AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Jeg har en 14 år gammel hunnkatt som i det siste har blitt veldig sær når det gjelder mat. Hun vil ikke lenger spise tørrfor, og jeg har prøvd flere forskjellige typer. Hun maser likevel på meg fordi hun er sulten, står og tigger når jeg er på kjøkkenet, så jeg gir henne våtfor. Dette spiser hun litt av, men ikke mye. Hun liker best å slikke i seg «sausen», og spiser kjøttet når hun blir sulten nok. Det hun derimot VIL spise er sand fra toalettet sitt... Har tatt henne på fersken flere ganger. Noen som har opplevd lignende? Hva kan jeg gjøre? Hun har masse energi (til å være pensjonist), og virker ikke syk. Jeg vurderer å ta med henne til dyrlege, men hun blir så stresset og hysterisk av det stakkars, at jeg kun gjør det når jeg må. Anonymkode: 5094a...217
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Du bør virkelig ta henne til dyrlege ja. Det der er ikke normal oppførsel for en frisk katt, så det er nok noe som ikke er helt som det skal være. Anonymkode: 962e1...13d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Umiddelbar tanke er tannproblemer. De fleste tann- eller tannkjøtt problemer katter får er vonde. Og siden katter er verdensmestere i å skjule smerte, så har de vondt lenge før eiere oppdager hvor galt det står til i munnen. Anbefaler vetrinærtime med tannrøntgen og grundig undersøkelse av tenner og tannkjøtt. Det kommer nok til å koste deg litt penger. Anonymkode: 6e9e4...e03 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Tannproblemer høres logisk ut, jeg tar henne med til dyrlege på mandag. Hun kaster også opp mer enn før om det har noe å si, kanskje en gang i uka. Anonymkode: 5094a...217
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tannproblemer høres logisk ut, jeg tar henne med til dyrlege på mandag. Hun kaster også opp mer enn før om det har noe å si, kanskje en gang i uka. Anonymkode: 5094a...217 Kan også tyde på problemer i mage/tarm. Er nok lurt å ta en skikkelig sjekk ja. Fortell dyrlegen alt som er forandret ved henne Anonymkode: 962e1...13d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Tenker tannproblemer og eller pika (som kommer av næringsfeil, som kan forekomme hos eldre katter). Ta en tur til dyrelegen for en sjekk Anonymkode: 7c48c...84e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå