AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Bf og jeg har fått fra hverandre, men vi er venner og har en god tone. Vi var på familievernkontoret som anbefalte oss en dag i uken og annenhver helg med far, men ingen av oss synes dette er riktig. Barnet er veldig knyttet til oss begge. Vi har prøvd å lage vår egen ordning nå og lurer på om dette er greit for barnet. Mandag: bf henter i BHG, tar han med hjem til meg (hjemmet barnet er vokst opp i), jeg kommer hjem en times tid før leggetid og han sover hos meg. Tirsdag: jeg henter i BHG og har barnet hele dagen + soving. Onsdag: jeg henter og bf kommer på middag og tilbringer litt tid med barnet før natten. Torsdag: samme som mandag. Fredag: jeg henter i BHG og har barnet hele dagen + soving. Lørdag: bf henter barnet etter dagduppen og har barnet over natten. Søndag: jeg henter barnet etter dagduppen og har barnet over natten. Da får begge se barnet nesten like mye, litt tid sammen som familie og trygghet i og med at han er i samme hjem som han er vandt til. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Anonymkode: 3c964...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Dere må ikke flytte en så liten unge så mye. Det er en grunn til at 50/50 Ikke blir anbefalt før tre år og da med gradvis opptrapping. Anonymkode: 96e9e...557 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Ikke finn på å flytte ungen så mye frem og tilbake, fokuser på barnet her og ikke nødvendigvis deres egne behov. En ting til, hvordan tenker dere dette blir når en av dere treffer en ny? Anonymkode: abba3...db2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må ikke flytte en så liten unge så mye. Det er en grunn til at 50/50 Ikke blir anbefalt før tre år og da med gradvis opptrapping. Anonymkode: 96e9e...557 Hvis du leser en gang til skal barnet flyttes en gang i uken, altså være en dag + natt hos bf i hans hjem. Resten av samværet skjer i mitt og barnets hjem. Anonymkode: 3c964...7a3 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Ser flott ut og tydelig hensyn til barnet som går først. Lykke til videre Anonymkode: e55c1...d7a 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke finn på å flytte ungen så mye frem og tilbake, fokuser på barnet her og ikke nødvendigvis deres egne behov. En ting til, hvordan tenker dere dette blir når en av dere treffer en ny? Anonymkode: abba3...db2 Hvis du leser litt nøye skal IKKE barnet flyttes på mer enn en gang i uken. Barnet sover hos bf en natt i uken, resten av samværet skjer i mitt og barnets hjem. Hva som skjer når vi treffer nye må vi se an, men nå kommer barnets behov først of han er veldig knyttet til oss begge to. Jeg kunne dessverre ikke amme lenger da han var 6 mnd og siden da har vi delt på alt, så han har naturligvis et sterkt bånd til pappaen sin. Han blir lei seg bare av en dag uten en av oss. Anonymkode: 3c964...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser flott ut og tydelig hensyn til barnet som går først. Lykke til videre Anonymkode: e55c1...d7a Takk for at du tok deg tid til å lese innlegget ordentlig før du svarte Anonymkode: 3c964...7a3
Tilma Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Ser ut som en bra avtale og så godt dere er så gode venner og virkelig gjør dette for barnet! Barnet ser begge å forblir i et hjem så mye som mulig!! 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Det ser kjempefint ut! Veldig godt å sjå foreldre som setje barna først. Anonymkode: 0caf2...6ff 2
Gjest Mass Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 Det var jo en ganske fin overgangsløsning som gir et godt utgangspunkt for endringer til en mer permanent og langsiktig avtale når barnet blir litt eldre.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Tusen takk for svar alle sammen! Vi håper at dette gjør overgangen lettere for barnet. Vi bodde sammen i 2 måneder etter at det var slutt for å gjøre barnehagestart så lett som mulig. Det har gått veldig bra og begge er innstilt på at vi skal sette oss selv til side nå får å gjøre det beste for barnet. Anonymkode: 3c964...7a3 2
Gjest Nina1975 Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen! Vi håper at dette gjør overgangen lettere for barnet. Vi bodde sammen i 2 måneder etter at det var slutt for å gjøre barnehagestart så lett som mulig. Det har gått veldig bra og begge er innstilt på at vi skal sette oss selv til side nå får å gjøre det beste for barnet. Anonymkode: 3c964...7a3 👏👏 Hadde alle greid å gjøre det sånn...
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 Hva når du/bf får kjærester? Skal bf fortsatt hente i barnehagen og ta med ungen hjem til deg og bære der til du kommer en time før legging? Og spise middag hos deg osv? Forstår ikke hvorfor dere he skilt lag når dere tydligvis liker hverandres selskap.. Anonymkode: 85a73...0cb
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva når du/bf får kjærester? Skal bf fortsatt hente i barnehagen og ta med ungen hjem til deg og bære der til du kommer en time før legging? Og spise middag hos deg osv? Forstår ikke hvorfor dere he skilt lag når dere tydligvis liker hverandres selskap.. Anonymkode: 85a73...0cb Man kan da fint like hverandres selskap og være venner selv om man ikke vil være kjærester eller ha et samliv mer. Det er ikke alle brudd som er bitre. Ts, det du beskriver ser veldig fint ut. Det er så flott å lese om foreldre som samarbeider og tenker på barnets trygghetsfølelse og mulighet til å ha mye kontakt med begge foreldre. Anonymkode: f30a8...edd 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva når du/bf får kjærester? Skal bf fortsatt hente i barnehagen og ta med ungen hjem til deg og bære der til du kommer en time før legging? Og spise middag hos deg osv? Forstår ikke hvorfor dere he skilt lag når dere tydligvis liker hverandres selskap.. Anonymkode: 85a73...0cb Vet du hva, vi klarer faktisk å legge våre egne følelser til side sånn at barnet vårt får det best mulig. Det er veldig forskjell på å være venner og å være kjærester. Han har en datter på 12 år fra et tidligere forhold og vi har hatt et sånt samarbeid med hennes mor fra dag én. Både jeg og hennes nye kjæreste respekterer det. Jeg vil absolutt ikke ha en kjæreste som ikke evner å se at et vennskap mellom bf og meg ikke er nødvendig. Anonymkode: 3c964...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #16 Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva, vi klarer faktisk å legge våre egne følelser til side sånn at barnet vårt får det best mulig. Det er veldig forskjell på å være venner og å være kjærester. Han har en datter på 12 år fra et tidligere forhold og vi har hatt et sånt samarbeid med hennes mor fra dag én. Både jeg og hennes nye kjæreste respekterer det. Jeg vil absolutt ikke ha en kjæreste som ikke evner å se at et vennskap mellom bf og meg ikke er nødvendig. Anonymkode: 3c964...7a3 Mannfolk aksepterer det meste. Verre andre veien. Tror du bare bør være forbredt på at denne samværsavtalen er midlertidig og at så fort en å dere går videre så må det endringer til. Anonymkode: d4684...1f1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #17 Skrevet 8. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannfolk aksepterer det meste. Verre andre veien. Tror du bare bør være forbredt på at denne samværsavtalen er midlertidig og at så fort en å dere går videre så må det endringer til. Anonymkode: d4684...1f1 Jeg er jo dame som aksepterte en slik samværsavtale selv. Bf var jo veldig klar på hvordan ting var da han møtte meg, så tror ikke han gjør det noe annerledes denne gangen. Anonymkode: 3c964...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #18 Skrevet 8. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere må ikke flytte en så liten unge så mye. Det er en grunn til at 50/50 Ikke blir anbefalt før tre år og da med gradvis opptrapping. Anonymkode: 96e9e...557 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke finn på å flytte ungen så mye frem og tilbake, fokuser på barnet her og ikke nødvendigvis deres egne behov. En ting til, hvordan tenker dere dette blir når en av dere treffer en ny? Anonymkode: abba3...db2 Ungen blir da ikke flyttet mye? Herlig å se to voksne spm setter barnts behov først! Flere skulle vært som dere når bruddet først er et faktum! Anonymkode: de7eb...43b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #19 Skrevet 8. september 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jo dame som aksepterte en slik samværsavtale selv. Bf var jo veldig klar på hvordan ting var da han møtte meg, så tror ikke han gjør det noe annerledes denne gangen. Anonymkode: 3c964...7a3 Hadde alle vært som deg så hadde det ikke vært noe problem. Men min erfaring er desverre motsatt. Anonymkode: d4684...1f1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #20 Skrevet 9. september 2018 Finfin løsning, kjenner andre som gjorde noe tilsvarende de første årene, de var veldig fornøyd med løsningen. Anonymkode: 39f49...7ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå