AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Jeg har alltid hatt lyst å jobbe i psykatri, bolig eller barnevern. Jeg har nå startet en utdanning som vil føre meg dit, men jeg tror jeg må gi opp. Jeg har innsett at jeg ikke passer til det jeg egentlig vil jobbe med. Jeg innehar de personlige egenskapene som trengs i den type jobb (utifra eget syn), men jeg blir for påvirka. Jeg jobber med ett par brukere nå og jeg får helt vondt av de. Rett og slett fordi de selv ikke har valgt å havne der de er nå. Jeg tar med meg jobben hjem og grubler over det, blir nedstemt og det påvirker privatlivet mitt fordi det går utover humøret og andre rundt. Jeg tenker, tenker og grubler. Hva søren skal jeg gjøre.. nå er jeg helt blank på hva jeg vil bli her i livet . Anonymkode: 167af...1a8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Tror det er vanlig at man utvikler en profesjonalitet etterhvert. Man må lære seg at jobb er jobb og privatliv er privatliv. Anonymkode: 54136...907 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Stor forskjell å jobbe med PU og psykisk syke, også forskjell på sykehjem og hjemmesykepleien. Jobber man innen PU, så jobber man jo med brukerene utifra deres forutsettning, så er utrolig givende. Rus og psykriatri er nok en jobb for de spesielt tøffe, men tror nok man blir litt imun med tiden, man lærer jo å sortere følelser og få snakket ut på jobb. Anonymkode: 31c51...869
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Gi det en lengre sjanse. Du kommer til å venne deg til det. Tenk hvor mye bra du kan gjøre for brukerne, når du virkelig bryr deg Og når du blir vernepleier (?) har du stor mulighet til å påvirke kollegaer til å gjøre en god jobb, gjennom fagmøter, planer osv. Men trenger folk som deg i boliger ❤ Anonymkode: 0b79d...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå