AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Etter mange forsøk tror jeg endelig vi er i gang. Har ammet ca hver andre time hele døgnet, og menstruasjon har uteblitt. Vi er av flere grunner nødt til å starte på nr 2 straks, hovedsakelig pga sykdom hos meg som kan gjøre et svangerskap umulig dersom noe skulle endres nå (benskjør til tross for at jeg kun er 32) Har hatt utrolig sterke EL tester (nesten like mørke som kontroll linjen) de siste 2 ukene. Også hatt en del murringer og ubehag. Noe jeg har tolket som at kroppen forsøker å komme i gjenge igjen, men sliter litt. Nå har vi trappet gradvis ned på ammingen, og går over 6-7 timer i mellom på natt. Krysser alt jeg har for at dette er løsningen, så vi kan ta den opp igjen når vi (forhåpentligvis) sitter med positiv test. Noen som har noen solskinnshistorier de vil dele? Eller noen gode tips/råd for å skynde prosessen? Anonymkode: a9fb0...ed2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Hvor lenge siden er det siden fødsel da? Dette er veldig individuelt, noen får raskt mens tilbake selv om de fullammer også. Nattammingen er nok lurest å kutte først her fikk jeg mensen tilbake etter 8 mnd med førstemann, selv om jeg ammet ganske mye enda. Anonymkode: f887b...e31
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Vi planla også to tette, så jeg trappet bevisst ned på ammingen fra ca 6 mnd. Sluttet først på natten og så gradvis færre ganger på dagen. Fikk tilbake mensen ca 8 mnd etter fødsel, ti mnd etter fødsel ble jeg gravid, Anonymkode: 310a9...c36
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Jeg har ikke erfaring, men er i samme situasjon. Så jeg vil bare si lykke til Jeg tenker også at å trappe ned på nattammingen, og se om noe skjer, er en god start. Jeg kjenner både de som ble gravide tre-fire måneder etter fødsel tross fullamming, og de som ikke fikk mensen tilbake før de sluttet helt å amme. Det er dessverre ikke noe fasit. Anonymkode: dbe51...502
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Vel, nå er jo ikke det samme situasjon men.. jeg fullammer mini på 2 mnd, gjort siden fødsel. Ikke fått mensen tilbake, men jaggu fått positiv graviditetstest 😂😳🙄 så nå er jeg gravid igjen. men å trappe ned på ammingen høres lurt ut! Anonymkode: e9a8c...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 Jeg måtte slutte helt å amme for å få tilbake mensen. Baby var bare 6-7mnd da så det var ganske lett å slutte uten at han merket det. Gikk bare over til flaske og det var ikke så vanskelig å vende han om. Nå er jeg gravid igjen, storebror er 11 mnd! Anonymkode: c1d3a...8e8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 Jeg måtte slutte helt å amme for å bli gravid igjen. Første ammet jeg 19 mnd og andre i 15 mnd. Fikk ikke mensen igjen før 14 mnd etter fødsel, begge gangene. Så får vi se om det klaffer denne gangen og. 🌞 Anonymkode: 0b3c0...ecc
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #9 Skrevet 11. september 2018 Dette er nok helt individuelt. Selv fikk jeg ikke mensen tilbake før jeg sluttet å amme etter litt over 1 år. Anonymkode: f2256...1ea
frk.Sanna Skrevet 11. september 2018 #10 Skrevet 11. september 2018 (endret) Jeg fikk mensen tilbake da minsten var 8 mnd mens jeg ammet mye. Jeg fikk også mensen tilbake etter 7-8 mnd med de 3 andre selv om jeg ikke ammet nr 3! Hvor gammel et barnet ditt? Jeg ble gravid etter første mens, men fikk en SA i juni og er ikke gravid enda. Er spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Jeg føler tiden går fra meg siden jeg er 38😜 Håper dere snart lykkes🤞🏻 Endret 11. september 2018 av frk.Sanna
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #11 Skrevet 11. september 2018 Jeg fikk mensen tilbake etter 2 mnd, til tross for fullamming. Og den er jaggu så stabil at jeg kan telle på dagen, innen for noen timer. Aldri kunne gjort før.. Det passer oss fint, for vi må prøve på nr 2 ila neste år pga sykdom i eggstokker og livmor hos meg. Jeg er 24. Så dette varierer nok mye fra person til person! Lykke til med nummer 2! Anonymkode: a8fc3...e29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå