Gå til innhold

Hvor mange timer trenger jeg som assistent for å ta fagbrev som helsefagarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet eksakt? 

Jeg har til nå litt over 5000 timer. Jeg har tatt helse og sosial og helsefagarbeider vg2 fra før, så det får jeg fratrekk fra. 

Jeg sendte mail til kommunen og fikk to forskjellige svar. Hun ene sa 5000 og hun andre sa 6000. Noen som vet helt sikkert hvor mange timer man må ha?

Anonymkode: ea848...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som praksiskandidat er det 5år i100% stilling som utgjør 8520timer. Men du får nok fraskrevey de to årene på helse og sosial, noe som da trekket ned 3400 timer. Du kontaker fylkeskommunen og fagopplæringskontoret. 

Anonymkode: 6ea80...607

Skrevet

Jeg vet ikke og lurer på det samme selv. Synes utdanningssystemet virker stadig vanskeligere for de som ikke har tatt vanlig VGS + Universitet eller høyskole i Norge. Jeg jobber i kommunen og får stadig flere slike spørsmål.

Utdanning utover grunnskole har ikke kommunen ansvar for, jeg ville kontaktet fylkeskommunen først, og gjerne et katrieresenter. Det er et lite kjent offentlig tilbud i alle fylker, med unntak av Oslo. Det er et samarbeid mellom fylkeskommunen og NAV, og de jobber med akkurat slike ting.

https://www.kompetansenorge.no/Karriereveiledning/offentlige-karrieresentre/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...