AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Kan jeg trene selvom jeg er litt forkjøla/små syk?? Blir jeg kanskje bare mer sjuk av det eller hva tenker dere? Har så lyst å trene.. Anonymkode: fa0d7...501
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Den generelle regelen er at dersom symptomene kun er halsen og over er det ok. Er det feber og allmenntilstand, nei. Ellers hadde jeg følt på det selv. Kan gå en lang tur med gode klær og bli bedre av det. Anonymkode: 522f8...19f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Du kan trene hvis du ikke har feber, men jeg ville uansett trent lett Anonymkode: 1dd55...482
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Takk for svar. Kan man bli fortere frisk hvis man trener når man er litt forkjølt? Eller Anonymkode: fa0d7...501
matrobot Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Man må regne med at man yter mindre når man er forkjølet (pga luftvei), men det går an å trene, ja. Kanskje bedre å trene innendørs hvis du har mulighet.
Pearl2.0 Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Jeg trener når jeg er forkjølet, men vet om mange som unngår det når de er syke fordi de er overbevist over at det da tar lenger tid å bli frisk. Jeg vet ikke hva som stemmer, men har aldri angret på en treningsøkt. Trener IKKE med feber da, det er farlig! Men hoste og halsvondt går fint, tilpasset etter formen bare.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan man bli fortere frisk hvis man trener når man er litt forkjølt? Eller Anonymkode: fa0d7...501 Jeg var forkjølet forrige uke. Tett nese, nysing, vond hals og tung i hodet. Dro allikavel på trening siden jeg synes det alltid hjelper, særlig når man har hodepine/tung i hodet. Jeg ble fort mye bedre etter treningene! Holder meg unna treningssenteret når jeg har feberfølelse i muskler og ledd. Anonymkode: 6f981...c1b
Filifjonkamor Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Har du feber så bør du ikke trene, ihvertfall ikke om du trener på et treningssenter Ellers må du bare kjenne etter selv, en kan jo trene litt lettere enn ellers
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 Det er et innendørs trening senter ja. Jeg tror jeg fikk influensa pga spinning timen jeg var på for første gang. Jeg tok nok i for hardt å kroppen fikk vell trening sjokk. Men har ikke feber, er bare tett å snørrete å hele den pakka. Anonymkode: fa0d7...501
UhmmHæ? Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 Hold deg hjemme til du er frisk, eller gå en tur/tren ute istedenfor du skal gå rundt å smitte folk på treningssenteret.
Snaskesnusken Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 Du må nesten kjenne etter selv, Ts. Jeg er treningsnarkoman og er kanskje ikke den rette til å uttale meg 😋, men jeg har måtte lage en avtale med meg selv; Dersom jeg stiller meg selv spørsmålet om jeg er i form til å trene i dag er jeg mest sannsynligvis ikke det og holder meg unna trening den dagen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Kan man bli fortere frisk hvis man trener når man er litt forkjølt? Eller Anonymkode: fa0d7...501 Nei, det er helst omvendt. Når man trener, bygges jo kroppen opp etterpå, fordi den har blitt (over)belastet under treningen. Den energien kroppen bruker på å bygge opp kroppen etter trening, burde den heller brukt på å bekjempe forkjølelsen. Men litt vedlikeholdstrening skader ikke, om du bare er småsjuk. Men ikke på et nivå hvor du normalt ville kjent det i kroppen dagen etter. Du må nesten føle på grensene selv. Anonymkode: a535b...832
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et innendørs trening senter ja. Jeg tror jeg fikk influensa pga spinning timen jeg var på for første gang. Jeg tok nok i for hardt å kroppen fikk vell trening sjokk. Men har ikke feber, er bare tett å snørrete å hele den pakka. Anonymkode: fa0d7...501 Du har nok ikke influensa. Du er forkjølet. Anonymkode: fd352...f65 3
Xcase33 Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 On 9/7/2018 at 7:13 PM, AnonymBruker said: Kan jeg trene selvom jeg er litt forkjøla/små syk?? Blir jeg kanskje bare mer sjuk av det eller hva tenker dere? Har så lyst å trene.. Anonymkode: fa0d7...501 Du blir ikke raskere frisk av det....så hvis du vil forlenge de luftsveis plagene lengre enn nødvendig så tren i vei. Du får likevel et større utbytte av treningen om du blir kvitt luftveis plagene raskest mulig. Man ønsker ikke dra med seg de plagene over flere økter enn nødvendig. Det vil redusere kvaliteten på treningen, og frekvensen\overskuddet mot de neste øktene. Det aller beste er å være i ro og prøve å få sove noen timer mer enn du normalt sett gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå