AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Hei. Ønsker ikke gi så mye informasjon, men trenger noen svar eller andre som har vært i lignende situasjon. For ca ett år siden anmeldte jeg min tidligere samboer for vold og trusler. Jeg var kjemperedd og ville bare ha besøksforbud. Var i avhør. Barna ble også tatt med til tilrettelagt avhør. Det har gått så lang tid, vet de har avhørt både min tidligere samboer og familie/venner, innhentet dokumentasjon o.l Og så blir jeg ringt av etterforskningsleder om at de ønsker nytt avhør av meg etter så lang tid.. jeg er så sliten og redd av alt, hvorfor tror dere jeg må inn til nytt supplerende avhør? Jeg synes det er utrolig vanskelig å måtte forholde meg til det som har skjedd, og får ekstra angst og frykt og er redd for at jeg ikke klarer å si noe mer.. eller mer rundt «ting» Noen som vet hvorfor politiet velger å ha nytt avhør på både lyd og video så lang tid etterpå? Vil bare at alt som har skjedd skal være en drøm, hva skjer under supplerende avhør i en sånn situasjon ? Hilsen redd Anonymkode: 0049f...1a9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Antar de vil spørre om supplerende opplysninger, eller ny info de har fått. Har du ikke en bistandsadvokat du kan snakke med? Anonymkode: 9d71e...cd9 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Nei, det kan vi ikke vite. Anonymkode: 000ba...e52 3
Duff Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Kanskje de har fått inn en ny anmeldelse eller sak ang denne personen? 5
Vera Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Det er nok bare fordi det har kommet frem opplysninger i avhør med andre de vil kryssjekke med din forklaring. Absolutt ingenting farlig. Du har din historie, og du vet hva som er sant. Men det er vanskelig å bevise dersom forholdet ikke har vært anmeldt tidligere (gjennom besøk hos lege, bilder av skader osv) Da blir det ditt ord mot hans, og det er en beintøff prosess! Anbefaler deg å ha med deg en person du er trygg på, og stoler 100% på under avhøret. Det er belastende tematikk å snakke rundt/om, og man er ofte totalt utslitt etter noe slikt. Ha noen der som kan ta vare på deg etterpå. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Takk for svar. Betyr mye! Forstår at det ikke er så lett å gi konkrete svar fordi jeg ikke velger å utlevere eller å si så mye.. Jeg har ikke klart å lese eller å høre min tidligere samboer sin forklaring , selv om jeg har hatt rett til det, heller ikke av barna og har ikke hatt noe innsyn i noe. Bare husker det første møtet med bistandsadvokaten min at han leste opp noen setninger fra en annen om at «hun har vært redd for denne mannen og glad hun bor på et annet sted i landet» Da ble jeg veldig fortvilet, og enda mer redd.. har levd med frykt i tiden etterpå, og redd for hvis de vil at jeg skal si mer, ikke fordi jeg tenker at dette ikke er viktig, men fordi jeg er redd... og klarer ikke å snakke om ting uten å riste/skjelve på noen av områdene.. kan jeg si ifra om det? Anonymkode: 0049f...1a9 1
The Kitten Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Jeg var inne til flere avhør i forbindelse med en voldtekt jeg anmeldte. Det endte med at saken skal opp i tingretten til høsten. Så et supplerende avhør kan være positivt for deg, selv om jeg vet det ikke er enkelt. 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Hei The Kitten. Det må ha vært utrolig skremmende og vanskelig å ha opplevd voldtekt. Jeg håper at uansett hvordan ting vil gå at sannhet og hvile og litt ro kommer frem. Og at du får det bedre. Det må være fælt å oppleve det du forteller og har opplevd. . ❤️ Jeg ønsker jo ikke at ting /saken skal opp i retten, jeg er veldig bekymret for barna, som synes det har vært tøft nok å være redd hele tiden, før jeg gikk til politiet og dette påvirker de mye!! Og så er jeg så redd for om ting jeg har holdt tilbake kan straffe meg? Alt jeg har sagt er sant.. blir jeg satt i fengsel og blir utilgjengelig for barna hvis det kommer frem at jeg har sagt det helt nødvendige, noe som er gjort, men at det er nyanser; f.eks at han ikke ville jeg skulle ha kontakt med venner.. Er sååå redd, usikker, men bistandsadvokaten min og etterforskningsleder og andre involverte er bare gode/oppbyggende. Men for Meg er dette helt uvirkelig fortsatt og vondt, vanskelig.. Anonymkode: 0049f...1a9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Jeg sa kun ifra om volds-episoder.. ikke noe om alt det andre... Sa til og med i avhør at han har mange positive sider, og det har han! Er skikkelig redd for å ha sagt ting feil i tillegg til mareritt i tiden etterpå , trenger hjelp og innspill ❤️😭 Anonymkode: 0049f...1a9
The Kitten Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei The Kitten. Det må ha vært utrolig skremmende og vanskelig å ha opplevd voldtekt. Jeg håper at uansett hvordan ting vil gå at sannhet og hvile og litt ro kommer frem. Og at du får det bedre. Det må være fælt å oppleve det du forteller og har opplevd. . ❤️ Jeg ønsker jo ikke at ting /saken skal opp i retten, jeg er veldig bekymret for barna, som synes det har vært tøft nok å være redd hele tiden, før jeg gikk til politiet og dette påvirker de mye!! Og så er jeg så redd for om ting jeg har holdt tilbake kan straffe meg? Alt jeg har sagt er sant.. blir jeg satt i fengsel og blir utilgjengelig for barna hvis det kommer frem at jeg har sagt det helt nødvendige, noe som er gjort, men at det er nyanser; f.eks at han ikke ville jeg skulle ha kontakt med venner.. Er sååå redd, usikker, men bistandsadvokaten min og etterforskningsleder og andre involverte er bare gode/oppbyggende. Men for Meg er dette helt uvirkelig fortsatt og vondt, vanskelig.. Anonymkode: 0049f...1a9 Takk. Jeg skjønner ikke helt hva du skulle kunne havne i fengsel for? Men jeg håper uansett at det etter hvert går bedre med deg og barna.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Nei, jeg blir ikke satt i fengsel for å fortelle hvordan ting har vært. Men det har vært en frykt ❤️ Anonymkode: 0049f...1a9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #13 Skrevet 7. september 2018 Noen som kan hjelpe på flere plan / sider? : ) Anonymkode: 0049f...1a9
SoWhat? Skrevet 7. september 2018 #14 Skrevet 7. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa kun ifra om volds-episoder.. ikke noe om alt det andre... Sa til og med i avhør at han har mange positive sider, og det har han! Er skikkelig redd for å ha sagt ting feil i tillegg til mareritt i tiden etterpå , trenger hjelp og innspill ❤️😭 Anonymkode: 0049f...1a9 Det du skriver er så typisk voldsofre å tenke. Du er redd for at du har gjort noe galt, men du har ikke det. Kanskje de bare vil ha flere opplysninger,- ikke tro at dette tyder på at noe er galt. Ble selv avhørt to ganger, og han jeg anmeldte ble straffet. Du må nesten forberede deg på rettsak om det går den veien. Ja, det er utrolig tøft, men i ettertid vet du at det var det rette. Får barna dine hjelp? Får du? Prøv å ikke bekymre deg for mye. Lett å si, men fakta er at du bare må ta det når det kommer. Du får ikke gjort noe før det. 2
GammelKaktus Skrevet 7. september 2018 #15 Skrevet 7. september 2018 Du har ikke gjort noe galt her, pust ut og inn og slapp av. Nå roter du deg inn i en slags katastrofe tenkning og det kommer du ikke langt med. Når du kommer til avhør igjen så forteller du det som er relevant, og når det er sagt så er og psykisk mishandling like viktig å nevne som det fysiske. 3
ajarRun Skrevet 7. september 2018 #16 Skrevet 7. september 2018 Du trenger ikke å stille til avhør. Si til politiet at de kan stappe innkallingen der sola ikke skinner.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. september 2018 #17 Skrevet 9. september 2018 Hei TS. Det er umulig for oss som ikke har opplevd noe lignende å forstå hvordan du har det og hvorfor du er så redd. Politiet er ikke ute etter å ta deg. De er ute etter å styrke saken mot din eks. Når de ber deg forklare deg på nytt er det fordi det har kommet frem opplysninger som ikke var der første gang de snakket med deg. Det kan f.eks. være at noe av det du har holdt tilbake er kommet frem fra de andre som er avhørt og så lurer de på om du har opplevd lignende. Jeg kan aldri tenke meg at å oppgi korrekte opplysninger, selv om en holder tilbake noe, fører til noen konsekvens for deg. Jeg tipper at politiet har lang erfaring med ofre for familievold og vet hvor vanskelig dette er. Jeg håper du får hjelp til å håndtere katastrofetankene og trangen til å flykte. Det vil ta tid å bearbeide dette og det er viktig å innse når man trenger hjelp. Både til deg og The Kitten -
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #18 Skrevet 11. september 2018 Takk for svar og gode innspill/erfaringer.. ❤️ Jeg vet jo ingenting, har ikke klart å lese igjennom noen avhør. Bare vet at da jeg fikk bistandsadvokat så leste han en setning (som ikke er ifra meg) «glad jeg kom meg langt unna denne mannen.. « og sånn som jeg forstår det tror jeg, er det en av de andre eksene / mammaen til flere av barna hans. Han hadde jo begrenset tilgang til å se dem, jeg trodde faktisk på at de mødrene var vanskelige... men skjønner jo at det må ha handlet om noe mer.. jeg er redd fordi etter ca snart et år med besøksforbud er besøksforbudet opphevet. Jeg blir utrygg av det i seg selv, og det å ha opplevd å blitt slått og sånt er en ting.. men det er jo den ene setningen rett før jeg bare må gå til politiet, jeg ville helt ærlig ikke anmelde han, men datteren min ble syl av bekymring og lyder, og han sa da; du vil vel ikke gi slipp på en sexgud som meg. Du har jo tilogmed sex med meg etter at du ikke vil ha noe mer med meg å gjøre. Men jeg ville bare ha ro. Og sex med han ble synonymt med ro og fred.. Det var den ekleste sex-erfaringen jeg noengang har hatt..men han gjorde jo ikke noe straffbart da. Jeg er redd for han, redd for at han vil holde ord og si at han vil og håper å få voldta meg selv etter det er slutt. Jeg er redd også fordi ting tar så lang tid og at barna må være vitne i en evt rettsak selv om de da var for unge under anmeldelse og ble avhørt i dommeravhør på barnehuset. Venner og familie er blitt avhørt og jeg føler det er belastende også. De har nok med seg selv! Og har også uttrykt at de blir redde. Men de har også sagt at det har vært godt for dem å få bidratt i noe de vet har vært «ikke bra» Kunne ha skrevet mye mer, men vil ikke gi for mye informasjon. Hvorfor må politiet snakke med meg igjen tror dere? Jeg kaster opp om jeg må snakke om han og ting som skjedde og skjelver nesten hele tiden selv om det er «lenge siden» Hvordan kan jeg takle dette her? Hvorfor må politiet snakke mer med meg?? 😔 Anonymkode: 0049f...1a9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #19 Skrevet 11. september 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og gode innspill/erfaringer.. ❤️ Jeg vet jo ingenting, har ikke klart å lese igjennom noen avhør. Bare vet at da jeg fikk bistandsadvokat så leste han en setning (som ikke er ifra meg) «glad jeg kom meg langt unna denne mannen.. « og sånn som jeg forstår det tror jeg, er det en av de andre eksene / mammaen til flere av barna hans. Han hadde jo begrenset tilgang til å se dem, jeg trodde faktisk på at de mødrene var vanskelige... men skjønner jo at det må ha handlet om noe mer.. jeg er redd fordi etter ca snart et år med besøksforbud er besøksforbudet opphevet. Jeg blir utrygg av det i seg selv, og det å ha opplevd å blitt slått og sånt er en ting.. men det er jo den ene setningen rett før jeg bare må gå til politiet, jeg ville helt ærlig ikke anmelde han, men datteren min ble syl av bekymring og lyder, og han sa da; du vil vel ikke gi slipp på en sexgud som meg. Du har jo tilogmed sex med meg etter at du ikke vil ha noe mer med meg å gjøre. Men jeg ville bare ha ro. Og sex med han ble synonymt med ro og fred.. Det var den ekleste sex-erfaringen jeg noengang har hatt..men han gjorde jo ikke noe straffbart da. Jeg er redd for han, redd for at han vil holde ord og si at han vil og håper å få voldta meg selv etter det er slutt. Jeg er redd også fordi ting tar så lang tid og at barna må være vitne i en evt rettsak selv om de da var for unge under anmeldelse og ble avhørt i dommeravhør på barnehuset. Venner og familie er blitt avhørt og jeg føler det er belastende også. De har nok med seg selv! Og har også uttrykt at de blir redde. Men de har også sagt at det har vært godt for dem å få bidratt i noe de vet har vært «ikke bra» Kunne ha skrevet mye mer, men vil ikke gi for mye informasjon. Hvorfor må politiet snakke med meg igjen tror dere? Jeg kaster opp om jeg må snakke om han og ting som skjedde og skjelver nesten hele tiden selv om det er «lenge siden» Hvordan kan jeg takle dette her? Hvorfor må politiet snakke mer med meg?? 😔 Anonymkode: 0049f...1a9 Gå til fastlege og be om henvisning til psykolog! Er i en lignende situasjon og har time der snart. På 7.9.2018 den 21.14, The Kitten skrev: Tok det lang tid fra anmeldelse til dato for retten ble satt? Venter selv.. Anonymkode: 62600...99f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #20 Skrevet 11. september 2018 Kjære deg. Jeg sitter som lagrettemedlem (jury) i en sak som dreier seg om familievold. Du skal vite at du er så sterk og det du gjør er SÅ viktig! Alle er på din side, politiet ønsker mer informasjon. Ikke for å betvile det du har sagt tidligere. Fortell dem alt. Hvordan du har hatt det, hvordan du har det nå. Få hjelp av bistandsadvokaten din til å søke om nytt besøksforbud. Å true til seg sex ved å opptre skremmende, truende eller voldelig er overgrep. Det går under voldtekt. Det er en egen paragraf i straffeloven som omhandler vold i nære relasjoner. Han må bort, han må straffes. Du trenger ikke anmelde, politet kan gjøre det. Du kan gjøre dette, du greier dette. ❤️ Du kan også få voldsoffererstatning. Bruk bistandsadvokaten din og politiet. De er på ditt lag. Klem Anonymkode: ad54c...1f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå