangel på praktisk sans. De tenker så teoretisk at de ikke klarer å se en praktisk måte å løse ting på. Anonymkode: af411...6a6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 9. september 2018 #90 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) jeg hadde høy iq som barn (132 iq poeng). min fosterbror er mensamedlem. vi er totalt forskjellige. han er stereotypisk mensamedlem (litt sheldon i "the big bang"), jeg er vel smårar men ellers nokså anonym og helt normalt fungerende sosialt. det vi har felles er at vi er begge svært nysgjerrig på det meste, liker å gå i dybden på whatever vi er interessert i for øyeblikket, har litt krevende humor, og aldri vært opptatt av å være populære for å være populære. jeg har med åra fått en stresslidelse som gjør at huet ikke fungerer optimalt lenger, så tipper jeg er litt under snittet i iqpoeng nå til dags. men sånn generelt syns jeg mennesker som er åpensinnede, nysgjerrige, søkende og analytiske er mest interessante. det er mye sannhet i "small minds talk about other people, average minds talk about happenings, great minds discuss ideas" (husker ikke sitatet ordrett lenger, men basically words to that effect): kort fortalt; vil tro smarte mennesker er som raske pc'er; kan jobbe med mye info på kort tid (lærer fort), ellers mye forskjellige mennesketyper. er ellers mange begavede barn som blir underachievers som voksne fordi de ikke får gode arbeidsvaner som barn. når alt læres så kjapt, lærer man ikke helt å jobbe for å oppnå det man vil. derfor er det overraskende mange i mensa som har enkle jobber, selv med skyhøy iq. Endret 10. september 2018 av MizBiz Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #91 Del Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, MizBiz skrev: jeg hadde høy iq som barn (132 iq poeng). min fosterbror er mensamedlem. vi er totalt forskjellige. han er stereotypisk mensamedlem (litt sheldon i "the big bang"), jeg er vel smårar men ellers nokså anonym. det vi har felles er at vi er begge svært nysgjerrig på det meste, liker å gå i dybden på whatever vi er interessert i for øyeblikket, har litt krevende humor, og aldri vært opptatt av å være populære for å være populære. jeg har med åra fått en stresslidelse som gjør at huet ikke fungerer optimalt lenger, så tipper jeg er litt under snittet i iqpoeng nå til dags. men sånn generelt syns jeg mennesker som er åpensinnede, nysgerrige, søkende og analytiske er mest interessante. det er mye sannhet i "small minds talk about other people, average minds talk about happenings, great minds discuss ideas" (husker ikke sitatet ordrett lenger, men basically words to that effect): kort fortalt; vil tro smarte mennesker er som raske pc'er; kan jobbe med mye info på kort tid (lærer fort), ellers mye forskjellige mennesketyper. Sheldon er vel mer stereotyp asperger enn høy IQ, men visse fellestrekk kan jo finnes... Anonymkode: 75a26...53a 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MizBiz Skrevet 9. september 2018 #92 Del Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sheldon er vel mer stereotyp asperger enn høy IQ, men visse fellestrekk kan jo finnes... Anonymkode: 75a26...53a ja, sheldon skal vel liksom ha asperger og skyhøy iq. ponget mitt er at fosterbroren min ofte oppfattes som småautistisk fordi han er så veldig fakta-kunnskap-og logikkstyrt. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. september 2018 #93 Del Skrevet 9. september 2018 Seriøst smarte mennesker er annerledestenkere, det dere beskriver er de skoleflinke menneskene. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #94 Del Skrevet 9. september 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei, IQ handler vel så mye om kognitive evner og evne til å lære. Man lærer fortere, og mer - med mindre innsats. Du har et bedre utgangspunkt ifht. logisk tenkning og forståelse av hvordan ting fungerer. Nå finnes det jo også litt forskjellige IQ-tester, da. Vi har visse sosiale kodekser i samfunnet, og når jeg sier at de er mer klønete sosialt enn de jeg møter generelt ellers - så er det det jeg refererer til. En del av de er rett ut snåle, lukter dårlig, kler seg rart, er ustelte, sier rare ting eller mangler rett og slett fullstendig sosial kompetanse. Det er et spekter, men ja. Anonymkode: 75a26...53a Det er forskjell på å ikke være klar over de sosiale kodene- og å ikke bry seg om dem. Som sagt, det e rmulig at gjennomsnittlige mennesker sitt perspektiv om hvordan manburde oppføre seg er manglende da de har en mer begrenset oppfattelse av mennesker og oppførsel, så egentlig er de selv ofte klønete sosialt- men på en mer akseptert måte. Du aner ikke hvor mange som ofte fornæermer eller sårer andre uten at de merker det, eller som sier ubetenksomme ting eller som indirekte viser kjipe holdninger ovenfor andre mennesker. Men majoriteten vil ikke merke dette da de ikke har innsikten som kreves for å forstå hvorfor egen oppførsel er dårlig Anonymkode: cc10c...3de Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #95 Del Skrevet 9. september 2018 Jeg tror det som kjennertegner folk med høy IQ er at de ikke går rundt og forteller folk at de har høy IQ, hverken IRL eller på nett.. Anonymkode: dab3a...a0c 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #96 Del Skrevet 9. september 2018 VIl forøvrig legge til, i tilfelle folk ikke er klar over det, i reality show er en stor del av deltagerne veldig smarte og spiller bevisst for å få mer PR (også "rosabloggere"), de er ikke "dumme" veldig mange av dem. Reality show er også skuespill i stor grad og de får beskjed om hva de skal si i stor grad, så ville ikke trukket for mange konklusjoner ut fra det Dette til orientering På 8.9.2018 den 15.30, AnonymBruker skrev: Folk med høy IQ er ikke nødvendigvis spesielt greie. Dette til orientering. P.S. Hvorfor avslutter du ikke setningene dine med punktum? Anonymkode: 7b742...bda Samme grunn, men motsatt, av hvorfor du poengterte det Vet hvilken side av bordet jeg foretrekker å være på ihvertfall God bedring Anonymkode: 1a746...a35 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #97 Del Skrevet 9. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De som er veldig intelligente har som regel mangel på praktisk sans. De tenker så teoretisk at de ikke klarer å se en praktisk måte å løse ting på. Anonymkode: af411...6a6 Intelligens handler jo ikke bare om abstraksjoner. Det kan godt handle om problemløsning og praktikaliteter. Anonymkode: 206bb...aa9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #98 Del Skrevet 9. september 2018 55 minutter siden, O.G. skrev: Seriøst smarte mennesker er annerledestenkere, det dere beskriver er de skoleflinke menneskene. Man må jo ha et grunnlag for å tenke annerledes også. Utdanning kan hjelpe på det, men ikke nødvendigvis. Anonymkode: 206bb...aa9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22166979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. september 2018 #99 Del Skrevet 9. september 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må jo ha et grunnlag for å tenke annerledes også. Utdanning kan hjelpe på det, men ikke nødvendigvis. Anonymkode: 206bb...aa9 Hva kom først, høna eller egget? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22167282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 9. september 2018 #100 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) 2 timer siden, Minesveiper skrev: Enig med dette, og det du skriver i neste innlegg. Intelligente mennesker plukker raskt opp ulike mønstre og sammenhenger som du på en måte insinuerer når du skriver dette med "God forståelse av humor". Jeg har lest noen artikler som viste til studier hvor det ble konkludert med at damer fant intelligente menn mer attraktive. Så er det da typisk at en den normale mann stiller seg spørsmålet: "Hvis det er tilfelle, hvorfor er ikke den skinnye mattenerden populær hos damene? Han har jo høy intelligens". Den skinnye nerden vil også ofte være den som representerer gruppen "intelligente menn" for svært mange menn siden andre intelligente menn lett går under radaren. De skiller seg ikke ut på samme måte. Det er derfor menn vil servere innlegg som det du svarer på her fordi bevisene fra virkeligheten de opplever stemmer ikke overens med det som blir kommunisert utad. Nerden som representerer gruppen "intelligente menn" er jo ikke populær hos damene. I studiene som de artiklene jeg leste refererte til ble det aldri sagt at kvinner er ute etter en mann med en god totalpakke, det blir bare kommunisert at høy intelligens gjorde menn mer attraktive. Det hjelper ikke å ha høy intelligens som mann hvis totalpakken er dårlig ellers. Ellers er jeg enig i at kvinner med høy intelligens gjerne søker en intelligent partner med referanse til at like barn leker best. Kvinner som ligger rundt gjennomsnittet derimot? Jeg er ikke så sikker på at de nødvendigvis blir tiltrukket av menn som viser tegn på høy intelligens. Jeg tror mer på at menn som har høy intelligens danner seg en god forståelse av hvordan samfunnet og kjønnsdynamikken fungerer, og det gjør at de i større grad setter seg selv i posisjoner som øker sannsynligheten deres for suksess. Derfor får de også gode muligheter med kvinner som har en IQ nærme gjennomsnittet. Altså evnen til å se sammenhenger, og forstå sosiale situasjoner for eksempel gir fortrinn. For å illustrere dette, kan man ta utgangspunkt i ex on the beach, siden det er noe intelligente mennesker ser på Daniel som er meget kjekk visste at hvis det kom ut at han hadde sex med Marielle, kunne det redusere sjansene hans med de andre damene. Han prøvde derfor å holde det skjult. Når det først kom ut at de hadde hatt sex, forstod han etter hvert at det var lurt å ligge kortene på bordet, og samtidig unnskylde seg med at dette var noe han mente var litt "personlig", og at de andre egentlig ikke hadde noe med det å gjøre. Veldig smart egentlig, og dagen etter ble det vel gruppesex? Daniel har vel ikke akkurat vist tegn på at han er et skolegeni med høy intelligens? Jeg har ikke sett mer av serien, så jeg vet ikke. Han redder seg uansett inn fordi han klarer å navigere rundt situasjonene som oppstår. Han har høy nok sosial intelligens til å forstå hva han burde gjøre i situasjonene som oppstår, og det gir fortrinn. Samtidig hjelper det selvfølgelig at han er veldig kjekk. Noe av det som skjer på ex on the beach er ikke så langt unna hendelser som skjer på byn. Når jeg leste innlegget du siterte, tenkte jeg at her må vel ab'en ta utgangspunkt i det som skjer på byn? Sant, er den skinnye mattenerden (som representerer gruppen intelligente menn) populær der? Neppe. Er kjekke menn med helt vanlig intelligens og som til tider dummer seg ut populære der? Ja. En av mennene jeg tok master med gikk inn for å være dummere på byn fordi han mente at det økte sjansene hans. Denne oppfatningen som ab'en har er det flere menn som har. Det har vel kanskje med at damene man generelt treffer på byn ligger rundt gjennomsnittet når det kommer til intelligens? Hvorfor skulle det ellers funke å spille dummere enn man er. Hvis man møter på en intelligente kvinner burde det jo ikke funke. Intelligens i seg selv er jo ikke nok som du sier, men det er en soleklar fordel, bare i det at man ofte kan navigere sosialt. Og det er få intelligente kvinner som blir spesielt imponert av en mann de oppfatter som mindre intelligent enn dem selv. Og dersom man ser litt forbi kjøttmarkedet på byen og mer generelt på hvem som faktisk blir sammen (for mer enn en natt), så finner du iallfall ikke mange kvinner som vil ha en fyr de anser som en idiot. Han kameraten din som spilte dum for å dra damer siktet nok lavt intelligensmessig. Folk som er usikre på sin egen intelligens liker når de møter noen på samme lave nivå eller helst lavere, sånn at de kan lære dem noe og dermed føle seg litt smartere. Å spille dum blondine er jo klassikeren for å tiltrekke seg dumme menn ved å massere denne sårbare delen av egoet deres. Noen som husker Nick Lachey og Jessica Simpson? Hun lot som hun ikke visste hva tunfisk eller bratwurst var, og han fikk nærmest reisning av å forklare henne det. Ofte dumme forklaringer, men selvsikkert fremført. Og motsatt så kan disse bli de mer usikre på egen intelligens når andre snakker om ting som går langt over hodet på dem, og dermed trekke seg tilbake. Så skal du sjekke opp pappskaller så er det muligens en fordel å leke dum, men det er altså ikke noe intelligente kvinner vanligvis blir særlig våte av. Og intelligente kvinner går også på byen, så han der kameraten din siktet som sagt lavt. Jeg tenker at han ikke var spesielt intelligent selv, og kanskje trodde han var det eller var opptatt av å vise at han var det, som jo er oppskriften til å bli mislikt av de aller fleste. Så da han sluttet å prøve å være avansert eller namedroppe Kafka eller fagbegreper fra studiene så var han ikke like turnoff lengre. Bare en tanke, vi har jo alle møtt den typen, jeg ser han bare for meg si at han må jekke ned den astronomisk høye intelligensen sin for å få dame Jeg ser forøvrig Ex on the beach (og går på byen for den saks skyld) og anser meg som intelligent likevel, hehe. Daniel var bare redd for å a) få kjeft og b) ikke få seg noe, dette krever ikke høy intelligens. Dumme folk puler hele tiden. Måten han navigerte dette var heller ikke spesielt smooth, han har vel klart å få hver eneste dame der inne mot seg i stedet for å klare å få alle til å se på han som en drømmemann, som jo var en mulighet som lå der like vidåpen som beina til flere av deltakerne. At de hopper på han nakne likevel er pga alkohol, settingen, konkurranseinstinkt, slapp seksualmoral og at han er kjekk. Tror jeg. Endret 9. september 2018 av Cuntzilla Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1218703-hvilke-kjennetegn-har-folk-med-h%C3%B8y-iq/page/5/#findComment-22167347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå