Gå til innhold

Filme ulykker - hva feiler det folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går nesten ikke en dag uten at noe deles, eller en artikkel står i en avis om dette med ulykker og folk som filmer og legger ut i sosiale media. Nysgjerrige folk med mobiler skaper hinder for redningspersonell og ting deles før pårørende er varslet. Og til tross for mange av disse oppslagene i sommer, så virker det ikke som om det hjelper. Heller det motsatte. Jeg forstår at man kan være nysgjerrig, men det må da gå an å bruke hodet? Hvis det var deg som lå der, ville du blitt filmet og delt på nett da? Antaglig ikke. Jeg kjenner jeg skammer meg litt over at samfunnet har kommet dit at å legge ut video på facebook eller snapchat er viktigere enn om menneskeliv kan reddes. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Jadzia skrev:

Det går nesten ikke en dag uten at noe deles, eller en artikkel står i en avis om dette med ulykker og folk som filmer og legger ut i sosiale media. Nysgjerrige folk med mobiler skaper hinder for redningspersonell og ting deles før pårørende er varslet. Og til tross for mange av disse oppslagene i sommer, så virker det ikke som om det hjelper. Heller det motsatte. Jeg forstår at man kan være nysgjerrig, men det må da gå an å bruke hodet? Hvis det var deg som lå der, ville du blitt filmet og delt på nett da? Antaglig ikke. Jeg kjenner jeg skammer meg litt over at samfunnet har kommet dit at å legge ut video på facebook eller snapchat er viktigere enn om menneskeliv kan reddes. 

De burde fått mobilen stappet nedi gapet!

• Liker 3
Skrevet

Er så enig! Fatter ikke hva som foregår i hodet deres. Burde vært ulovlig å filme ulykker. Vet ikke hvorfor det ikke er det med de konsekvensene det kan få. Som å hindre redningsmannskaper og å legge ut før pårørende er varslet. Sjukt. Da det var et voldsomt uvær, var det ei som tok med barnevogn ut på ei bru mens bølgene slo over der de sto. Det var jo livsfarlig, men en tosk sto og filmet henne for å dokumentere hvilken fare hun satte seg og barnet i, istedenfor å få henne på trygg grunn. Da syns jeg han som filmet var like idiot! De skulle fått en klekkelig bot. Minst.

Anonymkode: f71f9...19e

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var jo livsfarlig, men en tosk sto og filmet henne for å dokumentere hvilken fare hun satte seg og barnet i, istedenfor å få henne på trygg grunn. Da syns jeg han som filmet var like idiot! De skulle fått en klekkelig bot. Minst.

Kanskje litt kynisk, men han har ikke lov til å dra henne bort fra broa med makt.

Anonymkode: 8d6b2...646

Gjest Nina1975
Skrevet

Jeg tok bilde av en ulykke en gang, håper "offeret" så det. Han satt ved siden av den knuste bilen sin som lå på taket midt i veibanen. Hadde jeg kommet 5 sekunder før hadde jeg fått idioten midt i trynet, stup på den ene siden og fjellvegg på den andre.  Kødden hadde grisekjørt, full som en alke. 

Sendte bilde bare til noen venner da, men burde ha lagt det ut med navnet på tosken. 

Skrevet
12 timer siden, Nina1975 skrev:

Jeg tok bilde av en ulykke en gang, håper "offeret" så det. Han satt ved siden av den knuste bilen sin som lå på taket midt i veibanen. Hadde jeg kommet 5 sekunder før hadde jeg fått idioten midt i trynet, stup på den ene siden og fjellvegg på den andre.  Kødden hadde grisekjørt, full som en alke. 

Sendte bilde bare til noen venner da, men burde ha lagt det ut med navnet på tosken. 

Forståelig reaksjon. Men det er ikke sammenliknbart med situasjoner der tilfeldige forbipasserende stopper opp og filmer alvorlig ulykker og hindrer redningsmannskapet. Du ser det, ikke sant? 

Anonymkode: 462b2...f04

Skrevet
12 timer siden, Nina1975 skrev:

Dette er ikke det samme. Jeg har lest om en dame som fikk vite om brorens svært alvorlige ulykke på SnapChat liksom. Har også vært ute for ulykker hvor foreldre tar med barna sine ut av bilen og sier «kom å se da!» Detta var en svært alvorlig ulykke hvor sjåføren var stygt skadet. Jeg var bil nr. 4 på stedet - og den første som gikk ned for å se til sjåføren. De som kom før meg var opptatt med å filme og hente ungene sine. Hårreisende! Noen folk tenker over hodet ikke, og man skulle tro de la igjen hjernen i garasjen når de dro hjemmefra. Jeg blir så forbanna på sånt at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 982a9...4e8

Skrevet

Jeg blir egentlig mer sjokkert at folk lar seg sjokkere at folk gjør slikt.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt kynisk, men han har ikke lov til å dra henne bort fra broa med makt.

Anonymkode: 8d6b2...646

Nei selvsagt ikke. Han burde snakket fornuft til henne isteden for å filme da. Det det er lite respons i tråden, så det er nok en del her inne som syns det er greit. Tragisk.

• Liker 1
Skrevet

Burde vært straffbart. Hvis det ikke er noen konsekvenser, så fortsetter bare folk som før. Hjelper ikke med oppslag.

Anonymkode: 37902...c6a

Skrevet
21 timer siden, Nina1975 skrev:

Uansett hva han har gjort, tar du ikke bilder/filmer ulykken som han var i. Du jobber ikke som politi eller advokat og du har absolutt null rett til å ta loven i egne hender og henge ut folk som begår ulovligheter

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke det samme. Jeg har lest om en dame som fikk vite om brorens svært alvorlige ulykke på SnapChat liksom. Har også vært ute for ulykker hvor foreldre tar med barna sine ut av bilen og sier «kom å se da!» Detta var en svært alvorlig ulykke hvor sjåføren var stygt skadet. Jeg var bil nr. 4 på stedet - og den første som gikk ned for å se til sjåføren. De som kom før meg var opptatt med å filme og hente ungene sine. Hårreisende! Noen folk tenker over hodet ikke, og man skulle tro de la igjen hjernen i garasjen når de dro hjemmefra. Jeg blir så forbanna på sånt at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 982a9...4e8

En stor del av dagens mennesker/foreldre opptrer bare som tilskuere til livet og de klarer ikke å forstå at de heller må hjelpe istedet for å bare stå og se på at ting skjer

Skrevet

Syk utvikling. Folk blir bare sykere og sykere.

Anonymkode: df5bf...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...