AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Jeg ser stadig vekk denne setningen i flere varianter. Noen modererer seg litt og sier denne skulle jeg gjerne ha hatt, men kan ikke hente på annonser hvor varer blir gitt bort. Og det handler ofte om store tunge ting. Uansett hvorfor skrive noe i det hele tatt? Kan man ikke selv ordne med henting synes jeg det er litt frekt å legge det frem på den måten. Eller tenker de som skriver slik at giver også skal kjøre sofagruppen hjem og bære den opp trappen og sette den under baken på dem? Min mening her er at kan man ikke selv hente eller får venner til å hjelpe så legger man ikke inn noen kommentar i den annonsen i det hele tatt. Anonymkode: 773d0...088 12
visp Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Jeg pleier å skrive at det må hentes og også om det kreves to for å bære, da er det ikke noe vits i å svare på de som skriver noe så dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 De har vel ingen mulighet, og har heller kanskje ikke venner. Det må gå an å spørre. Når det er svar på gitt-bort annonser sier det seg selv at det er folk som har nesten ingenting. Man kan velge å svare pent. " Beklager men jeg har ikke leveringsmulighet " Eller " Beklager den må hentes ". Det tar ikke mer enn 10 sek. Anonymkode: 5f974...1d6 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Og jeg tror ikke de har tenkt at du skal bære opp trapp og sette under baken. Du er svært spydig. Anonymkode: 5f974...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg tror ikke de har tenkt at du skal bære opp trapp og sette under baken. Du er svært spydig. Anonymkode: 5f974...1d6 Men hva er hensikten med å skrive at de vil ha, men ikke kan hente da? Anonymkode: 773d0...088 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Nå er det de som er villige til å levere mot godtgjørelse. Helt greit å spørre om det. Alle er ikke like vrange. Anonymkode: 39a13...998 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har vel ingen mulighet, og har heller kanskje ikke venner. Det må gå an å spørre. Når det er svar på gitt-bort annonser sier det seg selv at det er folk som har nesten ingenting. Man kan velge å svare pent. " Beklager men jeg har ikke leveringsmulighet " Eller " Beklager den må hentes ". Det tar ikke mer enn 10 sek. Anonymkode: 5f974...1d6 Jeg synes det hadde vært mer realt om de faktisk stilte spørsmålet og tilbød seg å dekke utgiftene for å bringe varen til dem. Når de skriver på den måten hintes det bare og spiller litt på andres samvittighet. Anonymkode: 773d0...088 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det de som er villige til å levere mot godtgjørelse. Helt greit å spørre om det. Alle er ikke like vrange. Anonymkode: 39a13...998 Det er jeg enig i. Men da er det mer realt å faktisk spørre rett ut. Ikke hinte som jo dette blir. Anonymkode: 773d0...088 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har vel ingen mulighet, og har heller kanskje ikke venner. Det må gå an å spørre. Når det er svar på gitt-bort annonser sier det seg selv at det er folk som har nesten ingenting. Man kan velge å svare pent. " Beklager men jeg har ikke leveringsmulighet " Eller " Beklager den må hentes ". Det tar ikke mer enn 10 sek. Anonymkode: 5f974...1d6 Dette er jeg veldig uenig i. Det er slett ikke bare de som har minst som svarer på slike annonser. Anonymkode: 773d0...088 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i. Men da er det mer realt å faktisk spørre rett ut. Ikke hinte som jo dette blir. Anonymkode: 773d0...088 Jo, enig i det forsåvidt. Anonymkode: 39a13...998
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er hensikten med å skrive at de vil ha, men ikke kan hente da? Anonymkode: 773d0...088 For det går an å spørre. Jeg har blitt spurt og jeg har sagt jeg kan levere for det er menneskelig. Man gir tross alt bort noe fordi man vil bli kvitt noe. Man hjelper hverandre. Det er din søppel du gir bort er det ikke? Anonymkode: 5f974...1d6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 Jeg gir som oftest til de som sliter og de kan ikke hente. Jeg gir da ikke til de som har mer fra før. Anonymkode: 5f974...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #13 Skrevet 7. september 2018 Tror du ærlig talt at en som vil ha en brukt sofa kan hente selv? Anonymkode: 5f974...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #14 Skrevet 7. september 2018 Du vil at andre skal HENTE din søppel? Anonymkode: 5f974...1d6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #15 Skrevet 7. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det går an å spørre. Jeg har blitt spurt og jeg har sagt jeg kan levere for det er menneskelig. Man gir tross alt bort noe fordi man vil bli kvitt noe. Man hjelper hverandre. Det er din søppel du gir bort er det ikke? Anonymkode: 5f974...1d6 Hmm, merkelig måte du spør på. Skulle jeg ha spurt så hadde jeg skrevet. Jeg vil gjerne ha varen, men jeg har problemer med å hente. Har du mulighet til å kjøre/hjelpe mot kompensasjon? Da har giver mulighet til å gi et klart svar. Anonymkode: 773d0...088 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #16 Skrevet 7. september 2018 Støtter deg, TS. Når jeg gir bort ting mot henting er det jo nettopp fordi det er et poeng at jeg skal slippe å foreta meg noe som helst. Du får'n gratis, men jeg har ikke tid eller mulighet til å levere. At Per eller Pål gjerne vil ha den, men helst vil ha den levert på døra, er helt irrelevant, og de trenger ikke svare. Jeg mener det som står i annonsen. Hadde jeg ment noe annet, ville jeg skrevet noe annet. Enkelt og greit. Anonymkode: 220f9...05a 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 For som oftest kjører man bort sin søppel i kontaier lant unna. Anonymkode: 5f974...1d6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #18 Skrevet 7. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir som oftest til de som sliter og de kan ikke hente. Jeg gir da ikke til de som har mer fra før. Anonymkode: 5f974...1d6 Hvordan vet du hvem som sliter? Kjenner man ikke vedkommende er det jo umulig å vite. Anonymkode: 773d0...088
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #19 Skrevet 7. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du ærlig talt at en som vil ha en brukt sofa kan hente selv? Anonymkode: 5f974...1d6 Idiotisk spørsmål. Selvfølgelig kan en som vil ha en brukt gjenstand hente selv. Fornuftig å gjenbruke ting som kan brukes i stedenfor å kastes. Jeg kjøper gjerne brukt...ikke bare fordi det er billig. Faktisk for å spare miljøet!!!!!!!!! Anonymkode: d3159...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #20 Skrevet 7. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Støtter deg, TS. Når jeg gir bort ting mot henting er det jo nettopp fordi det er et poeng at jeg skal slippe å foreta meg noe som helst. Du får'n gratis, men jeg har ikke tid eller mulighet til å levere. At Per eller Pål gjerne vil ha den, men helst vil ha den levert på døra, er helt irrelevant, og de trenger ikke svare. Jeg mener det som står i annonsen. Hadde jeg ment noe annet, ville jeg skrevet noe annet. Enkelt og greit. Anonymkode: 220f9...05a Ja det er slik jeg også oppfatter det. Anonymkode: 773d0...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå