AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Jeg er i en situasjon der jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre nå, og hvilken utdanning og yrke jeg bør satse på. Skal jeg ta opp fag, søke jobb? Gjøre begge deler? Jeg ønsker å jobbe innen helse og jeg interesserer meg for fysioterapi, ernæring, vernepleie, folkehelse og psykologi. For å komme inn på utdanningene må jeg ta opp flere fag for å øke snittet mest mulig. Har maksimalt med alderspoeng. Jeg er villig til å flytte på meg og har tenkt tanken å søke fysioterapi i Danmark. Det er imidlertid noen faktorer i bildet som er avgjørende. Jeg har en leddsykdom og er derfor usikker på om jobben som fysioterapeut vil bli for krevende, da det primært er hendene mine som er rammet. Jeg er dog avhengig å holde meg mest mulig i aktivitet og å trene da dette har hjulpet mye. Som person er jeg sosial, hjelpsom og empatisk, men jeg er også en introvert og har et behov for å trekke meg tilbake. Kan fort blir overveldet av for mye ansvar og stress. Hva bør jeg gå for utifra sykdom og personlige egenskaper? Hva hadde du gjort i min situasjon? Takk for svar :-) Anonymkode: 871cb...30c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Kanskje du kan snakke med en veileder evt. andre som jobber i de bransjene du ønsker å jobbe? Siden du har leddsykdom er det kanskje best at du ikke jobber i 100% stilling da du vil sikkert oppleve for mye ansvar og stress. Det er sikkert mulig å gå x % ufør + x% det du jobber. Snakk med legen din og hva du kan gjøre. Anonymkode: 3f0c0...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå