AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Går det ann å låne pensumbøker på skolebiblioteket eller må man kjøpe? Anonymkode: fe18e...ab0
Ullvott Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Du kan låne hvis de ikke allerede er utlånt, men du må levere dem tilbake innen lånefristen. Husk at det står flere i kø! 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Går det ann å låne pensumbøker på skolebiblioteket eller må man kjøpe? Anonymkode: fe18e...ab0 Det er i eksamensperioden du for alvor trenger dem, og da er de nok ikke tilgjengelige. Kjøp dem, du, gjerne pent brukt. Anonymkode: afd59...7be 1
Elaine Marley Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Jeg har lånt pensumbøker relativt ofte og her er de lite strenge på innlevering, så fremt ikke det er venteliste på bøkene, og jeg har derfor hatt flere av bøkene lenge. Så det kan gå an, men kommer nok an på studiet og hvor strenge de er osv. Stort sett kjøper jeg også endel bøker, men låner gjerne hvis det går an.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Jupp, på mitt studie var det en god del litteratur ført opp på pensumlista - men bare at par av dem var hovedbøker, som en virkelig trengte. De andre var det vanlig at vi lånte på biblioteket for kjapp gjennomlesning bare. Og noen gikk vi også flere sammen om å dele på, kjøpte en hver og bytta på, av disse som en mer bare trenger å ha lest over fort. Men å basere meg på å låne hovedbøkene ville jeg ikke gjort, der var det gull verdt fram mot eksamenstiden å ha egne notater, merkelapper og understrekninger. Anonymkode: 5cdcb...0d0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Lånte bøker 1. semester. Første og siste gang. Å forholde seg til forskjellige bibliotek som har de, vente på venteliste, vente på særbestillinger kun dine ønsker, samt fornye bøker hver 3. måned og håpe ingen står på venteliste var et kjipt liv. Ekstra gøy når det var en bok vi spesielt trengte til eksamen, og utlånet gikk ut dagen før: en annen hadde selvfølgelig tatt krav på den, så da måtte jeg kjøpe boken for 300 kroner helt ny i bokhandelen. Fremfor å selge brukte bøker nå, kjøper jeg alle nye til fullpris, og bestemmer meg for å beholde de som oppslagsverk på det fremtidige kontoret mitt jeg skal jobbe på. Anonymkode: 6f673...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå