Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Omsider har vi også begynt å prøve. Er 31 år og har kjempe angst for at jeg ikke skal få det til! Er jo «gammel» 😞 

Jeg lurer på masse; kan jeg bruke Onico? ( sluttet å snuse pga prøving), hva med Paracet? Allergi medisin? Kortisonkrem? Bør jeg ta tilskudd? 

Noen tips? Erfaringer? Innspill?  Hvor lang tid brukte du? 

På forhånd -takk 😘

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet kan brukes inntil graviditet. Har Ibux som gravid. Ibux kan stoppe eller forsinke eggløsning. 

Husk nok folsyre. 

Gå til innkjøp av monitor for å vite nøyaktig når eggløsning er. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Folsyre og jodtilskudd er anbefalt før man prøver å bli gravid og i graviditeten. Ibux/NSAIDs (Voltaren, Naproxen osv) kan påvirke fertiliteten negativt og man bør avstå fra dette. Ibux/NSAIDs må IKKE brukes i graviditet. Paracet er Ok før og under graviditet men bør ikke brukes ukritisk.

Bli kjent med din syklus og kropp er vel det beste rådet. Anbefaler siden syklus.info- der er en god innføring som hjelper deg på vei 😊

Du trenger overhode ingen dyr fertilitetstest med det første sålenge du gjør det kjent med kroppen. Ha sex annenhver dag fra dag 9 etter første mensdag og så videre i 10 dager. Sex annenhver dag anbefales fremfor hver dag/flere ganger om dagen. 

Lykke til!

Endret av Miss.Wildfox
  • Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Folsyre og jodtilskudd er anbefalt før man prøver å bli gravid og i graviditeten. Ibux/NSAIDs (Voltaren, Naproxen osv) kan påvirke fertiliteten negativt og man bør avstå fra dette. Ibux/NSAIDs må IKKE brukes i graviditet. Paracet er Ok før og under graviditet men bør ikke brukes ukritisk.

Bli kjent med din syklus og kropp er vel det beste rådet. Anbefaler siden syklus.info- der er en god innføring som hjelper deg på vei 😊

Du trenger overhode ingen dyr fertilitetstest med det første sålenge du gjør det kjent med kroppen. Ha sex annenhver dag fra dag 9 etter første mensdag og så videre i 10 dager. Sex annenhver dag anbefales fremfor hver dag/flere ganger om dagen. 

Lykke til!

Tusen takk 😘

blir helt stressa av å lese på nettet. Virker som om ingen blir gravid og alderen min stresser meg veldig. 

Da skal jeg starte med tilskudd av jod! Og er allerede i gang med å lese på nettsiden du anbefalte 

Hver 2. dag hørtes veldig mye mer overkommelig ut! 

Endret av Mona26
Skrevet
12 minutter siden, Prøver18 skrev:

Paracet kan brukes inntil graviditet. Har Ibux som gravid. Ibux kan stoppe eller forsinke eggløsning. 

Husk nok folsyre. 

Gå til innkjøp av monitor for å vite nøyaktig når eggløsning er. 

Tusen takk for svar! Folsyre er allerede på g ;) 

Hvordan funker en sånn monitor? Har nettopp kjøpt eggløsningstester. Har dessverre litt uregelmessige sykluser 😕 håper det bare er litt oppstartsproblemer etter mange år på pilla 

Skrevet
7 minutter siden, Mona26 skrev:

Tusen takk 😘

blir helt stressa av å lese på nettet. Virker som om ingen blir gravid og alderen min stresser meg veldig. 

Da skal jeg starte med tilskudd av jod! Og er allerede i gang med å lese på nettsiden du anbefalte 

Hver 2. dag hørtes veldig mye mer overkommelig ut! 

Veldig dumt å Google for masse 😅 

Dette med jod er veldig nytt, her er en artikkel om dette. https://helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/derfor-trenger-vi-jod

Tran/omega-3-fettsyrer i form av kapsler er heller ikke dumt. Det finnes også gravidtilskudd med alt du trenger på apoteket, sjekk innholdet bare så du ikke tar dobbelt. Disse inneholder alt du trenger, samt omega-3-kapsler og kan brukes når du planlegger graviditet også. 

Annenhver dag gir bedre sæskonsentrasjon som gir bedre sjanser, i tillegg kan spermiene leve opptil 5-6 dager i vente på at egget slipper. Ved å ha sex annenhver dag vil man alltid nå eggløsningen selv om man ikke har sex på selve dagen. Har du uregelmessig syklus og null anelse når eggløsning er kan du fint fortsette med annenhver dag frem til mens. Da er du ihvertfall sikret dersom du har eggløsning senere 😊 Man har somregel eggløsning ca 2uker før mens, så om du har syklus på 30-40 dager blir den senere enn ved 28dagers syklus. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Mona26 skrev:

Tusen takk for svar! Folsyre er allerede på g ;) 

Hvordan funker en sånn monitor? Har nettopp kjøpt eggløsningstester. Har dessverre litt uregelmessige sykluser 😕 håper det bare er litt oppstartsproblemer etter mange år på pilla 

Søk på clearblue advanced  fertility monitor på YouTube så ser du ❤️

Skrevet

Du er jo ung. Tipper du er gravid iløpet av 6 mnd, det er normalen. Mitt tips er å kartlegge syklus slik at dere passer på å ha sex rundt EL. Anbefalingen er bare ha sex som normalt, men min erfaring er at EL-dagen kan glippe hvis dere feks er borte fra hverandre 1 dag hver akkurat når den skjer. Da kan man passe på å ha sex om morgenen istedet feks.

Anonymkode: fa786...eee

Skrevet

Soneterapi - boom så var jeg gravid.

Anonymkode: 1bef4...8bb

Skrevet

Begynn med folsyre og begynn å måle basaltemperatur( f.eks med appen natural cycles). Da får du stålkontroll på hvilken dag du har eggløsning og kan bli gravid lettere. Det har funket for meg på første forsøk 2 ganger. Eggløsningstester funker ikke så godt på meg, men basaltemperaturen viser helt tydelig når eggløsning har funnet sted. Ellers anbefaler jeg å leve som normalt i prøvetiden og spørre legen din om helsespørsmål, ikke på Kvinneguiden :) Lykke til. 

Anonymkode: 63742...dad

Skrevet

slapp av. slapp helt av rent fysisk, ikke stress, gå lange rolige turer,  ha masse sex, le mye, spis sunt og godt og ellers bare lev livet ditt, så blir du gravid in no time. jeg er betydelig eldre enn deg, ble gravid iløpet av 2 måneder uten å styre noe med det i det hele tatt.

(dette gjelder selvsagt bare for de som ikke har noen underliggende medisinske grunner til å ikke kunne bli gravid på vanlig vis).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...